Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:54:21 GMT

۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در کیش جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۲۹۳

۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در کیش جمع آوری شد

به گزارش ایرنا، غفارآقازاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: شرکت عمران، آب و خدمات در راستای حفظ محیط زیست با ایجاد واحد ویژه تصفیه روغن های خوراکی در سایت بازیافت، این میزان پسماند را پس از طی مراحل اولیه تصفیه ، بسته بندی و از جزیره خارج کرده است.
وی اضافه کرد: پیش از ایجاد این واحد ، پسماند روغن های خوراکی که توسط هتل ها و رستوران ها مصرف می شد در فاضلاب شهری رها شده و یا در نقاطی از سطح شهر تخلیه می شد که این امر علاوه بر آسیب به محیط زیست ، در روند تصفیه فاضلاب اخلال ایجاد کرده و موجب گرفتگی مجاری در شبکه فاضلاب شهری را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقازاده افزود:  به همین دلیل شرکت عمران، آب و خدمات با استقرار تجهیزات لازم و توزیع مخازن ۲۰ لیتری به صورت منظم و مداوم بین تولید کنندگان پسماند روغن های خوراکی، زمینه جمع آوری و تصفیه اولیه این مواد را ایجاد کرد.
به گفته معاون خدمات شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، فرایند تصفیه روغن های خوراکی به صورت یک سیستم بسته و بدون دخالت نیروی انسانی طراحی شده است و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از روغن های جمع آوری شده پس از طی مراحل اولیه تصفیه، در سایت بازیافت کیش بسته بندی شده و به خارج از جزیره انتقال می یابد.
وی از ساکنان به ویژه هتلداران و صاحبان مراکز پذیرایی و اقامتی خواست چنانچه تاکنون درطرح جمع آوری پسماند روغن های خوراکی مشارکت نداشته اند با مراجعه به معاونت خدمات شهری و دریافت مخازن ویژه ، نسبت به جمع آوری پسماندهای روغن خوراکی مصرفی خود اقدام کنند.
آقازاده یادآور شد: ساکنان می توانند پس از جمع آوری با سامانه ۱۳۷ به منظور مراجعه همکاران شرکت عمران، آب و خدمات این جزیده برای تحویل گرفتن این مخازن تمس بگیرند.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان روغن خوراکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان روغن خوراکی روغن های خوراکی پسماند روغن شرکت عمران آب و خدمات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است