Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزرای خارجه جمهوی اسلامی ایران و عمان امشب (یکشنبه) ششم شهریور ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. آخرین تحولات مرتبط با مذاکره لغو تحریم‌ها از جمله مباحث مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود.

وزرای خارجه دو کشور ۲۷ مرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه با بیان این‌که پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران و رعایت خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد، تصریح کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود، نمی‌توان از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن گفت.

پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از دولت عمان، با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اراده ما بر حصول توافقی خوب، پایدار و قوی استوار است.

وزیر خارجه عمان هم ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده و مسؤولانه جمهوری اسلامی ایران و حسن نیت در رسیدن به توافق، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک همه طرف‌ها، نتیجه رضایت بخشی از مذاکرات وین حاصل شود.

روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در تانزانیا و در جمع ایرانیان مقیم این کشور با بیان این‌که در حال بررسی و آنالیز دقیق آخرین متن روی میز و پاسخ طرف آمریکایی هستیم، تصریح کرد: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم.

وزرای خارجه ایران و عمان ۱۹ مرداد ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه عمان در آن گفت‌وگوی تلفنی به نقش سازنده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و موفقیت مذاکرات را به نفع همه طرف‌ها خواند.

منبع: فارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین اخبار بین الملل جمهوری اسلامی ایران پاسخ طرف آمریکایی حال بررسی امور خارجه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی