Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه همزمان با هفته دولت و با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اصحاب رسانه در محل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، تفاهم نامه پوشش بیمه کارگران ساختمانی کردستان با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان امضا شد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: صندوق‌های بیمه‌ای بستر توسعه را در جامعه فراهم می‌کنند و به خانواده‌ها آرامش القا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد پیشکاری افزود: کارگران ساختمانی با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری از بزرگترین تشکیل‌های استان به شمار می آیند و به واسطه مشاغل فصلی مجبور به مهاجرت به نقاط مختلف هستند و بدون شک استفاده از خدمات بیمه‌ای می‌تواند در این راستا کمک ویژه به این قشر و خانواده‌های آنان کند.

میکائیل صدیقی مسئول کانون انجمن‌های کارگری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۲ هزار عضو استادکار و کارگر در استان داریم که بزرگترین تشکل با پوشش ۱۰ انجمن محسوب می‌شویم.

وی افزود: مبحث بیمه کارگران را در اولویت قرار دادیم و با توجه به اینکه ۱۴ هزار کارگر در نوبت بهره مندی بیمه تأمین اجتماعی هستند، همکاری با بیمه اجتماعی روستاییان در دستور کار قرار گرفت که کارگران و خانواده‌های آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران نمی‌توانند حتی مبلغ ۳۶۰ هزار تومانی بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنند لذا بیمه اجتماعی روستاییان می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

وی افزود: در این راستا کارگران با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

توانا مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در قانون اساسی بیمه حق همه مردم بوده و سه صندوق ملی در کشور در نظر گرفته شده که صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از این موارد است.

وی افزود: در این صندوق ۷۰ درصد سهم بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و افراد می‌توانند در ۸ سطح اقدام به پرداخت بیمه کنند.

توانا اظهار کرد: در این راستا افراد با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت مستمری سالیانه، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدمات این صندوق است.

وی افزود: اکنون امکان انتقال سوابق از سایر صندوق‌ها فراهم شده است و اقشار مختلف مردم می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره مند شوند.

توانا اعلام کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲۳ هزار نفر در سطح استان مشمول بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تاکنون ۹۷ هزار و ۸۵۲ نفر بیمه شده اند.

وی افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۸۳۴ نفر مستمری بگیر داریم و۶۷ کارگزاری فعال در سطح استان به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 5575174

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج بیمه کارگران ساختمانی بیمه روستاییان و عشایر هفته دولت هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین دولت سیزدهم اربعین 1401 اجلاس پیرغلامان حسینی اردبیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اجتماعی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی