Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

اصرار روزنامه شرق برای تبدیل شدن به یار داخلی «اینترنشنال سعودی»

یکی از نقاط ضعف رسانه‌های معاند فارسی زبان، ناتوانی در تهیه گزارش‌های میدانی در داخل کشور است؛ اما گویا برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب اصرار دارند که این خلاء را برای رسانه‌های دشمن پر کرده و به نوعی به همکار داخلی آنان بدل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حتی فقط به یکی دو ماه اخیر بسنده کنیم، بارها گزارش‌های برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و از جمله روزنامه شرق، با استقبال ویژه بلندگوهای دشمن مواجه شده است.

در آخرین نمونه، گزارش روزنامه شرق درباره حضور زنان در ورزشگاه، رسانه‌های ضدایرانی را به وجد آورده است.

در همین رابطه بی بی سی فارسی در گزارشی نوشت: «روزنامه شرق در یک گزارش درباره حضور زنان در مسابقه استقلال تهران با مس کرمان در ورزشگاه آزادی، روایت چند زن را منتشر کرده که توانسته‌اند با خرید بلیت به ورزشگاه راه پیدا کنند. در این گزارش از قول یکی از زنان آمده: «به ورزشگاه که رسیدیم، یکی از مسئولان که سمت بالایی داشت، گفت لطفاً اسمی از سحر خدایاری، دختر آبی و البته وریا غفوری نیاورید. آن‌ها را تشویق نکنید تا دردسری درست نشود و بتوانیم برای بازی‌های بعدی هم مجوز ورود را راحت بگیریم. این در حالی است که در ویدیوهای منتشر شده از این بازی، تماشاچیان بارها در شعارهایشان دختر آبی و وریا غفوری را فریاد زدند.»

 

این رسانه در ادامه نوشت: «در ادامه این گزارش درباره اینکه "تعدادی از زنان به طور گزینشی در ورزشگاه حضور داشتند"، از قول یکی از زنان آمده است:"افرادی که به‌عنوان همیار هوادار آمده بودند، مدام از لیست حرف می‌زدند. مثلاً می‌گفتند از لیستی که من داده بودم، چند نفر را خط زدند. آخر بازی هم یکی از این همیارها سمت یکی از تماشاگران رفت و گفت اگر از لیست من آمده‌ای موقع خروج فلان‌جا منتظر بمان تا با بقیه برویم".»

 

همچنین وبسایت «ایران اینترنشنال» که به اینترنشنال سعودی مشهور است، در گزارشی نوشت: «روزنامه شرق در گزارشی از قول نگار ۳۵ ساله که در ورزشگاه حضور داشت، نوشت: «به ورزشگاه که رسیدیم، چند نفری از مسئولان فدراسیون فوتبال گفتند اسمی از سحر خدایاری، دختر آبی و البته وریا غفوری نیاورید. آن‌ها را تشویق نکنید تا دردسری درست نشود». برخلاف توصیه‌ها، هر دو را تشویق کردند. اول جای خالی سحر و در دقیقه ۲۱، وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال را تشویق کردند.»

این رسانه سعودی-انگلیسی که پیشتر گردهمایی گروهک تروریستی منافقین را به صورت زنده پوشش داده بود در ادامه نوشت: «نگار در مورد اینکه چه تعداد از افرادی که روی سکو بودند، به‌صورت گزینشی آمده بودند؟ می‌گوید: «راستش را بخواهید، عدد دقیقی وجود ندارد، ولی می‌دیدم افرادی که به‌عنوان همیار هوادار آمده بودند، مدام از لیست حرف می‌زدند. آخر بازی هم یکی از این همیارها سمت یکی از تماشاگران رفت و گفت اگر از لیست من آمده‌ای موقع خروج فلان‌جا منتظر بمان تا با بقیه برویم».

تکرار ادعاهای ضدایرانی مقام‌های غربی از زبان نماینده سابق مجلس

یکی از ادعاهای پرتکرار مقام‌های آمریکایی و اروپایی درباره برجام، فرصت سوزی ایران و تعلل طرف ایرانی در احیای برجام است. این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد چرا که اولاً این آمریکا و اروپا بودند که با بی عملی و عهدشکنی، فرصت سوزی کردند، ثانیاً آمریکا با خروج از برجام، عملاً این توافق را قفل کرد.

هم‌زمان با ادعاها و اتهام پراکنی های طرف غربی در مسئله برجام، برخی در داخل با این عملیات رسانه‌ای همصدا شده و به آن ضریب می‌دهند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر برجام احیا شود، زمینه جهش اقتصادی بسیار خوبی فراهم می‌شود و باعث تعدیل فشار روی دوش مردم می‌شود؛ بنابراین من با نظر برخی دوستان که مدعی هستند اگر برجام احیا شود، اثر روشنی بر اقتصاد کشور و زندگی مردم ندارد، مخالفم؛...ایران در طول چند هفته به اندازه چند سال می‌تواند ثروت وارد کشور کند.» 

 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اعتقاد دارم همان ۱۵ ماه زمانی که از دست رفت، اگر توافق حاصل می‌شد، بهتر از هر تضمینی می‌توانست عمل کند؛ یعنی در ۱۵ ماه گذشته می‌توانستیم میلیاردها دلار درآمد داشته باشیم و فرصت‌هایی را که با جنگ اوکراین ایجاد شده بود، به دست آوریم؛ اما برخی سیاست‌مداران ایرانی سیاست‌مداران زمان‌شناسی نیستند و فرصت‌سوزی می‌کنند. ای کاش ۱۵ ماه پیش برجام امضا می‌شد؛ چراکه این گذر زمان بهترین تضمین بود و نیاز نبود برای گرفتن تضمین پافشاری کنیم.»

 

خانم منصوری، چرا با کمپین‌های توهین کننده به زنان ایرانی همراه شده‌اید؟

«آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت و از بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «خداوند متعال در سوره آل‌عمران به پیامبر (ص) یادآور می‌شود که اگر با تندی و خشونت با مردم رفتار کنی از رسالت تو و دینی که بشارت‌دهنده آن هستی بیزار و گریزان و پراکنده می‌شوند. این مردم شامل زنان و مردان است. زنانی که زنده به گور کردن آنها را از بزرگ‌ترین گناهان برشمرده است. این ضرورت‌ها به خصوص در نظامی که بیش از دیگران خود را اسلامی می‌داند و قرار بوده در پرتو آن زنان به حقوق انسانی خود دست پیدا کنند، انتظاری بجاست که به گونه‌ای رفتار نکند تا آنها را از اسلام و دینی که خود را مبلغ آن می‌داند، گریزان کند.»

 

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آیا این انتظار بجایی نیست که با رفتارش به مردم، درس رواداری و مدارا و تحمل مخالف را بیاموزد و خود پیشتاز دفاع از حقوق انسانی همه شهروندانش اعم از زنان و مردان با همه گرایش‌های متفاوتی که دارند، باشد؟ در جامعه‌ای که مستعد التهاب و انواع اعتراض و خشونت است، تقابل با خواست نیمی از جمعیت کشور، اعم از رفتن آنها به استادیوم و دوچرخه‌سواری و حق انتخاب پوشش و در یک کلمه پایان دادن به تبعیض‌ها علیه خود است.»

یکی از نقاطی که دشمن بر آن متمرکز شده است، مسئله زنان است. در سال‌های اخیر رسانه‌های معاند با محوریت برخی پادوهای سازمان جاسوسی آمریکا از جمله «مسیح علینژاد» حاکمیت در ایران را به تضییع حقوق بانوان متهم کرده‌اند.

این طیف از یکسو موفقیت‌های بانوان ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله رقابت‌های ورزشی، المپیادهای علمی و...سانسور کرده و از سوی دیگر با کلیدواژه‌هایی از جمله «روسری بی روسری» و...به کرامت زنان و بانوان محترم کشورمان توهین و جسارت می‌کنند.

 

متاسفانه در این میان برخی در داخل با این فضاسازی مغرضانه همراه شده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. نکته قابل توجه اینجاست که امثال خانم منصوری در بزنگاه‌هایی از جمله ماجرای قتل همسر دوم نجفی، در موضوع حمایت از حقوق زنان مردود شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: خط ویژه اصلاحات روزنامه شرق وریا غفوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی