Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، ظهر شنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۱، همزمان با هفته دولت، احسان ارکانی نمایندۀ مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور، داوود کمیلی‌پور رئیس و محمدکاظم صادقی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور، به همراه تنی چند از مدیران محلی و اصحاب رسانه، از پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در این شهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات اجرایی شبکۀ فیبرنوری شهری نیشابور که با مشارکت ایرانسل و شهرداری این شهر، در مجموع با ۳۱ کیلومتر طول و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، از ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شد، هم اکنون ۶ کیلومتر پیشرفت داشته است. همچنین به منظور پیشرفت توسعهٔ ارتباطی ایرانسل در نیشابور از مجموع ۷ سایت ارتباطی در حال تأسیس، دو سایت ارتباطی طی ماه جاری به مرحله راه‌اندازی خواهند رسید.
در این مراسم، احسان ارکانی نمایندۀ مردم نیشابور در مجلس، ضمن تشکر از تلاش‌های ایرانسل در جهت افزایش پوشش اینترنت پرسرعت همراه برای مردم این شهر، آمادگی و مساعدت مجلس در جهت تامین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی به وسیلۀ وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را اعلام کرد.
همچنین در این بازدید، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور از توجه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به توسعه زیرساخت‌های شهر و شهرداری هوشمند، تشکر و قدردانی کردند. سید حسن میرفانی شهردار نیشابور با اعلام قول مساعد شهرداری برای تخصیص اماکن شهری در جهت احداث سایت‌های ارتباطی تلفن‌همراه، از توسعۀ همکاری‌های ایرانسل و شهرداری نیشابور استقبال کرد. همچنین در این مراسم داوود کمیلی‌پور رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور، با اعلام استقبال از سرمایه‌گذاری ایرانسل در تأمین زیرساخت‌های ارتباطی این شهر، از آمادگی شهرداری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک خبر داد.

احداث شبکۀ فیبرنوری، یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعۀ فناوری‌های نوین ارتباطی، از جمله خدمات شهر هوشمند است. هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.
مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.
در همین رابطه، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، ارومیه، بندرعباس، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، انزلی، آمل، بابل، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، بستان‌آباد، ماهشهر، اندیشه، مشکین‌دشت، برازجان، صدرا و اسلامشهر، طراحی و اجرا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت ایرانسل شهر هوشمند پاکسازی محیط زیست آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت ارتباطی ایرانسل شورای اسلامی شهر نیشابور زیرساخت ها خدمات شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن فرخ، رییس شورای اسلامی شهر محمدیه با اعلام اینکه همدلی و انسجام در شهر محمدیه دستاورد های مهمی به ارمغان داشته است، تصریح کرد: براساس اعلام استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر محمدیه علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌های البرز نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار فعالیت های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توجه ویژه به امور اجتماعی و رفاهی شهر و شهروندان داشته است افزود: متاسفانه در بخش حمل و نقل کاستی های از قبل وجود داشت و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عموم مردم در این حوزه شده بود.

فرخ یاد آورشد: با نگاه خوب و دلسوزانه شهردار محمدیه به حوزه حمل ‌و نقل خوشبختانه این بخش را در راستای ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان در الویت اصلی قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب مدیر با تجربه گام های موثری در جهت رضایتمندی شهروندان برداشته شد که گام اول رایگان کردن ناوگان اتوبوسرانی بود که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت که خوشبختانه همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب شورای برتر استان داشت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر محمدیه به تلاش اعضای شورای اسلامی در دوره ششم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از یکصد و نود جلسه و حضور منسجم اعضای شورا در جلسات جهت حل مشکلات شهروندان طی این دوره از شورای اسلامی شهر در محمدیه بی نظیر بوده که ثبت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901713

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟