Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مجلس با تدبیر و آگاهی ارز 4200 تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 7 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص ارز 4200 تومانی گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد؛ خیر، مجلس با تدبیر و آگاهی ارز 4200 تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار به استحضار ملت ایران می‌رسانم سال گذشته برای اجرای ارز 4200 تومانی فقط 95 همت به پایه پولی اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم 730 همت به نقدینگی اضافه شده است.

وی ادامه داد: 50 واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز 4200 تومانی باز می‌گردد که اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود 20 واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز 4200 تومانی برمی‌گردد لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت کرد و مجلس شورای اسلامی نیز بصیرت به خرج داد و با دقت مسئولیت پذیرفت.

حسینی تصریح کرد: آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود؛ وقتی که نظام حقوق و دستمزد را ناگهان بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود لذا پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش  را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد. مهم‌ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که شاهد رشد نقدینگی بودیم به ارز 4200 تومانی بازمی گردد.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تورم ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند