Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ایجاد ۵۰ واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در راستای پایش کیفیت و انجام آزمایش‌های مورد نیاز پروژه‌های مهم عمرانی کشور بیش از ۳ میلیون آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم ثبت شد.

به گزارش ایران اکونومیست، «مجید کیانپور» امروز در نشست خبری، با اعلام اینکه بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش در آزمایشگاه فنی خاک روی پروژه‌های عمرانی کشور قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن در حال انجام فعالیت مربوط به کنترل کیفی پروژه‌ها هستیم و طی یک ماه گذشته بیش از ۵۰ واحد محلی برای ارزیابی کیفیت پروژه‌ها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه در حوزه قیر و آسفالت نیز خدمات منحصر به فردی از سوی آزمایشگاه انجام می‌شود، با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برنامه‌ها و عملکرد خود را در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی، تحول، توسعه و ارتقای کیفی پروژه‌‎های عمرانی در سراسر کشور قرار داده است تا از این طریق در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.

وی گفت: اهم برنامه‌های  ارتباطی و اطلاع‌رسانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، متناسب با شرح وظایف و ماموریت این شرکت و در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، فنی، تخصصی و آزمایشگاهی به پروژه‎های ملی، استانی و بخش خصوصی در ارتقای کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌ها است.

ثبت ۳ میلیون آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم

کیانپور با بیان اینکه برنامه‌ها، اقدامات و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هشت بخش تقسیم بندی شده است، گفت: همکاری با سازمان‌ها و توابع وزارت متبوع در راستای معرفی نقش آفرینی، فعالیت‌ها و اقدامات و ارائه خدمات این شرکت برای انجام مطالعات اولیه، آزمایش‌های فنی و مهندسی حین اجرای عملیات احداث زیر ساخت‌های حمل و نقل، نهضت ملی مسکن و ... است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توضیح داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد طی یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون مورد آزمایش در قالب ۶۰۰ نوع آزمایش متنوع را در پروژه‌های عمرانی سراسر کشور به ثبت رسانده و نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقای کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌هایی که در  هفته دولت رونمایی یا به افتتاح خواهد رسید داشته است.

افتتاح ۵۰ آزمایشگاه محلی در سراسر کشور با تجهیزات منحصربه‌فرد

وی از رونمایی بیش از ۵۰ واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در راستای پایش کیفیت و انجام آزمایش‌های مورد نیاز پروژه‌های مهم عمرانی سراسر کشور، در حوزه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌های تهران، البرز، قم، ایلام، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان، گیلان، سمنان، کرمانشاه و اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در استان تهران به‌عنوان نمادین ۵ آزمایشگاه محلی به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

معرفی خدمات نوین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: در هفته دولت نیز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به معرفی خدمات نوین شرکت در انجام مطالعات ژئوتکنیک، صحرایی و آزمایشگاهی پروژه‌های عمرانی سراسر کشور اقدام خواهد کرد و به‌عنوان نمونه پروژه‌ی مطالعات ژئوتکنیک و انجام بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر حفاری ماشینی (۴۵ گمانه)، به همراه انجام سایر آزمایش‌های تکمیلی نظیر نفوذ دینامیکی مخروط (CPTU) در کلان پروژه پترو پالایشگاه نگین مکران خلیج فارس (استان هرمزگان) معرفی خواهد شد.

کیانپور به یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که خدمت مستقیمی به عموم مردم ارائه می‌دهد، اشاره و تصریح کرد: دفتر مهندسان مشاور این شرکت نسبت به پیاده سازی سامانه مدیریت معابر درون شهری (PMS)  در استان‌های تهران، زنجان، قم و البرز در دولت سیزدهم اقدام کرده است که موفق به برداشت اطلاعات بیش از ۶ هزار کیلومتر - خط از معابر درون شهری به کمک فناوری و دانش بومی شده اقدام کرده و با این اقدام ضمن افزایش سرعت بازسازی معابر هزینه‌های کارفرما را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است.

حضور موفق در ژئوتکنیک دریایی

وی با بیان اینکه نخستین حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای توسعه بنادر کشور انجام شده است، افزود: این شرکت با حضور موفق در مطالعات خاص ژئوتکنیک دریایی موفق شد بیش از یک هزار متر حفاری را در راستای توسعه ظرفیت‌های بندری کشور در بنادر دیلم، گناوه و ریگ استان بوشهر به سرانجام برساند.

میز ارتباطات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پیوند دهنده دانشگاه و صنعت

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: این شرکت در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم در شفافیت، عدالت و قانون‌گرایی و نیز در برای تقویت ارتباطات دو سویه مردمی و دولت میز ارتباط مردمی خود را در ۸ بخش تعریف کرده است.

کیانپور ادامه داد: این ارتباط دو سویه شامل گروه‌های نخبگان، کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران، اساتید و دانشجویان، اصحاب رسانه، فعالان عرصه صنعت، بازنشستگان و پرسنل و کار گروه‌های تخصصی است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجید کیان پور ، وزارت راه و شهرسازی ، نهضت ملی مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پروژه های عمرانی سراسر کشور برنامه ها ۳ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد