Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کارآفرینی محمل ظهور خلاقیت‌های جوانان در عرصه تولید و خدمات واقعی است، افزود: ایران توانسته با استفاده از مدل کارآفرینی جوانان مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه دهد و از ظرفیت جوانان خود استفاده حداکثری ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی جوانان و کارآفرینی در حاشیه اجلاس جهانی جوانان کشور‌های اسلامی در کازان روسیه با حضور دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان ایران و وزرا و مدیران جوانان کشور‌های اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد بین المللی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در سخنرانی خود در این نشست با بیان این که توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا است، اظهار داشت: آن اقتصادی که بتواند بخش بزرگی از نیاز‌های خود را تامین کند و در چرخه اقتصاد جهانی به صورت فعالانه حضور داشته باشد.

وی با بیان این که این مهم در دنیای امروز تفاوت عمده‌ای با دو دهه گذشته داشته است، تصریح کرد: فناوری‌های نوین زمینه ساز تغییر نوع فعالیت‌های اقتصادی در عرصه تولید و خدمات شده است. تولید بزرگ مقیاس هنوز هم اهمیت سابق خود را دارد، اما تولید فناورانه اهمیتی جدید و جدی را به دست آورده است. نرم‌افزار‌های کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات سایبری و... از جمله این ظرفیت‌های جدید است.

او ادامه داد: تمامی این موارد نیازمند خلاقیت‌هایی است که از ذهن جوانان دانشمند تراوش می‌کند. فناوری‌های نوین مبتنی بر دانش جدید، ذهن‌های آزاد و اراده‌های خستگی‌ناپذیر است که همگی در جوانان جمع شده است.

یامین پور گفت: کارآفرینی محمل ظهور این خلاقیت‌ها در عرصه تولید و خدمات واقعی است، جایی که جوانان استعداد‌های خود را از ایده‌های خلاقانه تبدیل به یک خروجی قابل ارزش‌گذاری می‌کنند. فضایی که از دنیای ذهنی به دنیای واقعی قدم گذاشته و برای خود و جامعه خود ارزشی جدید تولید می‌کنند.

معاون امور جوانان کشورمان افزود: به همین علت است که کارآفرینان جوان مجبورند علاوه بر خلاقیت، از نوآوری هم استفاده کنند تا محصولی جدید یا با بهره‌وری بیشتر را به جامعه عرضه کنند. یا خدماتی ویژه‌تر از گذشته را ارائه دهند. این همان نقطه آغاز آینده است، پس کارآفرینی جوانان چیزی ورای گذشته و حال است و تعلق به آینده دارد. همانطور که روحیه جوانی نیز فراتر از گذشته و حال است و سر بر بلندای آینده دارد.

یامین پور گفت: برای کارآفرینی جوانان می‌توان ده‌ها صفت دیگر نیز نام برد. خستگی‌ناپذیری، جنگندگی، کار تیمی، ارزش‌های اخلاقی، ایده‌ها و آرزو‌های بلند و... از جمله این موارد است. اما مهم آن است که بدانیم آینده از طریق کارآفرینی جوانان به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت اقتصادی جدید آن هم به شکل پایدار و مبتنی بر خلاقیت و نوآوری صرفا از این نوع فعالیت اقتصادی به وجود می‌آید. این نوع از تولید کالا و خدمات است که هم علم را گسترش می‌دهد و هم تولید را، این فعالیت ارزشمند است که فهم جدید از محیط زیست و حفاظت از آن را درک کرده و تولید خود را همخوان و نه متناقض با آن پیش می‌برد. پس باید با تمام توان به حمایت از کارآفرینی جوانان پرداخت. در این میان عدالت و توزیع عادلانه منابع برای بروز استعداد همه جوانان در سراسر کشور‌های عضو بسیار اساسی است.

یامین پور تاکید کرد: افتادن در دام نگاه صرفا اقتصادی بدون توجه و دقت به عدالت قطعا به نوآوری و خلاقیت حداکثری منجر نخواهد شد.

وی سپس به تجربیات ایران در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این مسیر جمهوری اسلامی ایران، قدم‌های بزرگی را برداشته است. کشور ما در دو دهه اخیر با انواع تحریم‌های بین‌المللی، فشار حداکثری و وحشی‌گری مدرن مواجه بوده تا از توسعه و پیشرفت در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی دست بردارد. اما این هدف به کمک جوانان با استعداد، توانمند، خلاق و دانشمند به نتیجه نرسیده و حالا ایران را تبدیل به نمونه‌ای از مقاومت فعال و موفق در مقابل فشار مستکبرین و امپریالیسم جهانی کرده است.

او ادامه داد: توسعه ایران در عرصه‌های فناوری نو مانند نانو، سایبر، دارو و به ویژه انرژی صلح آمیز هسته‌ای علی رغم همه تلاش‌های برخی کشور‌های قدرتمند برای جلوگیری از این رشد می‌تواند نشانه‌ای از این پیشرفت خیره کننده باشد.

معاون امور جوانان اظهار داشت: ایران توانسته با استفاده از مدل کارآفرینی جوانان مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه دهد و از ظرفیت جوانان خود استفاده حداکثری ببرد.

گسترش دانشگاه‌ها، رشد و توسعه شهر‌های علم و فناوری، افزایش خانه‌های خلاق، زمینه سازی برای تولد و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه انواع تسهیلات مالی و غیر مالی، معافیت‌های مالیاتی، تسهیل کسب مجوز آغاز فعالیت، اعطای پروژه‌های ملی و دولتی، بازاریابی بین المللی، ایجاد همکاری علمی بین دانشگاه و صنعت، تقدیر مداوم از کنش‌گران این عرصه و اقدامات بسیار گسترده دیگر از مواردی است که جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: همین تجربه‌های ارزشمند ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو و توسعه‌مند را با دیگر کشور‌های جهان، به ویژه کشور‌های آزاد، به اشتراک بگذاریم؛ لذا ایران آماده همکاری با کشور‌های آزاد و مستقل در سراسر جهان برای حرکت به سمت توسعه پایدار و دوستدار محیط زیست است. می‌توان کارگروه‌هایی را در این زمینه فعال نمود تا تجارب کشور‌ها مختلف در زمینه کارآفرینی جوانان با هم به اشتراک گذاشته شود.

یامین پور گفت: بدون شک در زمینه کارآفرینی، موضوع همکاری جوانان خلاق و کار تیمی بسیار مهم و اثرگذار است. امری که ایران آن را در پارک‌های علم و فناوری خود به منصه ظهور گذاشته است. حالا وقت آن است تا این کار تیمی از چارچوب مرز‌ها بگذرد و تبدیل به همکاری بین کشور‌های عضو و همسو شود.

معاون امور جوانان ایران ادامه داد: همکاری مجازی و حضوری در عرصه انتقال دانش، ایجاد بازار‌های متقابل، همکاری علمی، مسابقات نوآوری در عرصه کارآفرینی، همکاری مشترک تولیدی، انتقال کالا، طراحی و تولید خدمات جدید به ویژه در عرصه سایبر و... از ظرفیت‌های فعال نشده‌ای است که می‌تواند منافع ملی متقابل کشور‌های عضو را در بستر کارآفرینی جوانان فعال سازد. تمامی این موارد نیازمند کمیته‌های هماهنگی مشترک است تا زمینه‌ساز ارتباط متقابل جوانان خلاق در کشور‌های عضو باشد و ایران آمادگی میزبانی و مدیریت این کمیته‌ها را اعلام می‌دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدل کارآفرینی جوانان کشور های اسلامی کارآفرینان معاون امور جوانان کارآفرینی جوانان کشور های عضو یامین پور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشاندهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

رئیسی همچنین این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشورمان در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف و تصریح کرد: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، اظهار داشت: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفا در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کند؛ این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقامات رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، گفت: آمریکایی‌ها رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

رئیس جمهور کارفرمایان، تولیدکنندگان، مهندسان و کارگران را افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله باتحریم‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها توانسته‌اند در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری به گونه‌ای عمل کنند که امروز به جرأت می‌توان ایران را کشوری فناور و پیشرفته نامید.

رئیسی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، گفت: ایجاد زنجیره کامل تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال، و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملا در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود تولیدات متنوع و دستاوردها و توانمندی‌های متعددی ارائه شده است، این محصولات را بخشی از توانایی‌های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و از همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند خواست که موضوع مذاکره، تنظیم و انعقاد قرارداد و دیگر اقدامات لازم برای تجارت و تولید را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان برگزاری نمایشگاه هفتم توانمندی‌های صادراتی ایران، ببینیم که گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند