Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان با بیان اینکه همدان در نهضت ملی مسکن جزء استان‌های آخر است، گفت: نهضت ملی مسکن در همدان خیلی عقب است به‌طوریکه جزء استان‌های آخر اجرای این طرح هستیم.

ایوب اسداللهی با حضور در دفتر ایسنا، با اشاره به اینکه متأسفانه در دو سال گذشته بدون توجه به تأمین زمین در همدان، سایت باز شد و یکسری افراد ثبت نام کردند، اظهار کرد: به هر حال وظیفه داریم مسکن را برای مردم همدان تأمین کنیم که برای این موضوع چند راهکار از جمله الحاق زمین، استفاده از زمین‌های درون شهری و بافت فرسوده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه ۳۰ هکتار سند توسط معارضان زمین مسکن ملی

وی با بیان اینکه معمولاً الحاق زمین به علت تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی زمان‌بر خواهد بود، تصریح کرد: الحاق ۶۸۰ هکتار در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و به شورای عالی ارسال شده است و منتظر نظر مقام عالی وزارت هستیم تا راجع به این زمین تصمیم‌گیری شود.

اسداللهی با اشاره به اینکه متأسفانه این زمین معارضان زیادی دارد و تاکنون ۳۰ هکتار سند ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعاتی که برای این زمین وجود دارد، ممکن است الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان مصوب نشود.

اسداللهی با اشاره به اینکه متأسفانه زمین الحاقی معارضان زیادی دارد و تاکنون ۳۰ هکتار سند ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعاتی که برای این زمین وجود دارد، ممکن است الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان مصوب نشود.

وی گفت: موضوعی که مطرح بوده این است که سند تک برگ برای این ۶۸۰ هکتار به نام دولت اخذ شده است و اقدامات قانونی بوده. بعد از شروع پروژه معارضانی مراجعه و اعلام کردند که ما در این مکان زمین داریم و اجازه کار نمی‌دهیم که ما از همه معارضان خواستیم که مدارک خود را ارائه دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت پروژه‌های مسکن به اتمام برسد، افزود: حتی اگر مشکل ۴۲۰ هکتار دارای معارض حل نشود، ۸۴ هکتار از ۶۸۰ هکتار در فاز اول طراحی و مشاوره کاملاً آماده است که اجرا خواهیم کرد.

در همدان هیچ زمینی از دستگاه‌های دولتی به راه وشهرسازی داده نشده است

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست حق کسی را تضعیف کنیم تا برای افراد دیگری خانه بسازیم، یادآور شد: رسالتی به عهده ماست که بتوانیم برای مردم زمین تأمین و سرپناه ایجاد کنیم اما در این قضیه ما تنها نیستیم.

اسداللهی با بیان اینکه راه و شهرسازی یکی از متولیان ساخت مسکن است، افزود: تأمین زمین برعهده ما گذاشته شده است اما فرمول‌های دیگری برای تأمین زمین وجود دارد و صرفاً ما به تنهایی نمی‌توانیم زمینی را تملک کنیم و نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها هم است.

وی با تأکید بر اینکه استانداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و اداراتی که زمین دارند، مکلف هستند زمین در اختیار ما قرار دهند، گفت: قانون جهش تولید صراحتاً اعلام کرد هر دستگاهی که زمین دارد باید به نام راه و شهرسازی منتقل کند.

وی با بیان اینکه در همدان هیچ زمینی از دستگاه‌های دولتی به راه و شهرسازی داده نشده است، افزود: به غیر از همین زمین ۶۸۰ هکتاری که از طریق منابع طبیعی به ما داده شده، هیچ زمینی توسط دستگاه‌های دولتی استان به ما واگذار نشده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: به دنبال مذاکره با دانشگاه‌های شهر همدان هستیم تا زمین‌های مازاد خود را به محل مسکن ملی اختصاص دهند تا ساخت مسکن به درون شهر انتقال پیدا کند تا کمتر وارد بحث الحاق زمین شویم.

وجود بیش از ۴۲ هزار متقاضی مسکن ملی در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه حدود ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، یادآور شد: ۱۲۱ هزار و ۴۵۱ نفر در استان همدان ثبت نام کردند که ۵۱ هزار و ۵۵۱ نفر از ثبت نامی‌ها مربوط به شهر همدان بوده است.

وی ادامه داد: از ۱۲۲ هزار نفر ثبت نامی در سامانه نهضت ملی مسکن، ۹۰ هزار و ۱۳۳ نفر حائز شرایط بوده و در نهایت ۴۲ هزار و ۳۳۰ نفر مدارک خود را تکمیل کرده و به عنوان متقاضی شناخته می‌شوند.

اسداللهی خاطرنشان کرد: از ۵۱ هزار نفر ثبت نامی‌ها شهر همدان، ۳۴ هزار نفر در شهر همدان مدارک خود را تکمیل و واریز وجه کردند و به عنوان متقاضی شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر مشکل معارضان برای زمین ۶۸۰ هکتاری ایجاد نمی‌شد به طور قطع پروژه آغاز شده بود، تصریح کرد: وقتی بحث معارضان مطرح شد بعد از بررسی‌های انجام شده باید برای رفع تصرف اقدام کنیم که چیزی حدود سه سال زمان می‌برد و فرصت ساخت کاملاً از دست می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم زمین را به مردم بدهیم تا خودشان مسکن بسازند، تأکید کرد: در صورتی که مشکل زمین ۶۸۰ هکتاری برطرف شود، در این منطقه به سمت احداث مسکن ویلایی خواهیم رفت چراکه مسکن ویلایی کشش و جذبه دارد.

جانمایی و آغاز ۳۳۲۹ واحد مسکن ملی در همدان

وی با تأکید بر اینکه ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی توسط دولت در مجلس مصوب شده است و رئیس جمهور اعلام کردند پای کار هستم و کاری که روی زمین مانده بود را انجام می‌دهم، گفت: در هشت سالی که گذشت متأسفانه ما در اراضی بافت فرسوده هم وارد نشدیم تا خانه‌ای ساخته شود چه برسد به اینکه مسکن بسازیم و بعضی از آقایان اعلام کردند که افتخار می‌کنیم خانه‌ای نساختیم که این موضوع صدمه زده و صف طولانی ایجاد شده که جوابدهی به آن سخت‌تر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۳۲۹ واحد تاکنون جانمایی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بیان کرد: پروژه ۱۰۰۰ واحدی شهرک بهشتی منتظر صدور پروانه از سوی شهرداری است چرا که مکلفیم اول پروانه بگیریم بعد کار را شروع کنیم.

وی تمام زیرساخت‌ها برای کار آماده است و به محض اینکه پروانه صادر شود به سرعت پروژه آغاز خواهد شد، ادامه داد: در مجموعه ۳۴۰۰ نفر ثبت نام و پول واریز کردند و دین برگردن ماست که این افراد در اولویت قرار بگیرند.

اسداللهی درباره ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان همدان، افزود: پروژه ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان بعد از چندین ماه گیرهای اداری، آغاز شده و تحکیم بستر انجام شده است و قول دادند فنداسیون آغاز شود.

پیشرفت ۱۹ درصدی نهضت مسکن ملی در شهر همدان  

این مقام مسئول با بیان اینکه دریافت هزینه تحکیم بستر زمین از متقاضی ظلم مضاعفی است، مطرح کرد: برای تحکیم زمین ۱۸ میلیارد تومان ارزیابی شده بود و به‌دنبال این هستیم که از محل دیگری بتوانیم اعتبار تحکیم زمین را تأمین کنیم.

وی درباره احتمال جابه‌جایی زمین پروژه مسکن ملی فرهنگیان بیان کرد: در علم مهندسی هیچ موضوعی مسکوت نیست به طوریکه در باتلاق هم مسکن ساخته می‌شود و هیچ آسیبی نمی‌بیند. برای این موضوع هم می‌شود راهکار و تدابیر خاصی اندیشید.

اسداللهی با بیان اینکه نهضت مسکن ملی در شهر همدان به‌طور میانگین ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: از برنامه عقب هستیم به طوریکه براساس برنامه‌زمانبندی باید پروژه‌های مسکن ملی پیشرفت ۴۰ درصدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نهضت مسکن ملی در شهر همدان به‌طور میانگین ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: از برنامه عقب هستیم به طوریکه براساس برنامه‌زمانبندی باید پروژه‌های مسکن ملی پیشرفت ۴۰ درصدی داشته باشند.

تحویل دو ساله پروژه جزء تعهدات پیمانکار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه تحویل دو ساله پروژه جزء تعهدات پیمانکار است، اظهار کرد: جزء تعهدات پیمانکار است که مساکن ملی را دو ساله تحویل دهد در غیر این‌صورت باید اجاره ملک را به روز به متقاضی پرداخت کند.

وی درباره اینکه آیا از قبل به متقاضیان مسکن ملی گفته شده باید آورده متقاضی  ۶۰۰ میلیون تومان باشد؟ ادامه داد: خیلی از متقاضیان نمی‌دانند قیمت تمام شده مسکن آنها چقدر است در حالیکه در استان‌های دیگر از جمله تهران این مباحث به طور کامل به متقاضیان گفته شده است.

اسداللهی با بیان اینکه ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان وجود دارد، تصریح کرد: ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان وجود دارد که اکثراً در مرکز شهر قرار دارند و دارای بافت تاریخی هستند.

وی با تأکید بر اینکه به ازای تخریب و بازسازی یک ملک ویلایی در بافت فرسوده حداقل سه آپارتمان به ما برمی‌گردد، افزود: چیزی که رقم می‌زنیم در احداث مسکن در خارج از حریم این است که جاهایی که هویت ندارد به شهرها اضافه می‌کنیم و بار جمعیتی را با سلایق و فرهنگ‌های مختلف ایجاد می‌کنیم که یک ضربه فرهنگی به خودمان وارد می‌کنیم.

بسته‎‌های تشویقی احداث مسکن در بافت فرسوده

این مقام مسئول با اشاره به بسته‌های تشویقی احداث مسکن در بافت فرسوده، اعلام کرد: اگر چند ملک ویلایی در بافت فرسوده تجمیع شوند ۳۰۰ میلیون تومان وام ۹.۵ درصد داده می‌شود و شهرداری مکلف است ۵۰ تا ۱۰۰ درصد عوارض صدور پروانه را رایگان و این پول را از دولت دریافت کند.

اسداللهی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که اراضی مناسب مسکن تهیه شود و به مردم بدهیم، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که زمین به مردم بدهیم تا در قالب گروه‌های ساخت مسکن احداث شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان متقاضی مسکن هستند که این تعداد مسکن نیاز به ۳۰۰۰ هکتار زمین دارند، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که با آن مواجهیم این است که در همدان محدودیت زمین داریم اما از طرفی این شهر دارای ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است که اگر در همین بافت وارد شویم مشکل عمده مسکن شهر همدان حل خواهد شد.

اسداللهی درباره واگذاری و فروش خانه‌های سازمانی برای مسکن ملی، بیان کرد: خانه‌های سازمانی انفال محسوب می‌شود و خروج از انفال ضوابط خاص خود را دارد که بنده اختیاری ندارم برای اینکه بتوانم این املاک را واگذار کنم.

وی با اشاره به اینکه ماده ۸ قانون ساماندهی مکلف کرده خانه‌های سازمانی را بفرشیم و در نهضت ملی مسکن هزینه کنیم، تصریح کرد: تعداد زیادی از خانه‌های سازمانی تخلیه شده و نفرات کمی ماندند که بحث نگهبانی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح مسکن ملی مسکن و شهرسازی همدان خانه های سازمانی استانی اقتصادی مسكن مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان شهرسازی استان همدان دنبال این هستیم خانه های سازمانی نهضت ملی مسکن الحاق ۶۸۰ هکتار بافت فرسوده شهر همدان ۶۸۰ هکتار مسکن ملی احداث مسکن دستگاه ها هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار پروژه‌های جدید طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزای ایمنا، علیرضا خالق‌دوست درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه پیمانکار تجهیز کارگاه کرده و با دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی درحال پیگیری موارد و شروع مقدّمات پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

خالق‌دوست از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی است و فاز دوم ساخت ۳۵۰ واحد که در مرحله طرح و برنامه اجرایی قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در جوار ورزشگاه ملاآقایی کلید خورده و درحال انجام است.

تأمین زمین، عمده مشکل نهضت ملی مسکن در ورامین

خالق‌دوست در رابطه با تأمین زمین در شهرستان ورامین اظهار کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تأمین زمین است زیرا بیشتر زمین‌های منطقه از نوع درجه یک و دو کشاورزی بوده و امکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم زمین‌های بیشتری را تملک یا الحاق کنیم تا تمامی متقاضیان این طرح مشمول شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران افزود: تاکنون ۹۰۱ خانوار با موضوع جوانی جمعیت خانوارهای سه، چهار، پنج و شش فرزندی در جنوب شرق استان تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از طی مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین و قرارداد واگذاری خودشان را تحویل گرفته‌اند و مابقی متقاضیان درحال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای فرایند واگذاری هستند.

خالق دوست یادآور شد: سند مالکیت هزار و ۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از طی فرایند ۱۰ ساله قوه قضائی و انجام امور مربوطه و سیر کامل حقوقی اخذ شده‌است.

وی افزود: همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر موارد تملیکی توسط دولت بود که این اراضی نیز به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

منبع: فارس

کد خبر 749828

دیگر خبرها

  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور