Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@03:27:22 GMT

خوراکي‌هاي مفيد براي کاهش غلظت خون

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۸۷۴

خبرگزاری آریا-از بین بردن غلظت خون برای جلوگیری از لخته شدن خون و به دنبال آن سکته‌های مغزی و قلبی با اهمیت است که خوردن برخی خوراکی‌های طبیعی می‌تواند مفید باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، انار یکی از بهترین میوه‌ها برای تصفیه خون است؛ انار سرشار از آنتی اکسیدان است و با مصرف آن می‌توان از غلظت خون کاست و خون را رقیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکبات نیز به علت دارا بودن ویتامین C در درمان غلظت خون موثراست و به تصفیه خون کمک می‌کنند؛ برای رقیق شدن خون می‌توان از مرکباتی مانند گریپ فرویت، پرتقال و لیمو ترش استفاده کرد.
همچنین انگور یکی از میوه‌های مفید برای کاهش غلظت خون است که سبب درمان غلظت خون می‌شود؛ استفاده از انگور برای افرادی که خون غلیظ و کدر دارند، مفید است.
آناناس میوه دیگری است که به علت داشتن فیبر فراوان برای رفع مشکلات دستگاه گوارش مفید است و به کاهش وزن و تصفیه کردن خون کمک می‌کند.
آلبالو هم آنتی اکسیدان بالایی دارد و در خون سازی اهمیت دارد بنابراین می‌توان از آلبالو در درمان غلظت خون استفاده کرد.
مصرف هویج و آب هویج نیزعلاوه بر تقویت قدرت بینایی موجب تصفیه خون و خون سازی می‌شود؛ استفاده از این مواد غذایی موجب رفع غلظت خون خواهند شد.
همچنین استفاده روزانه از موز به علت ترکیبات موجود در آن به رقیق شدن خون، حفظ سلامت اندام‌های بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خونی کمک می‌کند.
سبزی‌ها هم از مواد خوارکی هستند که از آن‌ها برای تصفیه خون می‌توان استفاده کرد. مصرف برخی سبزیجات مانند اسفناج، موسیر، تره فرنگی خون شما را کاملا شفاف و صاف می‌کند و جریان آن را بهبود می‌بخشد.
تخم کتان نیز به جز فوائدی که برای لاغر شدن و کاهش وزن دارد به علت دارا بودن فیبر برای تصفیه کردن خون نیز مفید است. برای اینکه میزان فیبر بدن به طور کامل تامین، دستگاه گوارش کاملا تقویت و از مشکلات آن جلوگیری شود، از مواد غذایی فیبردار استفاده کنید.
همچنین چای سبز یکی از بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌ها است که استفاده روزانه از آن به داشتن خونی تمیز کمک می‌کند؛ نوشیدن چای سبز دستگاه گوارش و سیستم قلبی شما را تقویت می‌کند.
مصرف پیاز خام سفید شیرین نیز به کاهش غلظت خون و بهبود جریان خون کمک می‌کند. مصرف سیر خام نیز موجب رقیق شدن خون شده و جریان خون را تسهیل می‌کند. سیر با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ‌های خونی و حل شدن لخته‌های خون کمک می‌کند.
آب زرشک هم یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش غلظت خون و رقیق شدن خون است. مصرف این نوشیدنی در ماه‌های اولیه بهار به سلامت بدن کمک می‌کند.
از سوی دیگر ادویه‌های مفید برای رقیق کردن خون دارچین، زنجبیل، فلفل، زردچوبه است.
مغز‌ها هم اسید چرب امگا 3 و ویتامین E دارند و برای درمان غلظت خون مفید هستند. مغز‌های مفید برای درمان غلظت خون شامل بادام درختی، گردو، فندق، بادام زمینی، پسته، روغن‌های ذرت بادام زمینی، آفتاب گردان و کنجد است.
مبتلایان غلظت بالای خون برای کاهش میزان هموگلوبین خون باید مایعات فراوان بنوشند تا بدنشان کم آب نشود، زیرا غلظت بالای خون می‌تواند عروق کوچک را مسدود کند و موجب ابتلای فرد به سکته‌های قلبی و مغزی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غلظت خون درمان غلظت خون کاهش غلظت خون رقیق شدن خون خون کمک تصفیه خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند