Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:39:00 GMT

فتح در جنگ رسانه ای، جز با جهاد تبیین حاصل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۸۱۲۵

فتح در جنگ رسانه ای، جز با جهاد تبیین حاصل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار صمیمانه با رئیس بسیج رسانه کشور و مسئولین سازمان‌های بسیج رسانه استان‌ها که در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی که از مبارزه با رژیم طاغوتی ایران آغاز شد و در ادامه حکومت اسلامی را به‌عنوان یک ابزار به دست گرفت تا بتواند مبانی فکری خود را به جهان صادر کند، امروز در مرحله صدور گفتمان قرار دارد و در اینجاست که رسانه اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در این شرایط، همان‌طور که در روز عاشورا، لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) با ۱۲۰ نفر شهید، بیش از ۵ هزار نفر از عناصر پلید لشکر دشمن را به درک واصل کرد، این رویکرد در جنگ رسانه‌ای امروز هم مبناست و رزمندگان در این عرصه باید بدون دغدغه و نگرانی نسبت به آبرو و سخن مردم، فقط خود را معتقد به حقیقت بدانند و در تبیین مسائل، از جوسازی دشمن نترسند زیرا در برابر همه این هجمه و فشار روانی، فتح و ظفر جز با تقید و تعهد به جهاد تبیین حاصل نمی‌شود.

وی گفت: بیان گذشته و عبرت‌آموزی از تاریخ می‌تواند تا حد زیادی به الگوگیری از تجربیات موفق انقلاب اسلامی کمک کند. در این میان، نخستین امتیاز بسیج رسانه، بصیرت اعضای آن است که اقتضای شغل آنان باعث می‌شود تا به خاطر عشقی که به رهبری و نظام دارند، برای اجرای راهبردهای رسانه‌ای انقلاب با بصیرت وارد عمل شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی‌‌‌‌‌ با اشاره به فلسفه ایجاد بسیج مستضعفین در کشور افزود: از زمانی که آمریکا به طبس حمله کرد، اندیشه تشکیل بسیج مستضعفین به ذهن امام راحل خطور کرد. امام، عبد صالح خدا بود و علیرغم اینکه همواره به چشم سیاست و رهبری به شخصیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب نگاه می‌کنیم اما عظمت ذاتی امام به خاطر باورمندی ایشان به خدا و وعده‌های صادقه الهی بود که باور داشت اتحاد انسان‌های تراز انقلاب اسلامی در قالب بسیج مستضعفین، می‌تواند مستکبران عالم را به زانو دربیاورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از امتیازات ویژه امام، مستندبودن رویکردها و دستورات ایشان بود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در جنگ بدر، حدود ۱۸۰۰ نفر از کفار قریش مسلح به جدیدترین سلاح‌ها، زره‌ها و ادوات نظامی در برابر ۳۱۳ نفر مسلمانی قرار گرفتند که بدون زره، همگی پیاده و تنها مسلح به یک شمشیر بودند اما در نهایت نتیجه جنگ به فتح عظیم مسلمین انجامید، امام راحل نیز باور داشت که لشکر ۲۰ میلیونی مجهز به سلاح ایمان می‌تواند مستکبران را زمین‌گیر کند.

وی ادامه داد: عملکرد شهدای دفاع مقدس می‌تواند الگوی فعالان رسانه انقلاب اسلامی باشد زیرا جنگ رسانه‌ای کنونی هم کم از دفاع مقدس ندارد و همان‌طور که در زمان محاصره خرمشهر، شهید جهان‌آرا به اتفاق کمتر از ۱۰ رزمنده بسیجی با حداقل امکانات و تجهیزات توانست به مدت سه ماه، لشکرهای زرهی مجهز بعثی‌ها را متوقف و زمین‌گیر کند، این شیوه کار باید در دستورکار اصحاب رسانه و همه آن‌هایی باشد که اراده دارند تا در برابر قدرت‌های رسانه‌ای استکبار جهانی ایستادگی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی‌‌‌‌‌ ضمن ابراز امیدواری از تحول اخیر عرصه‌های فرهنگی و ارتقای بینش سیاسی در میان فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی تصریح کرد: عرصه‌های فرهنگی در سال‌های اخیر دچار تحول و دگرگونی چشمگیری شده‌اند و در همه فعالان این عرصه از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها گرفته تا ائمه جماعات شهرستان‌ها و حتی مبلغان مذهبی در روستاها رشد بینش سیاسی و بصیرت انقلابی اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: اسلام دین رسانه است و از صدها سال قبل، روضه‌خوانان و سخنرانان مذهبی به‌عنوان صاحبان تریبون و منبر، رسانه توانایی را در اختیار داشته‌اند که از تحصیل‌کرده‌ترین اقشار جامعه تا ساده‌ترین افراد را مخاطب خود قرار داده‌اند.

کد خبر 5575412

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دفاع مقدس ایران ایالات متحده امریکا انقلاب اسلامی ایران آیت الله علم الهدی جهاد تبیین هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم آمار کرونا اربعین 1401 قزوین گناوه اجلاس پیرغلامان حسینی نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی

 

سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند