Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:02:40 GMT

عربستان در هندبال هم مغلوب جوان‌های ایران شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۱۶۱

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا در پایان 80 دقیقه ماراتن پایاپای و نفس‌گیر مقابل عربستان با نتیجه 33 بر 32 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان 60 دقیقه تلاش دو تیم در نهایت این دیدار با تساوی 24 _ 24 به پایان رسید تا تکلیف برنده میدان در دو وقت اضافه 5 دقیقه‌ای مشخص شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 5 دقیقه اول عربستان 27 بر 26 پیش افتاد اما در 5 دقیقه دوم ملی‌پوشان ایران نتیجه را به تساوی 28 _ 28 کشاندند.

در ادامه و پس از تساوی دو تیم در پایان 70 دقیقه کار به وقت اضافی بعدی کشیده شد. در 5 دقیقه اول نتیحه دیدار 31 بر 30 به سود ایران به اتمام رسید. در پایان 5 دقیقه دوم ایران توانست 33 بر 32 عربستان را شکست دهد و راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شود.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بود. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه 29 بر 24 تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه 64 بر 14 به پیروزی رسیدند.

ملی‌پوشان ایران در سومین دیدار با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه 30 بر 29 پیروز شدند.

عربستان، حریف ایران در نیمه‌‌نهایی قهرمانی آسیا نیز با پنج پیروزی مقابل حریفان خود با اقتدار به عنوان تیم اول گروه B راهی نیمه‌نهایی شده است.

عربستان در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی 42 بر 22 عراق را شکست داد، در دومین دیدار مقابل قطر با نتیجه 27 بر 24 پیروز شد و در سومین دیدار برابر کویت 34 بر 31 به پیروزی رسید. عربستانی ها در دیدار چهارم خود با نتیجه 37 بر 27 مقابل امارات به پیروزی رسیدند و در آخرین دیدار مرحله گروهی نیز 31 بر 28 مقابل ژاپن به برتری دست یافتند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروزاه‌بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی نیز کره‌جنوبی 23 بر 21 مقابل ژاپن به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت 19:30 روز چهارشنبه نهم شهریورماه میان ایران و کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. همچنین دیدار رده‌بندی نیز از ساعت 17:30 همان روز برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از 29 مرداد در منامه بحرین آغاز شده و تا 9 شهریور ادامه دارد.

در این رقابت‌ها 5 تیم راهی مسابقات قهرمانی جهان 2023 به میزبانی کرواسی خواهند شد که تا کنون ایران، عربستان، کره جنوبی و ژاپن موفق به کسب سهمیه این مسابقات شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت هندبال ایران قهرمانی آسیا تیم ملی هندبال آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت رقابت های قهرمانی آسیا مسابقات قهرمانی پیروزی رسید مرحله گروهی نیمه نهایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر تایلند برای سیزدهمین بار قهرمان فوتسال آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این دیدار که ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

هنوز یک دقیقه از بازی نگذشته بود که در یک حرکت تمرین شده، سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند تا او با چرخش و ضربه پای چپ دروازه تایلند را باز کند. ایران مشابه همین گل را در دیدار مقابل قرقیزستان با حرکت ترکیبی این دو بازیکن به ثمر رسانده بود.

سه دقیقه بعد نوبت هنرنمایی مسلم اولادقباد بود که با گذر از یار روبرو توپ را برای سعید احمدعباسی مهیا ساخت تا او با ضربه پشت پا یکی از زیباترین گل‌های مسابقات را در هیاهوی بیش از ۱۰ هزار تماشاگر تایلندی به ثمر برساند.

این دو گل بازی را برای شاگردان وحید شمسایی روان‌تر کرد، چرا که برخلاف حریفان گذشته تایلند از لاک دفاعی بیرون آمد و مسابقه زیباتر شد ولی حملات دو تیم با درخشش دروازه‌بان‌ها به نتیجه نرسید تا ایران با پیروزی ۲-۰ پیروز به رختکن برود.

در نیمه دوم و در حالی که ایران میدانداری می‌کرد این تایلند بود که روی یک نفوذ و ضربه دقیق سورن‌ویچیان کاپیتان این تیم به گل رسید اما هنوز هواداران تایلندی در حال شادمانی بودند که کاپیتان ایران علی اصغر حسن‌زاده روی یک ارسال از کرنر با ضربه روی پا گل سوم ایران را به ثمر رساند تا بیش از ۲۰۰ هوادار ایرانی حاضر در استادیوم جشن شادمانی بر پا کنند.

در حالی که تیم تایلند در دقایق پایانی بازی برای جبران گل‌های عقب مانده خود دست به پاورپلی زده بود، باقر محمدی دروازه‌بان ایران نمایش خوب خود را با مهار توپ و شوت از زمین خودی تکمیل کرد تا نام او هم در لیست گلزنان دیدار فینال قرار گیرد.

این گل حسن ختام ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ بود تا نتیجه ۴-۱ به عنوان نتیجه نهایی روی تابلوی سالن «بانکوک آره‌نا» نقش ببندند و سفیدپوشان ایران جشن قهرمانی بگیرند.

ایران که با پیروزی مقابل قرقیزستان رسماً جواز حضور در جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ را به دست آورده بود با این پیروزی برای سیزدهمین بار به عنوان قهرمانی جام ملت‌ها دست یافت تا پرافتخارترین تیم فوتسال قاره کهن باشد.

بازیکنان ایران را در این مسابقات باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی پور، محمد حسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده، مسلم اولاد قباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی تشکیل می‌دادند که زیر نظر وحید شمسایی (سرمربی)، شهاب سفال‌منش (دستیار اول)، سیامک داداشی مربی و اصغر قهرمانی مربی دروازه‌بانان به این افتخار دست یافتند.

دیگر خبرها

  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • لیورپول با توقف مقابل وستهام از قهرمانی‌ دور شد؛ درگیری لفظی صلاح و کلوپ
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • تیم میکس ریکرو ایران از صعود به نیمه‌نهایی بازماند