Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه پیش‌نویس لایحه رفع موانع حقوقی و تسهیل پژوهش خبر داد و گقت: پس از مشورت با مدیران این حوزه در موسسات آموزش عالی، پیگیری برای تصویب آن از طریق نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از وزارت علوم، محمدسعید سیف در نشست مجازی «هم‌اندیشی ماموریت‌گرایی و اثربخشی دانشگاه‌ها در توسعه و بهبود وضعیت استان‌های کشور» با مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با توجه به رشد فناوری و فعالیت های پژوهشی باید ماموریت هایی برای اثربخشی بیشتر در جامعه تعریف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید پس از شناسایی نیازها و ظرفیت ها از تجربیات گذشته برای تعریف ماموریت های اثربخش استفاده کنند. پیش‌نویس لایحه رفع موانع و تسهیل پژوهش آماده شده و پس از مشورت با مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پیگیری برای تصویب آن از طریق نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد.

سیف گفت: همکاری‌های مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور آغاز و تفاهم نامه‌هایی هم منعقد شده است. برای مثال وزارت صمت در زمینه فرصت مطالعاتی در صنعت فهرستی را برای وزارت علوم ارسال کرده که در سامانه ساجد هم قابل مشاهده است. 

 

دانش آموختگان دکتری در طرح شهید چمران ثبت نام کنند 

در این جلسه معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان درباره طرح پشتیبانی از اعضای هیات علمی برگزیده در فرصت مطالعاتی هدفمند خارج از کشور اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح، تقویت و استمرار ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین مراکز آموزشی و واحدهای صنعتی، اقتصادی یا  خدماتی است.

عباس ابراهیمی گفت: حل مسئله از مباحث مورد تاکید در بنیاد ملی نخبگان است و برای سوق دادن دانش آموختگان دکتری به واحدهای صنعتی، طرح پسادکتری به شکل جدی پیگیری می شود. دانش آموختگان برای بهره‌مندی از این فرصت باید در طرح شهید چمران ثبت نام کرده و پس از تایید در صنایع مختلف مشغول به فعالیت شوند.

حسن جماعتی معاون دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت عتف هم در این جلسه بیان کرد: شیوه‌نامه و دستورالعمل پشتیبانی از سامانه ساجد تهیه شده و از ابتدای مهر ابلاغ خواهد شد. همچنین تفاهم نامه ای با مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده تا استعدادهای برتر در اجرای پروژه های توسعه علوم و فناوری، بنیادی و تحقیقات کاربردی مشارکت داشته باشند.

اولین نشست هم‌اندیشی ماموریت گرایی و اثر بخشی دانشگاه‌ها در توسعه و بهبود وضعیت استان‌های کشور به صورت برخط برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، پژوهش ، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهش معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

مصطفی رجبی مشهدی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران