Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شور و هیجان خاصی که در صدایش موج می‌زد از تحقق خواسته چندین ساله‌اش سُخن‌ می‌گفت. از سالها انتظار کشیدن برای چشیدن طعم شیرین آسایش و از دشواری‌هایی که در طول این سالها متحمل شده بود. گویا هنوز هم محقق شدن این خواسته بزرگ در باورش نمی‌گنجید؛ قاسم رئیسی از اهالی روستای کنده‌ای استان فارس است. روستایی از توابع بخش کوهمره سرخی شهرستان کوه‌چنار که در انتهای مسیری کوهستانی و پُرپیچ و خم واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستایی که سالها با بحران کمبود آب مواجه بوده و به دلیل عدم برخورداری از آب شُرب، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است.
اهالی این منطقه در طول این سال‌ها مجبور بودند برای دریافت آب شُرب به تأمین آن از طریق آبرسانی سیار متوسل شوند و از یک یا دو تانکر سیار نیازهای خود را تأمین کنند. این مشکل کماکان ادامه داشت تا اینکه در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ منجر به بروز واکنش‌هایی در فضای مجازی مبنی بر مشکلات تأمین آب آشامیدنی در این روستا شد؛ مدیرعامل آبفا فارس در آن زمان در پاسخ به این واکنش‌ها گفت: از هیچ کوششی برای آبرسانی به روستای کنده‌ای مضایقه نکرده‌ایم و نخواهیم کرد و این روستا در اولویت اجرای طرح آبرسانی است.

اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی ماند تا اینکه در ۲۸ مهرماه سال ۱۴۰۰، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس که در آن مقطع زمانی به تازگی سکان هدایت استان را به دست گرفته بود در نخستین سفر شهرستانی خود مسائل و مشکلات شهرستان کوه‌چنار را از نزدیک بررسی کرد. وی در این سفر با حضور در روستای کنده‌ای، ضمن بازدید میدانی از این روستا پیگیری‌های لازم برای حل مشکل کمبود آب در این منطقه را انجام داد.

بدین ترتیب طرح آبرسانی به روستای کنده‌ای در اولویت قرار گرفت و اقدامات‌ لازم و عملیات اجرایی برای تحقق این امر آغاز شد. عملیاتی که اجرایی شدن آن به آرزوی چندین ساله اهالی این روستا جامه عمل پوشاند و کام مردم این منطقه را شیرین کرد و امروز احساس خشنودی و رضایت اهالی روستای کنده‌ای از این اقدام در صحبت‌های قاسم رییسی که از ساکنین این روستا به شمار می‌رود هویداست.
وقتی از او جویای وضعیت کنونی این روستا شدیم‌ رضایتمندی خود و دیگر اهالی این منطقه را از اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: من ۲۷ سال سن دارم و در طول این ۲۷ سال همواره شاهد معضلات اهالی روستای کنده‌ای برای تأمین آب بودم؛ این روستا حدود ۴۰ سال با مشکل کمبود آب مواجه بود به گونه‌ای که برخورداری از آب به آرزوی دیرینه اهالی این منطقه تبدیل شده بود.
وی ضمن تشکر از استاندار فارس گفت: سفر به این روستا جزو نخستین سفرهای استاندار فارس بود که در مهرماه ۱۴۰۰ و پس از اینکه دکتر ایمانیه سکان مدیریت استان را به دست گرفتند، انجام‌ شد.
رئیسی ادامه داد: استاندار فارس شخصا به این روستا سفر کردند و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی این منطقه قرار گرفتند. ایشان در نهایت قول دادند که مشکل این روستا را برطرف کنند؛ خوشبختانه در حال حاضر شاهد عملی شدن قول استاندار و گره‌گشایی از مشکل چندین ساله این روستا هستیم.
محسن حقانی شیرازی مسئول پیگیری‌های ویژه دفتر استاندار فارس نیز اجرای این طرح را نقطه عطفی برای پیشرفت استان دانست و گفت: بحث آبرسانی به روستای کنده‌ای یکی از نقاط عطف سفرهای شهرستانی استاندار به شمار می‌رود چراکه این روستا سالها با مشکل کمبود آب روبه رو بود؛ با این حال تدابیری برای حل این معضل اتخاذ نشده بود.
مسئول پیگیری‌های ویژه دفتر استاندار فارس ادامه داد: در طول این سالها به اهالی این منطقه به صورت سیار آبرسانی می‌شد که این امر مشکلات خاص خود را داشت. البته این مشکل تنها مختص این روستا نبوده و نیست؛ باتوجه به بحران کم‌آبی در فارس، در حال حاضر افزون بر ۱۰۰۰ روستا در استان فارس با کمبود آب مواجه هستند و همین مسئله باعث شد که‌ استاندار فارس دغدغه بسیاری برای آبرسانی به روستاها داشته باشد.
حقانی بیان داشت: هم‌اکنون آبرسانی به روستاها و مرتفع شدن مشکلات این مناطق در حوزه آب از مهمترین اولویت‌های شهرستان‌های فارس به شمار می‌رود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سیزدهم و اهتمام ویژه استاندار فارس در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای فارس در حال حاضر  یا به طور کامل اجرا شده یا در حال اجرا و افتتاح است.
حقانی اضافه کرد: همان‌گونه که گفتم در اکثر روستاها و شهرستان‌های فارس با بحران کم‌آبی مواجه هستیم اما در طول این مدت شاهد چند اتفاق خوب در حوزه آبرسانی به این مناطق بودیم.
حقانی یادآور شد: در بازدیدهای میدانی که از روستای کنده‌ای انجام شد متوجه شدیم که برخی اهالی این منطقه به دلیل کمبود آب، دو یا سه هفته حمام نمی‌روند؛ آب آشامیدنی این روستا نیز نامناسب بود و ساکنین این منطقه به دلیل بضاعت مالی توان خرید آب معدنی را نداشتند. این در حالی بود که آبرسانی به روستای کنده‌ای هم به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر این روستا با مشکلات بسیاری مواجه بود؛ انتقال لوله‌ها به این منطقه باید با بالگرد انجام می‌شد و چندین ایستگاه پمپاژ نیز در مسیر ایجاد می‌شد. با این حال این کار با موفقیت پیش رفت.
وی به اجرای طرح آبرسانی به شهر قیرو کارزین نیز اشاره کرد و گفت: آبرسانی به شهر قیروکارزین هم از دیگر نقاط عطف سفرهای شهرستانی استاندار محسوب می‌شود و با این اقدام مهم به زودی شاهد حل مشکل آب صنعتی، کشاورزی و آشامیدنی این شهرستان خواهیم بود.

برچسب‌ها توسعه روستایی شیراز استانداری فارس آبرسانی آبرسانی سیار دولت سیزدهم دولت مردمی فارس پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی شیراز استانداری فارس توسعه روستایی شیراز استانداری فارس آبرسانی آبرسانی سیار دولت سیزدهم دولت مردمی فارس اهالی این منطقه استاندار فارس کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از طرح‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان بوکان، روند عملیات اجرایی آبرسانی به روستا‌های کهریزه محمود آقا و ینگیجه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

محمداشرفی در این بازدید با تأکید بر اتمام و بهره برداری از آبرسانی به این دو روستا قبل از شروع پیک مصرف، دستورتسریع در ادامه روند آبرسانی با استفاده از اعتبارات استانی و لجن برداری لاگون شماره ۱ برای افزایش بازدهی آن را صادر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب بوکان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا را ارائه کرد.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد