Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در منزلی در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۹۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محلات شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۹۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و یک کیلو حشیش کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر (زن) دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انهدام باند سارقان مغازه در شیراز 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مغازه و کشف ۱۷ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با جمع آوری سرنخ‌های موجود و با انجام روش‌های نوین علمی، اعضای این باند سارقان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی گفت: سارقان پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۱۷ فقره سرقت مغازه در نقاط مختلف شهر شیراز اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه اسلحه بادی، چراغ قوه، ضبط و باند، لوازم آرایشی، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه سلاح خفیف و ۱۷۰ عدد فشنگ جنگی و شکاری کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان اموال مسروقه را به ۳ نفر مالخر فروخته اند که با اقدامات تخصصی مالخران نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه را به عمل آورده و هنگام بستن مغازه در هر ساعت شبانه روز درب‌های برقی را با استفاده از قفل‌های محکم کتابی قفل نموده تا مورد دستبرد سارقان قرار نگیرند.

کشف تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۶۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی جهرم حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید با ۳ نفرسرنشین که در زمین‌های اطراف شهرستان در حال بارگیری بسته‌هایی مشکوک بود مظنون و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است و مبارزه با سوداگران مرگ و باند‌های وارد کننده مواد افیونی به طور مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

کشف پراید سرقتی درخرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف یک سواری پراید سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی خرامه هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او گفت: ماموران پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که خودرو پراید سابقه سرقت از شهرضا استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدار‌های پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با سارقان

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۳۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعالی روستا گفت: به دنبال وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان قیروکارزین، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوع مقابله با سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح ۲۵ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار دستگیر و ۳۱ فقره انواع سرقت کشف شد.

روستا با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستبند پلیس بر دستان اراذل و اوباش در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر مزاحمت ایجاد درگیری فردی اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان خرامه، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند فرد اراذل و اوباش را دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه قمه را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد و  امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این امر مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس رو به رو خواهد شد.

کلاهبرداری با سوء استفاده از نرم افزار اسنپ

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری فردی خبر داد که با ورود غیرمجاز به نرم افزار اسنپ فرزند شاکی اقدام به مسافرت کرده بود.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت مبلغ ۲ میلیون ریال بدهی برای وی در این سامانه ثبت شده است که بررسی موضوع در دستور کارکارشناسان قرار گرفت.

او گفت: با تحقیقات اولیه و بررسی مستندات مشخص شد فردی که اقدام به این کار کرده دختری ۱۴ ساله و دوست فرزند شاکی می‌باشد که قبلا اطلاعات اسنپ شاکی را از طریق گوشی دوستش در اختیار داشته و با سو استفاده از این اطلاعات وارد نرم افزار شده و درخواست سفر را ثبت و کرایه را نیز پرداخت نکرده است.

سرهنگ زینلی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی متهم با هویت معلوم که دوست فرزند شاکی بود شناسایی به پلیس فتا احضارشد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی در مواجه با مستندات و مدارک کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت از عموم شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای، موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (خش گزارشات مردمی) و یا از طریق شماره‌های ۰۹۶۳۸۰ و یا ۴۳۲۲۲۰۸۷ به همکاران ما اطلاع دهند.

کشف قتل مرد ۴۶ ساله و دستگیری قاتل در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف قتل مرد ۴۶ ساله و دستگیری قاتل دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع یک فقره مرگ مشکوک مرد ۴۶ ساله در مرداد ماه سال جاری، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مرودشت قرار گرفت.

او گفت: با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه که آثار ضرب وجرح درپهلو مقتول مشهود بود تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری قاتل از همان لحظه شروع و پس از انجام یکسری کار‌های اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی، قاتل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

زینلی گفت: این مرد ۴۷ ساله قاتل به بزه انتسابی مذکور اقرار و اظهار داشت تحت تاثیر مصرف موادمخدر، ناخواسته چاقوی میوه خوری را به پهلوی متوفی فرو کرده و او در دم فوت نموده. آلت قتاله، کشف و ضبط و قاتل به مرجع قضایی، اعزام و معرفی گردید.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت در پایان ضمن اشاره به پای کار بودن شبانه روزی پلیس در خدمت رسانی به مردم شریف، به مخلان نظم و امنیت جامعه هشدار داد که اقدامات خلاف قانون افراد زیر ذره بین پلیس بوده و با هرگونه جرم و جنایتی برخورد و مجرمان به مراجع قانونی تحویل خواهند شد.

رفع تصرف اراضی با تغیر کاربری غیرمجاز در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال که سودجویان اقدام به تغییر کاربری کرده بودندخبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: برابر گزارش اداره جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری غیر مجاز ۹ هکتار از اراضی توسط عده‌ای از اهالی محل در مناطق مختلف بخش مرکزی لارستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر لطیفی این شهرستان به همراه نماینده اداره جهاد کشاورزی و دادگستری به محل‌های مورد نظر اعزام و حدود ۹ هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری به باغات شهری شده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

توصیه‌های مهم پلیس برای پیشگیری از سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان توصیه‌ها و هشدار‌هایی را به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت احشام بیان کرد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت احشام، گفت: توجه نکردن شهروندان به توصیه‌های پلیس به ویژه در امر پیشگیری، باعث می‌شود تا افراد سودجو و سارقان حرفه‌ای از موقعیت‌های بدست آمده استفاده کرده و اقدام به سرقت و برهم زدن امنیت و آرامش در جامعه شوند. در این خصوص پلیس برای پیشگیری از سرقت احشام توصیه‌هایی را به دامداران ارائه کرده که لازم است به این توصیه‌ها توجه جدی شود.

۱- تمامی اماکن نگهداری احشام با امکانات موجود محصور شود.
۲- جهت نگهداری احشام از درب‌های آهنی و قفل استفاده شود.
۳- با چراغ قوه یا نورافکن از محل نگهداری احشام به طور مداوم بازدید و سرکشی شود.
۴-از پلاک‌های بهداشتی و شماره کوپی بر روی احشام صورت گیرد.
۵- نگهبان احشام فردی جوان و توانمند باشد.
۶-جهت کنترل، احشام هر روز شمارش شود.
۷- در شب‌هایی که هوا سردتر یا وزش باد شدید است مراقبت بیشتری به عمل آید.
۸-در چراگاه‌ها و کوهستان‌ها مراقب تردد افراد غریبه باشید و نسبت به موارد مشکوک با حساسیت برخورد شود.
۹- افراد مشکوکی که با خودرو‌های وانت جهت خرید فرآورده‌های دامی مثل پشم، کشک، کره، پوست، کود و ... مراجعه می‌کنند شناسایی و نسبت به یادداشت شماره وسیله نقلیه و مشخصات ظاهری اشخاص اقدام شود.
۱۰-آغل و مکان نگهداری احشام در محل‌های امن‌تر پیش بینی شود.
۱۱-از حیوانات اهلی (سگ) در محل دامداری استفاده شود.
۱۲- از ورود افراد ناآشنا و غریبه به محل نگهداری احشام خودداری و نسبت به تعبیه کردن سیم خاردار در اطراف آن اقدام شود.
۱۳- هرگونه فرد یا خودرو مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام رویت کردید مراتب را سریع به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان پیشگیری از سرقت احشام مبارزه با مواد مخدر شناسایی و دستگیر ماموران انتظامی شهروندان خواست شهرستان مرودشت نگهداری احشام اراذل و اوباش دستور کار سواری پراید مراجع قضائی پلیس آگاهی زینلی گفت رئیس پلیس قرار گرفت فقره سرقت توصیه ها پلیس فتا رفع تصرف یک قبضه او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور مأموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور مأموران شده بودند، اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تاکنون یک مالباخته متهمان را شناسایی کرده و سارقان برای کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

کد خبر 6092098

دیگر خبرها

  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد