صنعت بازیسازی پر سودتر از صنعت سینما / قرار گرفتن رمزینههای بازی در کتاب اول تا ششم دبستان + فیلم
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۱۸۱۰
همبنیانگذار و مدیر عامل شرکت دانشبنیان بازی سازی گفت: بازی صرفا بازی نیست و اهداف آموزشی دارد و الان در رمزینههای کتابهای دوم تا ششم نگارش دبستان بازیهای خود را وارد کنیم.
علیرضا پیر همبنیانگذار و مدیر عامل شرکت دانشبنیان بازی سازی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: از سال ۹۱ در حوزه بازی سازی کار میکردم و در آن دوران تعدادی بازی تستی ساختم وقتی برای تحصیل در دوره کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر وارد دانشگاه شدم، در آنجا با توجه به اینکه استعدادهای خوبی وجود داشت به این نتیجه رسیدم که با بچههای دانشگاه میتوانیم تیم تشکیل دهیم و وارد حوزه بازی سازی شویم و به شکل جدی تری بازیسازی را شروع کنیم
پیر درباره اولین ایده تیم گفت: ساخت شبیه ساز اریگامی، اولین ایدهای بود که در سال ۹۳ مطرح کردیم و توانستیم آن را در محیط اندرویند پیاده سازی کنیم و سپس آن را به بازی تبدیل کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی به علاقه تیم به فعالیت در حوزه کودک اشاره کرد و گفت: همکاریهایی که با مجموعه های روانشناسی و مدارس داشتیم، منجر شد که در حوزه کودک فعالیت کنیم و علاقه ما به سمت حوزه یادگیری مربوط به کودکان سوق پیدا کند و همچنین بهبود تواناییهای شناختی از دیگر اهداف ما بود که با کمک روانشناسان تیم به آن رسیدیم.
مدیر عامل شرکت دانشبنیان بازی سازی در ادامه افزود: نرولند، بستری برای بهبود یادگیری در کودکان به کمک بازیهای آموزشی است و ما تواناییهای شناختی کودکان در حوزههای مرتبط با یادگیری را با کمک تمرین هایی که در این بازی ها طراحی شده است، بهبود میبخشیم. برای طراحی این تمرینها از متخصصان حوزه علوم شناختی کمک گرفتیم. در نهایت نرولند توانست به مرحله انتشار برسد.
پیر با اشاره به دغدغههای تیمشان در ساخت بازی گفت: یکی از دغدغههای ما در شرکت دانش بنیان این بود که کودکان برای استفاده از این محصول محدودیت داشته باشند، چیزی به کودک اضافه کند و همچنین مناسب سنشان بوده و منجر به افزایش تواناییهای یادگیریشان شود و این شد که از ابتدا تمرکز ما بر روی این مسئله بود که این که بازیها علاوه بر جذابیت، تاثیر آموزشی نیز داشته باشند.
وی ادامه داد: ما با مجوزی که از آموزش و پرورش گرفتیم، بیش از چهار ماه بازیهای خود را در چند مدرسه در مناطق مختلف تهران آزمایش و مقالاتی منتشر کردیم که به شکل علمی ثابت میکرد با تمرین هایی که در نرولند وجود دارد، توانایی ذهنی کودکان بهبود می یابد و همه این مستندات به ما کمک کرد تا با کمک بنیاد ملی بازی های رایانهای، با افرادی که در آموزش و پرورش در زمینه تولید محتوا کتابها، فعالیت میکردند ارتباط بگیریم و همچنین نشان دهیم که بازی صرفا بازی نیست و اهداف آموزشی دارد و الان در رمزینه های کتاب های دوم تا ششم نگارش دبستان بازی های خود را وارد کنیم.
صنعت بازی سازی پر سود تر از صنعت سینما
مدیر عامل شرکت بازی سازی نرولند درباره سودآوری صنعت بازی سازی گفت: صنعت بازیسازی در دنیا، صنعت پرسودی است حتی در برخی کشورها بیشتر از صنعت سینما سود دارد و میتواند نقش بسیاری در رشد اقتصادی کشور داشته باشد. بازی سازی در دنیا صنعت کاملا شناخته شدهای است و هزینه هنگفتی از سمت حاکمیت کشورها برای تولید بازی ها صرف می شود.
پیر در ادامه به اهمیت بازیها در ساختار زندگی مردم یک کشور اشاره کرد و گفت: بازیها جدا از آنکه که کاربرد سرگرم کننده دارند، در بسیاری از اوقات هدف اصلی آنها انتقال یک مفهوم سیاسی است؛ بنابراین برای دولت ها و کشور یک مزیت است و علاوه برآنکه صنعت پرسودی است از نظر فرهنگی نیز اهمیت دارد.
جایگاه بازی سازی در ایران
وی درباره جایگاه صنعت بازی سازی در ایران افزود: در ایران نیز در حوزه بازی سازی حرکتهای مثبتی در حال انجام است. به خاطر یکسری محدودیتها و معضلاتی که پیش روی بازی سازهای ماست، از جمله قانون کپی رایت که در ایران هنوز قانون درستی برای آن وجود ندارد؛ فعالیت در این صنعت دیر شروع شد، اما بازی ساز جای فروش خود را پیدا میکند. در ایران پلتفرم اندروید بسیار مطرح است.
وی ادامه داد: به دلیل قانونهای کپی رایت امکان مانور بازی ساز در کنسولهای بازی و ویندوز وجود ندارد، اما در پلتفرم انرویند و استورهای داخلی، بازی های خوبی منتشر شده و این صنعت در حال پیشرفت است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: صنعت بازی سازی دانش بنیان کتاب درسی شرکت دانش بنیان صنعت بازی سازی بازی سازی عامل شرکت بازی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
عباس داوطلب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از سنجش بیش از ۹۵ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، حدود ۱۷ هزار نوآموز ارزیابی و سنجش شدند.
وی افزود: ۱۶ مرکز جامع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فعال است و در این مراکز خدمات غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانشآموز ارائه میشود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده میشود.
بیشتر بخوانید
آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماهداوطلب اضافه کرد: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا میشود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابیها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در سراسر استان ارجاع داده میشود.
وی افزود: آخرین مهلت نوبت گیری برای سنجش نوآموزان ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود و اولیا میتوانند به سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری مراجعه کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد