Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: احیای خانه‌های تاریخی مورد استقبال سرمایه‌گذاران خصوصی در همدان قرار گرفته است. 

علی مالمیر یکشنبه ۶ شهریورماه در پنجمین روز از هفته دولت در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بومگردی "شرفخانی" شهر همدان، بیا ن کرد: راه‌اندازی خانه‌های بومگردی ثمره اقداماتی است که در ابتدا کار سختی مثل شناسایی و ثبت بنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای شناسایی بافت و بناهای تاریخی نتیجه‌های مثبتی دارد که حفظ بناهای واجد ارزش از جمله آنها است، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ مورد از خانه‌های تاریخی در چهار یا پنج سال اخیر در بافت تاریخی همدان شناسایی شده است.

مالمیر اضافه کرد: امیدواریم کارگروهی برای حفظ و باز زنده‌سازی بناهای واجد ارزش تاریخی داشته باشیم تا تسهیلگری اتفاق بیفتد، علاوه بر این حفظ بناهای تاریخی الزاماتی دارد که باید متناسب با بافت تاریخی باشد.  

وی با اشاره به اینکه احیای یکی از کاروانسراها در بازار همدان آخرین همکاری میراث فرهنگی با شهرداری در این زمینه است، گفت: اگر احیای بناهای تاریخی در قالب کمیته، تسهیل و شرایط و مشوق‌هایی فراهم شود، سرمایه‌گذاران رغبت می‌کنند در این حوزه ورود کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی بناهای تاریخی هفته دولت افتتاح پروژه در هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین