Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: پس از پاسخ ایران به متن پیشنویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام، روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ایالات متحده آمریکا پس از گمانه زنی های فراوان، پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کرد. پاسخی که به دست ایران رسید و اکنون تهران در حال بررسی پاسخ ایالات متحده است. در همین رابطه، خبرها حاکی از آن است که ایران تا روز جمعه پاسخ آمریکا به نظرات اخیر خود را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام جنگ اسرائیل علیه توافق با ایران ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۹:۴۹

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری تلاش کرد عمده سخنان خود را معطوف به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران بکند.

به نوشته وبگاه دنیا الوطن، او گفت:‌ «با تمام توانمان، علیه توافق خواهیم جنگید، بدون اینکه به روابط راهبردی به ایالات متحده آسیبی بزند. اسرائیل از بیش از یک سال پیش وارد نبرد دیپلماتیک چند جانبه برای ممانعت از امضای دوباره توافق هسته‌ای با ایران شده است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل تلاش‌ کرده است تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به خطرات نهفته در این توافق پی ببرند.»

او سپس مدعی شد که به فرماندهان ارتش صهیونیستی و موساد توصیه‌های لازم برای آمادگی جهت مقابله با هر سناریویی را داده شده است و آن‌ها آماده حفظ امنیت این رژیم در مقابله با آن‌چه «تهدید ایران» می‌نامید هستند.

یائیر لاپید در ادامه به شکل گستاخانه‌ای گفت که اگر گزینه تهدید واقعی حمله نظامی به ایران روی میز بود، می‌شد به توافق بهتری دست یافت. او بار دیگر تأکید کرد که در صورت امضای توافق هسته‌ای، رژیم صهیونیستی هیچ التزامی به آن ندارد.

نخست‌وزیر رژیم تل آویو همچنین ادعا کرد که جو بایدن پس از گفت‌وگوی راهبردی تصمیم گرفته است که سپاه پاسداران را از لیست تحریم‌ها حذف نکند.

امروز همچنین منابعی در قدس اشغالی و واشنگتن اعلام کردند که انتظار می‌رود «یائیر لاپید» با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران گفت‌وگو و موضع خود را ارائه کند؛ اما در این مرحله، تاریخی برای گفت‌وگو تعیین نشده است.

به گزارش «اسرائیل هیوم»، در حالی که به نظر می‌رسد ایران و قدرت‌های جهانی به تمدید توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند، لاپید هنوز مخالفت خود را با این توافق به رهبری آمریکا ابراز نکرده است. او با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه که در گذشته اغلب با او صحبت می‌کرد، نیز صحبت نکرده است.

در روزهای اخیر و پس ‌از ارائه پاسخ ازسوی واشنگتن که با تعلل 8 روزه همراه بود، اگرچه دوطرف تلویحا اعلام کرده‌اند موارد اختلافی کاهش یافته و گفت‌وگوها روبه‌جلو بوده، اما به‌نظر می‌رسد همچنان برخی اختلافات کلیدی باقی است که باید رفع شود.

برهمین اساس هم هست که برخی تحلیلگران معتقدند روند رایزنی‌ها به‌گونه‌ای پیش می‌رود که برگزاری دور جدیدی از مذاکرات را باهدف رفع اختلاف‌های باقی‌مانده گریزناپذیر کرده‌ و چشم‌انداز حداقل ۲ تا ۳ هفته‌ای پیش‌روی تعیین‌تکلیف گفت‌وگوها ترسیم کرده‌است.

در همین رابطه، نور نیوز، یک‌شنبه 6 شهریور در توییتی نوشت: « بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.»

آمریکا: منتظر پاسخ ایران هستیم

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت امروز ما به توافق با ایران نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر هستیم.

وی در ادامه گفت: «ما پاسخ خود را ارائه داده و امیداریم که نتیجه مثبتی حاصل شود چون در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حل مشکلات در منطقه سخت خواهد شد».

کربی اضافه کرد: «بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته‌ای، بهترین راه بوده و در راستای آن تلاش خواهیم کرد».

نامه ۱۵ سازمان آمریکایی به بایدن برای توافق با ایران

۱۵ سازمان آمریکایی حامی احیای توافق هسته‌ای (برجام) در نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواسته اند از "فرصت تاریخی" احیای این توافق استفاده کند.

نهادهای و سازمان هایی همچون "جی استریت"، موسسه کوئینسی، مرکز ترومن و سازمان "پیروزی بدون جنگ" این نامه را امضا کرده و گفته اند که بازگشت به توافق هسته‌ای، پیروزی بزرگی برای آمریکا و متحدانش است.

آنها با تقدیر از تلاش دولت بایدن برای دستیابی به توافق با ایران و احیای برجام، خاطر نشان کردند: بازگشت به توافق هسته ای نه تنها امنیت جهانی را افزایش می‌دهد بلکه از بحران هسته‌ای جلوگیری و با کاهش تحریم‌ها، شرایط زندگی مردم ایران را بهبود می دهد.

به نوشته پایگاه خبری سازمان "پیروزی بدون جنگ" که یکی از امضا کنندگان این نامه است، با اشاره به اهمیت استفاده از این فرصت تاریخی برای احیای برجام، اقدام ترامپ در خروج از برجام را استراتژی شکست خورده دانستند و تحریم های دولت ترامپ را باعث افزایش مشکلات مردم ایران دانستند

این بیانیه با تحسین تلاش دیپلمات ها، بازگشت به توافق هسته ای را یک پیروزی امنیتی بزرگ برای برای آمریکا و گامی جهت دوری از مسیر یک جنگ بیهوده دیگر در خاورمیانه توصیف کردند.

در این نامه آمده است طبق نظرسنجی‌ها، مردم آمریکا برجام را بهترین راه پیش‌رو می‌دانند و ۷۸ درصد از مردم از راه‌حل دیپلماتیک حمایت می‌کنند.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مذاکرات هسته ای مذاکرات وین برجام اروپا آمریکا ایران آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت بازگشت به توافق هسته ای توافق با ایران پاسخ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، آیت‌الله " سید محمد سعیدی " در مراسم گرامیداشت حادثه طبس و شهید محمد منتظر قائم که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد افزود: در حمله آمریکای جهانخوار به طبس خداوند نیروهای خودش را که به چشم آمریکایی‌ها نمی‌آمدند به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیرآمیزی را به دشمنان ا تحمیل کرد.   وی با بیان اینکه در حادثه طبس همه در خواب بودند و بالگرد آمریکایی در حال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌هایشان آمده بودند اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنیگن فرار را بر قرار ترجیح دادند.   امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان از جمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه شهادت نائل شد .   آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در حادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده که در هفته‌های اخیر توانست در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد .   شهید محمد منتظر قائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.   این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس که با هدف آزاد کردن گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا انجام شد به فوز عظیم شهادت نائل آمد.   استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد