Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: پیش نویس لایحه رفع موانع حقوقی و تسهیل پژوهش تهیه شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد سعید سیف در ارتباط مجازی با مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با توجه به رشد فناوری و فعالیت‌های پژوهشی باید ماموریت‌هایی برای اثربخشی بیشتر در جامعه تعریف کنند شناخت ظرفیت‌ها و امکانات برای تعریف ماموریت‌های مطابق با نیاز‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: مستندات فعالیت‌ها و برنامه‌ها منتشر شده و دانشگاهها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید پس از شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌ها از تجربیات گذشته برای تعریف ماموریت‌های اثربخش استفاده کنند.

سیف گفت: پیش‌نویس لایحه رفع موانع و تسهیل پژوهش آماده شده و پس از مشورت با مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاهها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پیگیری برای تصویب آن از طریق نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد.

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مورد ماموریت‌محوری اظهار داشت: ماموریت‌گرایی دانشگاه‌های کشور مسئله بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری نیز در جلسات و نشست‌ها به صورت مشخص بر روی آن تاکید داشته‌اند.

سیف گفت: همکاری‌های مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور آغاز شده و تفاهم نامه‌هایی هم منعقد شده است. برای مثال وزارت صمت در زمینه فرصت معطالعاتی لیستی را برای وزارت علوم ارسال کرده که در سامانه ساجد هم قابل مشاهده است.

همچنین در این جلسه عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان هم حضور داشت و طی سخنانی روش‌های مختلف برای مشارکت و همکاری با دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

ابراهیمی درباره طرح پشتیبانی از اعضای هیات علمی برگزیده در فرصت مطالعاتی هدفمند خارج از کشور اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، تقویت و استمرار ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین مراکز آموزشی و واحد‌های صنعتی، اقتصادی یا خدماتی است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان عنوان داشت: حل مسئله از مباحث مورد تاکید در بنیاد ملی نخبگان است و برای سوق دادن دانشآموختگان ی به واحد‌های صنعتی، طرح پسا به شکل جدی پیگیری میشود؛ و دانش آموختگان برای بهره‌مندی از این فرصت باید در طرح شهید چمران ثبت نام کرده و پس از تایید در صنایع مختلف مشغول به فعالیت شوند.

حسن جماعتی معاون دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت عتف هم در این جلسه بیان کرد: شیوه‌نامه و دستورالعمل پشتیبانی از سامانه ساجد تهیه شده و از ابتدای مهرماه ابلاغ خواهد شد. همچنین تفاهم نام‌های با مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح منعقد شده تا استعداد‌های برتر در اجرای پروژه‌های توسعه علوم و فناوری، بنیادی و تحقیقات کاربردی مشارکت داشته باشند.

اولین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی با عنوان ماموریت گرایی و اثر بخشی دانشگاه‌ها در توسعه و بهبود وضعیت استان‌های کشور با حضور محمدی معاون مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور، امیر علی سیف الدین رئیس امور آموزش عالی سازمان بودجه و برنامه کشور و مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌های کشور به صورت برخط برگزار شد

در این نشست پس از ارائه گزارشی از برنامه‌های وزارت عتف در زمینه ماموریت گرایی، مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌های ارومیه و دامغان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تجارب موفق خود در خصوص ماموریت گرایی و مزیت استانی را مطرح کردند.

حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور نیز در این جلسه سخنانی را درباره ماموریت گرایی و برنامه‌های مشترک این وزارتخانه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم لایحه پژوهشگاه فعالیت پژوهشی ارتباط با جامعه و صنعت وزارت مدیران ارتباط ماموریت گرایی صنعت دانشگاه وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو