Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@05:28:21 GMT

شاخص بورس ۵ هزار واحد افت کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۷۷۸

شاخص بورس ۵ هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۶ شهریورماه) با پنج هزار و ۹۴۹ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایران اکونومیست، شاخص هم‌وزن با یک هزار ۷۷۱ واحد کاهش به ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد و شاخص قیمت با یک هزار ۶۰ واحد افت به ۲۴۴ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۹۳۸ واحد و شاخص بازار دوم،  ۱۰ هزار و ۲۲۴ واحد کاهش را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس(شپدیس) با ۵۲۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۳۲۲ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۴۰ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۴۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۰۵ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۹۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۵۱ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۴۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، بانک تجارت (وتجارت)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) و داده گستر عصر نوین – های وب (های وب)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و هشت هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۳ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۱۰ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر )، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه دی (ودی) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار سهام ، فرابورس ، بورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس بورس واحد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید