Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: حزب الله لبنان پس از گذشت ۴۰ سال از تشکیل خود، قوی و توانمند شده است. مردم لبنان تحت عنوان «چهلمین بهار» احساسات، داستان ها و روایت های خود را به اشتراک می گذارند، چرا که هر کدام از آنها خود شاهد و شریک پیروزی های به دست آمده مقاومت بوده اند.

در همین راستا، «ورده سعد» خبرنگار خبرگزاری مهر با ابراهیم الموسوی نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، گفتگویی انجام داده است که متن این مصاحبه به شرح زیر است:

* جشن چهل بهار محدود به مقاومت نبود، بلکه میلیون ها عاشق و میلیون ها مومن به مقاومت این مناسبت را جشن گرفتند… اما برای شما چرا چهلمین بهار خاص است؟ مهم ترین درس هایی که می توان از این چهل سال تجربه و دستاورد آموخت، چیست؟

مقاومت زبان غریزه است، زبان فطرت است، عکس العمل طبیعی و فطری است که خداوند در همه مخلوقات در هنگام مواجهه با هر خطری قرار داده است و لذا مقاومت به این معنا راهنمای زندگی و دلیل تکامل و نشانه قدرت و پایبندی به حق در برابر بی عدالتی و ظلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا چهل؟ … چهل عددی است که قداست و ویژگی های خاص خود را دارد. بزرگترین مخلوق خدا یعنی پیامبر خاتم النبیین (ص) در چهل سالگی مبعوث شد. همچنین امام خمینی (ره) کتابی به نام «چهل حدیث» نوشتند. در حدیثی آمده است که هر که چهل روز روزه بگیرد، خداوند چشمه های حکمت را در دلش خواهد دمید. پس اربعین (چهل) دارای جایگاهی ضروری و تعیین کننده در زندگی مردم و ملت هاست، از اینجا قداست واقعی آن را می توان فهمید که باید به آن توجه کنیم…حزب الله درحالی به چهل سالگی رسیده که در اوج جوانی و شکوفایی است، زیرا تبدیل به جریانی گسترده و رودخانه ای روان شده که با جان، وجدان و عشق مردم می تپد...از این منظر، می توانم بگویم که درس های زیادی وجود دارد که می توانیم از چهل سال تاریخ حزب الله بیاموزیم:

- درس اول؛ اراده و عزم است.

درس دوم؛ مربوط به توکل به خدا، ایمان و اعتماد به مردم است.

- درس سوم؛ به وفاداری به رهبری خردمند مربوط می شود.

درس چهارم؛ اینکه وقتی در آدمی عزم هست، در سطح فردی به هر چیزی که می‌خواهد می رسد، پس اگر عزم در سطح ملت باشد چطور؟!

جشن چهلمین سالگرد تاسیس حزب الله تنها به مقاومت به عنوان یک سازمان محدود نمی شود، بلکه برای دوستداران، خانواده های مقاومت از مسلمانان، عرب ها، مسیحیان و همه انسان های شریف و آزاده در سراسر جهان حائز اهمیت است، زیرا این مقاومت توانست الگوی زنده و تجسم عملی و درخشان در زندگی باشد.

* مقاومت از یک سازمان کوچک نظامی تا یک جریان فراگیر، حضور خود را در لبنان، منطقه و حتی عرصه بین المللی به اثبات رسانده است… این تجربه گرانبها چه افق هایی را در سطح منطقه ای باز کرده است؟

حزب الله یک ایده الهی و یک تفکر دینی است که در امام خمینی (ره) این بنده صالحی که در تاسیس حزب الله و آنچه به آن رسید، نقش داشت، تجسم یافت. امروز حزب الله، به یک جریان فراگیر که در همه عرصه های سیاسی و نظامی حضور دارد و به اندیشه ای تبدیل شده که فراتر از مرزهاست و به الگو و سرمشقی برای همه انقلابیون و آزادگان جهان تبدیل شده است. این تحول بزرگ و تبدیل شدن به یک الگوی جهانی که باید از آن الگوبرداری شود، گواه بر این است که مردان واقعی در حزب الله حضور دارند، مردانی که در خدمت حزب و تفکر الهی خسته نمی شوند، شب و روزشان در خدمت خداست، این تعهد واقعی است و به خاطر اینهاست که از مقاومت در برابر ظلم و بدی، دستیابی به حق و از بین بردن باطل صحبت می کنیم. حزب الله تجسم واقعی یک ایده الهی است. حزب الله شاخه ای از (شجره طیبه) است که از زمان رسول خدا (ص) نشات گرفته و انشاء الله در هر زمان ثمر خواهد داد. ایده مقاومت، تبدیل به ایده ای شده است که مرزها و مناطق را درنوردیده و همه دل ها و جان ها را مجذوب خود کرده است.

*مقاومت اسلامی امروز به نمایندگی از همه امت اسلامی در حال مبارزه با تهاجم فرهنگی است، تهاجمی که امید جوانان، ایمان و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده است.. مقاومت در نبرد فرهنگی با صهیونیست های غرب چه برنامه هایی دارد؟ و چگونه آن را می بینید؟

مقاومت به نمایندگی از همه امت اسلامی در حال مبارزه با تهاجم فرهنگی است… مقاومت برنامه های متنوعی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب صهیونیستی و استکبار جهانی دارد. این نبرد یک نبرد مقدس، بزرگ و مهم است و از همه مهمتر این است که همه افراد می توانند در آن شرکت کنند و در اینجا می توان به بحث بسیار مهمی که امام خامنه ای به آن اشاره کردند، توجه کرد و آن جهاد تبین است. جهاد تبین هر فرد را با توجه به توانایی ها و موقعیتش در هر کجا که باشد توانمند می سازد تا در برابر دسیسه ها و تبلیغات سیاه غرب که دین و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده اند تا امت اسلام را از همه مولفه های فرهنگی و تمدنی ش دور سازد، مقاومت کند. جهاد تبیین یک رویکرد اصیل اسلامی محمدی است بدین معنا که هرکسی که می تواند در برابر دشمنان کاری انجام دهد، باید به هر نحو، در هر مکان و در هر زمان این کار را انجام دهد.

* شاید تصادفی نبود که اختتامیه جشن چهل بهار با دو رویدادی که تغییرات اساسی در صحنه درگیری در منطقه ایجاد کردند، همزمان شود. آنها «پیروزی تموز ۲۰۰۶» و «نبرد آزادسازی القصیر ۲۰۱۳» و سپس نابودی تروریسم در مرزهای لبنان و سوریه هستند… نتایج استراتژیک این پیروزی ها چیست؟

چهلمین سالگرد تاسیس حزب الله مصادف با سالروز پیروزی جنگ تموز ۲۰۰۶ و همچنین پیروزی بر تکفیری ها در نبرد آزادسازی القصیر در سال ۲۰۱۳ است. شاید همزمان شدن این رویدادها تصادفی باشد، اما باید گفت که رژیم صهیونیستی و تکفیریها دو روی یک سکه هستند و مقاومت اسلامی در برابر هر دوی آنها سربلند بیرون آمد. در واقع مقاومت با حوادث تلخ و هولناکی روبرو شد، اما به برکت جانفشانی‌های گسترده‌اش، به برکت رشادت‌های رزمندگانش، به برکت وفاداری شان به ولایت، و به برکت وجود رهبری حکیم توانست بر همه این موانع و بحران های بزرگ پیروز شود؛ بحران هایی که دشمن امیدوار بود بر جنبش مقاومت پایان دهند.

*بر کسی پوشیده نیست که مرزهای لبنان با رژیم موقت صهیونیستی، مرحله حساسی را پشت سر می گذارد و همه می پرسند: آیا با جنگ جدیدی روبرو هستیم؟ برای تعیین مرزهای دریایی و وادار کردن دشمن در به رسمیت شناختن حقوق لبنان در قبال ثروت دریایی خود، چه امکاناتی وجود دارد؟

فکر نمی‌کنم که ما با جنگ جدیدی مواجه باشیم، اگرچه مقاومت کاملاً آماده و حاضر در میدان است. برنامه‌ریزی ها و پشتیبانی هایی که پیروزی را بر رژیم صهیونیستی تضمین می کنند، مهیا هستند. مقاومت می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به دشمن تحمیل کند و ضرر و زیان ناشی از هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی در همه سطوح چند برابر خواهد شد. بنابراین رژیم صهیونیستی باید حق لبنان در دریا را به رسمیت بشناسد.

دشمن می خواهد ما را از استخراج ثروت خود باز دارد و ما را با گرسنگی مواجه سازد، اما حزب الله و مقاومت همانطور که در سایر میدان ها و نبردها در برابر این دشمن پیروز شده است، اینبار نیز پیروز خواهد شد و با حفظ ثروت لبنان و امکان استخراج آن، مردم لبنان و اقتصاد بحرانی آن را نجات خواهد داد. اقتصادی که به سبب فساد مالی افراد مورد حمایت آمریکا فلج شده است. سید حسن نصرالله (حفظه الله) قبلاً گفته بود که جنگ با دشمن صهیونیستی آسان‌تر از جنگ با فساد است.

وقتی حزب‌الله وارد رویارویی مستقیم می‌شود، می‌داند که ریشه همه هرج مرج ها در لبنان، و منشأ همه این بحران‌ها، حمایت مطلق آمریکا از دشمن صهیونیستی است، دشمنی که در تهاجم سال ۱۹۸۲ تلاش کرد خاک و منابع آبی ما را غارت کند و الان می خواهد ما را از استخراج نفت و گازمان باز دارد. بله، ابتکار حزب الله برای تنظیم معادله جدید، چارچوب درستی است و قطب‌نمای واقعی برای نجات لبنان از بحران‌های اقتصادی، معیشتی و پولی است که در روزهای آینده توسط حزب الله و مقاومت اسلامی محقق خواهد شد.

کد خبر 5572899

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق جنگ اوکراین اوکراین سوریه فلسطین افغانستان ترکیه ایران حزب الله لبنان تایوان لیبی رژیم صهیونیستی حزب الله بحران ها چهل سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی اشغالگران در حومه پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

همچنین یک هدف نظامی اسرائیلی در حومه پادگان برکه ریشه هدف قرار گرفت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل غربی خبر داده و اعلام کردند که حدود ۱۵ موشک از لبنان به سمت این منطقه شلیک شده است.

این منابع از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت زرعیت نیز خبر دادند.

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهرک های الجبین و طیرحرفا در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092418

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل