Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با حضور معاون مطبوعاتیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن نشست‌های این دفتر برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش موثر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دفتر را اتاق فکر مجموعه معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف کرد و گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلفِ مسئولیتیِ این معاونت درخصوص رسانه‌های داخلی، رسانه‌های خارجی و همچنین در حوزه تبلیغات صورت می‌گیرد، باید متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد که این مهم در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

---

مهدی‌پور با اشاره به برخی مسائل و پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه، و نقش موثری که دفتر مطالعات رسانه‌می‌تواند درجهت حل آن‌ها داشته باشد، بر لزوم توجه ویژه به برنامه‌ها و اهداف ذکر شده در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برنامه‌های ابلاغیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

معاون امور مطبوعاتی همچنین ضمن اشاره به فعالیت‌ها و تجارب محمد آقاسی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، رسانه و مطالعات رسانه‌ای و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات گیتا علی‌آبادی در دوران تصدیِ این مسئولیت، برای مدیران کل سابق و جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم فصل تازه‎ای در فعالیت‌های دفتر مطالعات رقم بخورد.

گیتا علی‌آبادی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات چند ساله همکاران خود در این دفتر، به معرفی و تشریح فعالیت‌های این اداره کل در حوزه‌های آموزش و پژوهش رسانه‌ای پرداخت و در پایان برای آقاسی در پیشبرد امور آرزوی موفقیت کرد.

---


محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در پیشنهادِ این مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که با وجود پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه‌ای امروز، یعنی مرجعیت بیشتر و از دست دادن مرکزیت به صورت توامان، با همکاری مجموعه همکاران دفتر بتواند کارها را در مسیر صحیح خود به پیش ببرد.

---

وی همچنین با قدردانی از دکتر علی‌آبادی و ضمن تاکید بر استفاده از تجارب او در انجام امور گفت: سلسله فعالیت‌هایی که قرار است در آینده در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های رسانه انجام شود، باید فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد و این مهم با  حفظ و توسعه منابع انسانی و همت مضاعف به نحو بهتری صورت عملی به خود می‌گیرد.

دبیری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات رئیسه و معاونت نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت هیات مدیره و ریاست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران«ایسپا»، مدیریت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی، مدیرمسئولی فصلنامه علمی و پژوهشی «جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران» و... ازجمله سوابق حرفه‌ای و تخصصی محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها است.

وی همچنین نزدیک به 500 ساعت سخنرانی در حوزه‌های مختلف علمی و بیش از 100جلسه تدریس دانشگاهی و کارگاهی درخصوص ماهیت و اهمیت افکارعمومی و نظرسنجی، ده‌ها مقاله علمی با رتبه‌های علمی-پژوهشی و علمی- ترویجی داشته و همچنین بیش از 100عنوان مقاله را به صورت انفرادی در مجله‌ها، روزنامه و خبرگزاری‌ها منتشر کرده است.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا)» عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در شهر فومن زادگاه گل‌آقا برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای رضا رفیع برگزار شد و این طنزپرداز برنامه را با ذکر خاطراتی از روز‌های پایانی حیات مرحوم صابری فومنی آغاز کرد، تعداد زیادی از چهره‌های هنری و مدیران فرهنگی استانی و ملی همچون رسول نجفیان، احمد عربانی، امید مهدی‌نژاد، فرشاد مهدی‌پور، مهدی رمضانی، مهدی عرفاتی، محمدرضا خوشرو اسدالله عباسی و... حضور داشتند.

فرامرز مرجانی فرماندار فومن به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون ایستاد و در جایگاه میزبان این رویداد در سخنانی کوتاه به حاضران در جلسه خوش‌آمد گفت و سپس پیام تصویری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این رویداد به نمایش درآمد.

اسماعیلی در بخش‌هایی از سخنانش با اشاره به ارزش جایگاه طنز در جامعه ما گفت: طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه به صورتی است که مخاطب را درگیر کند. طنزپرداز با خنده نشاندن روی لب آسیب را مطرح می‌کند. جامعه ما دچار مشکلات اقتصادی است و این جامعه را عبوس نشان می‌دهد و طنز می‌تواند اخم‌ها را از چهره جامعه باز می‌کند.

وی با اعلام این مسئله که طنز در ایران پس از گل‌آقا جایگاه خود را از دست داده دست، با انتقاد از مدیران رسانه‌ای وزارت ارشاد گفت: از تلاش دوستان معاونت رسانه‌ای در حوزه طنز راضی نیستم. باید از روزنامه نگاران این حوزه حمایت کنیم و تلاش کنیم به حوزه طنز به صورت جدی‌تر بپردازیم. این مسئله را به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنم و امیدوارم بتوانم گزارش‌های فصلی در راستای پیشرفت این حوزه در کشور داشته باشیم.

اسماعیلی در انتهای سخنانش گفت: ما در وزارت فرهنگ اماده پشتیبانی کامل از طنزپردازان و نویسندگان این حوزه است و از متخصصان این حوزه درخواست دارم که ما را برای ارتقای وضعیت فعلی یاری کنند.

در ادامه مراسم عباس حسین نژاد دبیر دو دوره اخیر جشنواره «طنزپهل»  پشت تریبون قرار گرفت و با ارائه آماری در مورد این رویداد گفت: امسال تعداد آثار رسیده از سال گذشته بسیار بیشتر بود و امسال ۱۱۲۹ اثر به جشنواره رسید و امروز از ۲۰ نفر این دوستان تقدیر می‌شود. سال گذشته ما برگزیده ای از استان گیلان داشتیم ولی امسال این اتفاق نیافتاد و گیلانی ها از نظر ارسال آثار در کل کشور در رتبه ششم قرار گرفت و تهرانی‌ها بیشترین آثار را ارسال کردند. امسال ۱۲۱ رسانه نیز در این رویداد شرکت کردند و در مجموع ۴۴۸ اثر از رسانه‌های رسمی و ۶۸۱ اثر از رسانه‌های شخصی به ما رسید. 

وی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد و درخواست برای توجه بیشتر به طنز گفت: دفتر طنز حوزه هنری توافقاتی با معاونت مطبوعاتی داشت تا آموزش طنز نیز به آموزش‌های حوزه رسانه در کشور اضافه شود و امسال شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان