Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ «احمد الریسونی»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که اظهارات اخیر وی باعث بروز جنجال گسترده در مغرب، الجزایر و موریتانی شده، امروز (یک شنبه) به صورت رسمی استعفای خود از ریاست اتحادیه را اعلام کرد.
 
الریسونی که اواسط آبان سال 1397 در انتخابات اتحادیه جهانی علمای مسلمان به پیروزی رسید تا در ریاست اتحادیه، جانشین «یوسف القرضاوی»، روحانی سرشناس مصری مقیم قطر شود، در یک نامه که در تاریخ 28 آگوست (امروز ششم شهریور) امضا شده، تاکید کرده که استعفای وی به دلیل پایبندی به مواضع و دیدگاه های ثابت و سازش ناپذیر خود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در ادامه نامه استعفای این روحانی 69 ساله مغربی آمده است: برای اعمال آزادی بیان خود بدون قید و شرط و فشار، تصمیم گرفتم استعفای خود از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان را تقدیم کنم.
 
الریسونی در نامه خود همچنین آورده که با «علی قره داغی»، دبیرکل عراقی اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای فعال سازی تصمیم استعفای خود بر اساس مفاد مواد 21 و 22 اساسنامه اتحادیه در ارتباط است.
 
لازم به ذکر است که رئیس مستعفی اتحادیه جهانی علمای مسلمان اوایل ماه جاری میلادی در گفت و گو با وبسایت مغربی «بلانکا پرس» تاکید کرده بود که به باور وی، منطقه صحرای غربی و کشور موریتانی متعلق به پادشاهی مغرب هستند.
 
الریسونی ضمن تاکید بر این که مقامات مغرب برای حل و فصل مسئله صحرای غربی، به جای مردم کشور خود به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تکیه می کنند، خاطر نشان ساخت که در صورت درخواست ملک «محمد ششم»، پادشاه مغرب، مردم این کشور آماده «جهاد و راهپیمایی» نه تنها به سمت شهر «العیون» به عنوان پایتخت مورد ادعای آن چه «جمهوری دمکراتیک عربی صحرا» خوانده می شوند، بلکه به سمت شهر «تندوف» در غرب الجزایر نیز هستند.
 
این روحانی مغربی در رابطه با موریتانی نیز عنوان کرده بود: عالمان و بزرگان آن چه موریتانی نامیده می شود یعنی همان سرزمین شنقیط، بیعت آنها با تاج و تخت پادشاهی مراکش ثابت است.
 
به گفته الریسونی، مسئله صحرای غربی و موریتانی ساخته دست استعمار بوده با این حال مغرب، موریتانی را به رسمیت شناخته و در نتیجه این مسئله به تاریخ واگذار شده تا در آینده حرف خود را در این باره بگوید.
 
این اظهارات رئیس مستعفی اتحادیه جهانی علمای مسلمان باعث نارضایتی برخی جنبش ها، احزاب و شخصیت های اسلامی در الجزایر و موریتانی شد و در واکنش به آن نیز، جمعیت علمای مسلمان هر دو کشور عضویت خود را در اتحادیه به حالت تعلیق درآوردند.
 
در همین راستا نیز، جنبش جامعه صلح الجزایر (حمس) از علمای جهان اسلام درخواست کرد تا از این «موضع خطرناک که باعث ایجاد فتنه میان کشورها و ملت ها خواهد شد» اعلام برائت کنند.
 
هیئت علمای موریتانی نیز به نوبه خود، اظهارات اخیر رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره این کشور را «سوال برانگیز، غیردوستانه و تحریک آمیز» توصیف کرد.
 
این در حالی است که دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز تاکید کرده که اظهارات الریسونی درباره صحرای غربی و بحران میان الجزایر و مغرب، بیانگر موضع اتحادیه در این باره نیست بلکه تنها دیدگاه شخصی وی می باشد.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا اتحادیه جهانی علمای مسلمان صحرای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد