Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان اعلام کرد: با وجود معذوریت‌های ملی، تغییر رویکرد در نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

«مجید دهقانی‌زاده» در دومین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که با محوریت ارایه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان(جشنواره شهید رجایی) در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به فرآیند اجرایی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جشنوار شهید رجایی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تلاش شده است در حد مقدور تغییر رویکرد در نحوه ارزیابی‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ساختار ارزیابی ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، معذوریت‌هایی وجود دارد که نیاز به تحول اساسی در این شاخص‌ها مبرم است.

دهقانی زاده تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان دبیرخانه جشنواره شهید رجایی، پیشنهادات خود را در بهبود و ارتقاء نحوه این ارزیابی‌ها به صورت مکتوب به کشور ارسال کرده است.

وی با بیان این که نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید به بهبود روند کنونی پیشرفت و توسعه استان کمک کند، بیان کرد: دبیرخانه جشنواره شهید رجایی استان به بهترین نحو ممکن در تعامل و هماهنگی کامل با اجزای موثر به این ارزیابی‌ها به دور از هرگونه تعصب و جانب‌داری خاصی اقدام به بررسی مستندات ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت استان شاخص‌های جنبی تعیین شده توسط استان را موجب پوشش نواقص احتمالی شاخص‎های تکلیفی کشور دانست و گفت: استان یزد نیاز دارد بداند مجموعه مدیران آن در سطوح مختلف چگونه عملکردی داشته‌اند.

دهقانی‌زاده با توجه به تغییر و تحولاتی که در فرآیندهای اجرایی در سطح ملی و استانی در سال جاری رخ داده بود، ابراز کرد: مقرر شد ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ در استان شکل و شمایل دیگری به خود بگیرد که در این راستا دو نشان تحول و بهره‌وری و نوآوری در دستور کار قرار گرفت.

دبیر جشنواره شهید رجایی استان، افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های تحولی استان به ویژه یزد نوین جهت ارزیابی دقیق نیاز به گذشت زمان حداقل یکسال را دارد و حوزه نوآوری و بهره‌وری نیز که متناسب با شعار سال در نظر گرفته شده، در پایان سال قابل ارزیابی است، اعطای این دو نشان به پایان سال ۱۴۰۱ موکول شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استان، «جلال عرب خردمند» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در هشت محور برگزیده خواهد داشت.

این مسئول، شاخص‌های عمومی و اختصاصی، گروه‌های پنج‌گانه تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی، دستگاه دارای بیشترین رشد عملکرد نسبت به سال قبل، بهترین اقدام برجسته در راستای توسعه استان و اجرای مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهور ، بهترین عملکرد در رعایت مصوبات کرونا، انتخاب بهترین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران و انتخاب مردمی‌ترین مدیر و مردمی‌ترین دستگاه اجرایی را هشت محور این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی جشنواره شهید رجایی يزد یزد نوین ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان جشنواره شهید رجایی سازمان مدیریت مدیریت استان ارزیابی ها سال ۱۴۰۱ شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901677

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • ارزیابی عملکرد دفاعی چلسی در فصل جاری توسط جو کول / زیرنویس فارسی
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست