Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نیره خادم افزود: سیگار و قلیان می‌تواند در کیفیت و عملکرد اسپرم و دی.ان.ای آن اثر نامطلوب بگذارد، لذا مردانی که به شکل مداوم سیگار و قلیان می‌کشند، با افت قدرت باروری مواجه خواهند شد و اسپرم این افراد کیفیت پایینی داشته و از توانایی کافی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردان زمانی که قصد بچه‌دار شدن دارند باید پیش از اقدام به آن، مصرف سیگار خود را قطع یا تا حد بسیاری کاهش دهند، چراکه مصرف سیگار می‌تواند با قدرت باروری تداخل داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مصرف سیگار و قلیان در عملکرد تخمدان‌ها و عملکرد تاثیر داشته و باروری را کاهش می دهد، افزود: زنانی که سیگار مصرف می‌کنند، در باروری با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند، زیرا عملکرد نامناسب تخمدان می‌تواند در عملکرد رحم نیز تأثیرگذار باشد.

دکتر خادم تاکید کرد: از سوی دیگر مصرف سیگار در زنان با سرطان دهانه رحم ارتباط دارد و سرطان دهانه رحم نیز شانس باروری زنان را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان داده که در اکثر زنان پس از ترک سیگار باروری بهبود پیدا می‌کند و زنان سیگاری با ترک حداقل ۲ ماه قبل از تلاش برای باردار شدن می‌توانند شانس خود را برای باروری افزایش دهند.

مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز تخصصی کشور پس از یزد بوده که از سال ۱۳۷۴ در بیمارستان شریعتی مشهد فعال و پس از مدتی به بیمارستان منتصریه منتقل شد و سپس در سال‌های بعد در بیمارستان حضرت زینب(س) مستقر بود و از سال گذشته هم در بیمارستان امام رضا(ع) استقرار یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها مشهد قلیان نه به دخانیات ناباروری مردان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ناباروری سیگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد قلیان نه به دخانیات مشهد قلیان نه به دخانیات ناباروری مردان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ناباروری سیگار دانشگاه علوم پزشکی مشهد مصرف سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به افزایش سن ازدواج دختران و تاخیر در باروری، گفت: فریز تخمک راهی برای حفظ قدرت باروری دختران است.

دکتر لیدا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عواملی که قدرت باروری را پایین می‌آورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و برای بهبود این نرخ باید ازدواج و سپس بارداری در سنین مناسب و درستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که زنان نباید حاملگی را به تاخیر بیندازند، افزود: مناسب‌ترین سنین برای بارداری را بین ۲٠ تا ۴٠ سالگی می‌دانند اما توصیه می‌کنیم که بانوان، حاملگی را به تاخیر نیندازند زیرا با افزایش سن، احتمال حاملگی پرخطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بانوان برخلاف آقایان، فرصت باروری محدودی دارند، گفت: توصیه می‌کنیم که حتما بانوان از این زمان محدود خود استفاده کرده و اگر بنا به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیلات، فرصتی برای باروری ندارند، اقدام به فریز تخمک و یا جنین بکنند. بهترین گزینه برای دختران مجرد با سن بالا، فریز تخمک است. این تخمک‌ها در بانک تخمک نگهداری شده و هر وقت که نیاز باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

حیدری تاکید کرد: برای افراد متاهلی که بنا به دلایلی نمی‌خواهند بچه دار شوند نیز بهترین گزینه، فریز جنین است. این جنین در بانک مربوطه نگهداری می‌شود و گاه تا ۴۸ سالگی می‌توان جنین را به داخل رحم فرد وارد کرد و یا از گزینه رحم اجاره‌ای استفاده کرد.

وی افزود: نخستین اولویت برای بانوان، حفظ باروری و تخمک است اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند آلودگی‌های آب و هوا، استرس و عوامل دیگر، احتمال از بین رفتن تخمک‌ها در جامعه امروز بالا رفته و این موضوع در آزمایش‌هایی که از بانوان زیر ۴۰ سال  گرفته می‌شود، مشهود است. برای جلوگیری از این معضل باید آموزش‌های حفظ تخمک را از مدارس شروع کرد و دختران را نسبت به این عارضه آشنا ساخت.

وی با بیان این‌که انجام ورزش‌های منظم و تغذیه مناسب برای حفظ تخمک بانوان مفید است، گفت: بانوان باید از استرس‌های بیش از حد و مواردی مانند آلودگی هوا پرهیز کنند و وقتی ازدواج می‌کنند، بارداری را با دلایل جزئی به عقب نیندازند و اگر نمی‌خواهند که ازدواج کنند، حداقل از گزینه فریز تخمک استفاده کنند.

این متخصص زنان تاکید کرد: حفظ جمعیت جوان با توجه به روند پیری که در کشور آغاز شده است، اهمیت بالایی دارد و ممکن است طی ۱۰ سال آینده، نیروی جوانی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟