Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌تر و در دوم تیرماه سال‌جاری همشهری آنلاین در گزارشی از آغاز فروش بلیت‌های جام‌جهانی قطر به دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و به نقل از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد که «یک شرکت همکار» که آن زمان مشخص نبود کدام شرکت است و بعدها معلوم شد، یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین خدمات گردشگری است، تعداد ۹ هزار بلیت برای ۳ بازی گروهی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر وارد کشور کرده و بلیت‌ها را در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان قیمت هر بلیت بازهای ایران در جام‌جهانی قطر ۹۵۰ دلار اعلام شد که دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانستند با ۵ درصد کمیسیون به مسافران قطر بفروشند.

قیمت ۳ بلیت بازی‌های ایران در جام ‌جهانی قطر آن ‌روز با قیمت ۳۲ هزار تومانی دلار به ۲۸۵۰ دلار برابر با ۹۱ میلیون ‌و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شد. بررسی‌های آن ‌روز همشهری مشخص کرد که ۳ بازی ایران در قطر که طی ۱۰ روز انجام می‌شود با نرخ بسته تورهایی که باید عرضه می‌شد، مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون ‌تومان بود. دفاتر خدمات مسافرتی نیز ملزم بودند حداقل ۱۵۰ بلیت و حداکثر ۳۰۰ بلیت از پلتفرم فروش آنلاین خدمات گردشگری خریداری کنند.

حالا اما براساس آخرین نرخ تورهای جام‌ جهانی قطر در دفاتر خدمات مسافرتی که شامل ۱۰ روز اقامت در آن کشور و دیدن ۳ بازی ایران در آن کشور است، اگر یک ایرانی تصمیم به خرید تورهای ۱۰ روزه قطر با شرط تماشای هر سه بازی ایران داشته باشد، باید رقمی معادل حدود ۳۰۰ میلیون تومان تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کند.

نرخ های عجیب

برخی دفاتر خدمات مسافرتی که موفق به خرید بلیت‌های جام‌جهانی قطر از آن شرکت همکار شده‌اند، ‌بسته‌های سفر به قطر را با نرخی عجیب قیمت‌گذاری کرده‌اند؛ مثلا قیمت بلیت بازی اول ایران با انگلستان براساس درجه حضور در جایگاه درجه سه تماشاچیان به‌ترتیب ۴۴۵ دلار و با نرخ دلار ۲۹ هزار تومانی، حدود ۱۳ میلیون تومان، حضور در جایگاه درجه دو ۵۹۵ دلار معادل ۱۷ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان و حضور در جایگاه نخست، ۶۸۰ دلار معادل ۱۹ میلیون ‌و ۷۲۰ هزار تومان است.

تماشای بازی دوم ایران با ولز اما گران‌تر تمام می‌شود. بدین‌ترتیب که حضور در جایگاه سه این بازی ۴۴۰ دلار معادل ۱۲ میلیون ‌و ۷۶۰ هزار تومان و با حضور در جایگاه درجه دوم، ۶۳۰ دلار معادل ۱۸ میلیون‌و ۲۷۰ هزار تومان و با حضور در جایگاه درجه یک ۸۵۰ دلار، معادل ۲۴ میلیون  ‌و ۶۵۰ هزار تومان برای مسافران قطر آب می‌خورد.

بازی سوم ایران با آمریکا اما باز هم گران‌تر شده است. حضور در جایگاه درجه سه این بازی برای مسافر ایرانی تورهای جام‌جهانی قطر ۵۵۵ دلار معادل ۱۶ میلیون ‌و ۹۵ هزار تومان، تماشای بازی در جایگاه درجه دو، ۶۴۰ دلار معادل ۱۸ میلیون ‌و ۵۶۰ هزار تومان و نشستن در جایگاه درجه یک برای تماشای این دیدار هم ۷۹۰ دلار، معادل ۲۲ میلیون ‌و ۹۱۰ هزار تومان هزینه دارد. این ارقام تنها نرخ بلیت تماشای بازی‌هاست که از مسافر گرفته می‌شود و شامل بسته کامل تور نیست. مسافران ایرانی قطر ۲۰۲۲ تنها با خرید تورهای جام‌ جهانی و داشتن بلیت بازی‌ها می‌توانند وارد قطر شوند و هزینه بلیت‌ها جدای از قیمت تور است که باید به شرکت خدمات مسافرتی پرداخت شود.

اقامت نجومی

هزینه ۱۰ شب اقامت در هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره قطر نیز جداگانه محاسبه شده و مسافران ایرانی برای ۱۰ شب اقامت در یک هتل ۴ ستاره که صبحانه رایگان می‌دهد باید برای اتاق یک تخته ۱۰ هزار و ۲۰۰ دلار معادل ۲۹۵ میلیون ‌و ۸۰۰ هزار تومان و برای اتاق ۲ تخته در همین هتل ۱۴۷ میلیون‌ و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کند. هتل‌های ۵ ستاره اما قیمت بالاتری دارند و ایرانی‌هایی که قصد خرید تورهای جام‌ جهانی را دارند برای ۱۰ شب اقامت در یک اتاق ۲ تخته در چنین هتلی باید ۲۸۴ میلیون ‌و ۲۰۰ هزار تومان معادل ۹ هزار و ۸۰۰ دلار پرداخت کنند. قیمت اقامت در اتاق یک تخته در چنین هتلی هم ۱۹ هزار و ۶۰۰ دلار معادل ۵۶۸ میلیون ‌و ۴۰۰ هزار دلار است.

اما این همه ماجرا نیست. بلکه تنها قیمت خرید بلیت بازی و اقامت در هتل‌هاست که محاسبه شده و هر ایرانی باید مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای پرواز به قطر هزینه کند و بلیت پرواز خریداری کند. ۳ میلیون ‌و ۵۰۰ هزار تومان هم مبلغی است که باید برای تهیه «هیا کارت» قطر پرداخت کند تا قادر به دریافت خدمات گردشگری در آن کشور باشد. یعنی تهیه همین دو مورد هم ۶۳ میلیون ‌و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

اگرچه امکان تهیه این موارد به‌صورت جداگانه وجود دارد، اما دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرده‌اند که هر یک از خدمات ارائه شده در قبال دریافت ۱۰۰ درصدی وجه ارائه می‌شود و درصورت انصراف نیز هیچ وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد. شرط دیگر دفاتر خدمات مسافرتی برای مشتریان تورهای جام‌ جهانی که توسط این دفاتر اعلام شده است، قیمت‌های اعلام شده تازه تقریبی است و تعهدی هم برای فروش خدمات در زمان درخواست به این مبالغ وجود ندارد و این قیمت‌ها در زمان فروش تور به روز می‌شوند و افرادی که این تورها را نیز رزرو کرده‌اند ملزم به پرداخت وجه با قیمت روز هستند.ژ

بدین‌ترتیب تازه به‌طور تقریبی براساس اعلام دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۰ شب اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره قطر به علاوه پول بلیت تماشای بازی‌ها و بلیت پرواز و خرید «هیا کارت»، برای ایرانی‌های علاقه‌مند به خرید تورهای جام‌جهانی بین ۳۰۰ میلیون تومان تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

کد خبر 701390 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سفر - گردشگری جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ دفاتر خدمات مسافرتی ۱۰ شب اقامت جام جهانی قطر جام جهانی میلیون تومان هزار تومان تماشای بازی خرید تورهای تورهای جام دلار معادل بلیت بازی بازی ها بلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد