Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق چک طی اظهاراتی تأکید کرد که ریشه مسائلی که منجر به تورم و افزایش شدید قیمت‌های انرژی در جهان شده است به سیاست‌های غرب بر می‌گردد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، واسلاو کلاوس، رئیس جمهور سابق چک این تصور را رد کرد که جنگ اوکراین تنها دلیل مشکلات اقتصادی و تورمی است که اکنون در سراسر جهان تجربه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاوس روز جمعه طی اظهاراتی گفت: ریشه مسائلی که منجر به تورم و افزایش شدید قیمت‌های انرژی شد به مدت‌ها قبل از 24 فوریه، زمانی که روسیه نیروهایش را به اوکراین فرستاد، بر می‌گردد.

وی در ادامه تأکید کرد: این وضعیت توسط خودمان و غرب تحمیل شده است. تهاجم روسیه به این (مشکلات) افزوده است.

قیمت گاز در اروپا به حدود 3500 دلار رسیدادامه تورم جهانی درپی افزایش سرسام‌آور هزینه‌های حمل‌و‌نقل کانتینری

این اقتصاددان 81 ساله که بین سال‌های 2003 تا 2013 رئیس‌جمهور جمهوری چک بود، خاطرنشان کرد: روسیه تامین‌کننده اصلی گاز، نفت و زغال‌سنگ است، اما تنها یکی از بازیگران بازار بین‌المللی است.

وی افزود: بنابراین، کاهش عرضه هیدروکربن‌های روسیه به اتحادیه اروپا و افزایش قیمت حامل‌های انرژی که در نتیجه تحریم‌های گسترده اعمال شده بر مسکو توسط اتحادیه صورت گرفت، نمی‌تواند دلیل اصلی نرخ بالای تورم و افزایش قیمت انرژی باشد.

کلاوس گفت: من نمی‌فهمم چرا دلیل اصلی ذکر نمی‌شود. وی با اشاره به تلاش‌های غرب در سال‌های اخیر برای تغییر عادت استفاده از سوخت‌های فسیلی و جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: "هذیان سبز"، مبارزه فرضی علیه تغییرات آب‌وهوایی و قرارداد سبز اتحادیه اروپا، دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها است.

این مقام سابق اروپایی از طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین همچنین خواست تا راه‌حلی برای این درگیری بیابند و هشدار داد که اگر این کار به‌زودی انجام نشود، وضعیت فقط "بدتر و بدتر می‌شود".

وی افزود: فقط کافی نیست که نمایندگان اوکراین و روسیه با یکدیگر دیدار کنند. لازم است غرب، به ویژه آمریکا، مذاکره با روسیه را آغاز کند. هر فردی که حتی کمترین (ضریب) هوشی را داشته باشد، این را می‌فهمد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام نیرو به قلمرو اوکراین سابق، به معنای دخالت مستقیم در جنگ است و باید به آن پاسخ دهیم و افسوس که این پاسخ در خاک اوکراین سابق نخواهد بود!

وی اضافه کرد: در این صورت، رهبران غربی قادر نخواهند بود که خود را پشت «کپیتال هیل / کنگره آمریکا» یا کاخ الیزه (فرانسه) یا «پلاک ۱۰ خیابان داونینگ / دفتر نخست وزیر انگلیس» مخفی کنند، زیرا یک فاجعه جهانی به بار خواهد آمد.

به گفته وی، علت بحث درباره اعزام نیروی غربی به اوکراین که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از آن صحبت کرده، «محاسبات شرم‌آور برای گرفتن امتیاز سیاسی است.»

وی تاکید کرد: نوعی فروپاشی کامل فرقه حاکمیتی در غرب، در شرف وقوع است. وسعت فاجعه‌ای که چنین رویاروی (احتمالی) به بار خواهد آورد، شبیه به چیزی است که (جان) کندی (رییس جمهور اسبق آمریکا) و نیکیتا خروشچف (رییس جمهور شوروی سابق) بیش از ۶۰ سال پیش به آن رسیدند. با این حال، کودن‌های نابالغی که امروز در غرب بر مسند قدرت هستند، هنوز آن را درک نمی‌کنند!

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد