Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:09:08 GMT

موارد مشکوک به تب کریمه کنگو در بهبهان به ۳ مورد رسید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۵۴۹

موارد مشکوک به تب کریمه کنگو در بهبهان به ۳ مورد رسید

رمضان احدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولان دانشکده علوم پزشکی بهبهان، بیمارستان‌ها، فرمانداری، نماینده دادستان، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت روزانه برگزار شده است.

وی ادامه داد: به کادر بهداشت و درمان و کارکنان بیمارستان معین و همچنین به دامدارها توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است؛ در همین راستا کشیک‌های شبانه روزی متشکل از پزشک متخصص و واحدهای فنی و پشتیبانی معاونت بهداشت دانشکده نیز مشخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احدی با اعلام تعداد موارد تحت مراقبت و مشکوک گفت: تاکنون سه مورد مشکوک تحت مراقبت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند که خوشبختانه وضعیت عمومی این افراد مساعد است. از این سه نفر، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان معین بهبهان انتقال داده شده است و دو مورد دیگر نیز در زمان غربالگری افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته‌اند.

وی گفت: از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو، نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است؛ همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوای مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: دامداری‌های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری‌ها نیز برای جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت از مردم درخواست کرد تا در زمان خرید گوشت حتماً از دستکش استفاده و گوشت خریداری شده را حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری و همچنین از پخته شدن کامل گوشت قرمز با دمایی بالاتر از دمای ۵۷ درجه سانتیگراد اطمینان کسب کنند.

کد خبر 5575552

منبع: مهر

کلیدواژه: تب کریمه کنگو بهبهان سلامت خوزستان دانشگاه علوم پزشکی اهواز هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم اربعین 1401 آمار کرونا قزوین گناوه اردبیل دانشکده علوم پزشکی کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است