Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:17:06 GMT

روزانه بیش از ۲ هزار مرسوله پستی در قشم جابجا می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۶۴۴۷

روزانه بیش از ۲ هزار مرسوله پستی در قشم جابجا می‌شود

منصور وزیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارایه گزارش عملکرد پنج ماهه اداره پست این شهرستان از (ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۱) اظهار داشت: در مدت یادشده ترافیک مرسولات وارده به این شهرستان ۱۷۸ هزار و ۳۵۸ مرسوله بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در پنج ماهه گذشته از سال جاری خدمات ارایه شده به قشموندان ۱۳۵ هزار و ۴۱۵ مرسوله پستی ثبت و گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره پست شهرستان قشم توضیح داد: این مرسولات شامل پست پیشتاز، پست ویژه، سفارشی و نامه های عادی و همچنین خدمات الکترونیک (درخواست دریافت کد پستی، تایید کدپستی، احراز نشانی) است که در این اداره مراحل مقدماتی ارسال و یا تحویل آن به قشموندان از سوی کارکنان پست انجام گرفته است.

وزیری اضافه کرد: خدمات پستی عبارت است از امکانات و تسهیلاتی که شبکه پستی بر مبنای نیاز مشتریان که دارای تنوع و مزایای مختلف و بر حسب انتخاب مشتری فراهم کرده که تعهداتی را برای شرکت پست ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت پست، عرضه خدمات پستی (فیزیکی، الکترونیکی و مالی) با گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور متکی بر سرمایه انسانی توانمند و فناوری های نوین به منظور تامین رضایت ذینفعان داخلی و خارجی است.

به گفته رییس اداره پست شهرستان قشم، برخی از خدمات و سرویس های پستی شامل پست ویژه، پیشتاز، مستقیم، جواب قبولی خدمات دانشگاهی، ارایه خدمات خودرویی، خدمات دبیرخانه ای، پست یافته و رستانت است.

وی اظهار داشت: در سرویس پست رستانت، اگر شما فاقد نشانی ثابت و مشخصی هستید و یا اگر برای مدت کوتاهی به شهری سفر کرده‌ اید و نشانی خاصی ندارید، یا نمی‌ خواهید آن را به دیگران بدهید، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

افزایش مبادله خطوط روستایی شهرستان قشم در هفته دولت

وزیری در ادامه از افزایش خطوط مبادله مرسولات پستی روستاهای شهرستان قشم در هفته دولت خبر داد و گفت: برای سرعت بخشی به توزیع مرسولات روستایی و جلب رضایت مشتریان ساکن در روستاهای شهرستان قشم از این پس مبادله مرسولات پستی به صورت روزانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ماهیانه دوازده مبادله به روستاهای مورد نظر صورت می گرفته است، افزود: برای سهولت دسترسی مردم شریف روستاهای رمچاه، سوزا، زیرانگ، رمکان، کوشه و کاروان، پی پشت، گیاهدان، لافت و کووه ای به مرسولات پستی خود، از این پس آنان مرسولات پستی را به صورت روزانه ارسال و دریافت می کنند.

۳۱ دفتر پستی در قشم وجود دارد که ۲ دفتر دولتی است و ۲۹ دفتر با همکاری بخش بخش خصوصی اداره می شود.

سه دفتر پیشخوان در شهر قشم، ۲ دفتر در درگهان، یک دفتر در سوزا و ۲۵ دفتر روستایی آی. سی. تی (ICT) فعالیت های پستی را در این جزیره انجام می دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها هفته دولت شرکت ملی پست ایران قشم خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شرکت ملی پست ایران قشم هفته دولت شرکت ملی پست ایران قشم خلیج فارس مرسولات پستی شهرستان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی