Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، خبرگزاری دولتی ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که موشک‌ های زمین به هوای یونان بر جنگنده‌ های اف- ۱۶ ترکیه که در حال انجام یک ماموریت شناسایی در حریم هوایی بین‌ المللی هستند، قفل کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ترکیه در این خصوص اعلام کرد که هواپیماهای این کشور بر فراز دریای مدیترانه شرقی و دریای اژه هدف این اقدام یونان قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آناتولی به نقل از منابع وزارت دفاع ترکیه، رادار سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونانی مستقر در جزیره «کرت» در ۲۳ آگوست سال جاری میلادی بر روی جت های جنگنده ترکیه قفل شد.

گزارش صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این خصوص اضافه می کند: مطابق با اطلاعات دریافتی از وزارت دفاع ترکیه، هنگام پرواز جنگنده‌ های اف- ۱۶ ترکیه در حریم هوایی بین‌ المللی بر فراز دریای اژه و مدیترانه در آگوست حادثه بزرگی رخ داد که با روح ائتلاف سازگار نیست. در این حادثه جنگنده های ترکیه از سوی سامانه های موشکی اس- ۳۰۰ یونان مستقر در جزیره کرت،‌ رهگیری شدند.

در همین ارتباط، وزیر دفاع ترکیه چندی پیش در اظهاراتی جنجالی گفت که کشورش برنامه هایی را در راستای تصاحب یک جزیره غیر مسکونی در یونان در نظر دارد.

«خلوصی آکار» در این باره گفت: اگر خدا بخواهد، (ما به این جزیره) می آییم.

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در کنفرانس سفرای ترکیه در آنکارا، به فاصله این جزیره تا کشورش اشاره کرد و در اظهاراتی کنایه آمیز گفت که این فاصله تنها ۱۹۵۰ متر است و دانشجویان نظامی حتی می توانند تا آنجا شنا کنند.

گفتنی است که کشورهای یونان و ترکیه بر سر مالکیت تعدادی از جزایر میان مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند. دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

کد خبر 5575350

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه یونان جنگنده اف 16 روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق جنگ اوکراین اوکراین سوریه فلسطین افغانستان ایران حزب الله لبنان ترکیه تایوان برجام دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد