Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 7 شهریور طی تذکری به اظهارات یکی از نمایندگان در مورد ارز 4200 تومانی اشاره کرد و گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد خیر؛ مجلس با تدبیر نه تنها ارز 4200 تومانی حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و همچنین تمهیدات لازم برای حذف ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته برای اجرای ارز 4200 تومانی فقط 95 هزار میلیارد تومان به پایه پولی کشور اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم، 730 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه شده است.

نماینده مردم تنکابن با بیان اینکه 50 واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز 4200 تومانی باز می‌گردد، گفت: اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود 20 واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز 4200 تومانی برمی‌گردد؛ لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت به خرج داد و مجلس نیز بصیرت به خرج داد و با مسئولیت پذیرفت.

حسینی با تاکید بر اینکه آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود، توضیح داد: وقتی که نظام حقوق و دستمزد را بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود؛ لذا پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش  را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که موجب نقدینگی هم شد، ارز 4200 تومانی بود.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: تورم ارز 4200 تومانی ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، افت ۶۶۰ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۴۸۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۳۲۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی روز گذشته ۱۰۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسیده است.

کد خبر 6090932 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟