Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا راستیار، دوشنبه در ششمین روز از هفته دولت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز و در ارائه گزارشی از خدمات دولتمردان به مردم افزود: هم اینک در ۱۵۶ روستای استان با افزون بر ۶ هزار و ۱۹۰ خانوار به طول ۶۸۰ کیلومتر راه فاقد آسفالت وجود دارد.
وی ادامه داد: از مجموع این ۶۸۰ کیلومتر، هم اینک قرارداد آسفالت حدود ۲۰۰ کیلومتر تا پایان سال جاری منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی که انجام داده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته نیز از راه آسفالت مطلوب بهره مند خواهند شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم در ۱۷ روستای استان حدود ۶۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.
راستیار گفت: در ادامه خدمات رسانی دولت سیزدهم به مناطق روستایی و محروم، همزمان با هفته دولت امسال از ۱۴ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: در مجموع در هفته دولت جاری ۴۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
او اظهار داشت: از مجموع این پروژه، ۱۴ پروژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به حوزه نگهداری راه‌های استان شامل عملیات‌های بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت راه‌ها است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها شامل تثبیت، تعمیر و تعریض پل‌ها نیز ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
راستیار گفت: همچنین طی این هفته، شاهد افتتاح هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۲ میلیارد ریال در بخش ایمنی راه‌ها شامل اجرای روشنایی، اجرای نیوجرسی و احداث بولوار خواهیم بود.
راستیار گفت: بهره برداری از سه مجتمع خدمات رفاهی در شهرستان‌های شیراز، فسا و سروستان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت شاهد آن خواهیم بود.
وی افزود: میزان اشتغالزایی طرح‌های هفته دولت امسال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر است که کمک شایانی به برقراری تردد ایمن و روان و توسعه کیفی و کمی حمل و نقل استان خواهد کرد.

بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه در ۱۰۰ روز
او اظهار داشت: همچنین از یک ماه گذشته طرحی تحت عنوان صد صد در حوزه بهسازی راه‌های استان در دستور کار قرار داده ایم که بر اساس آن ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را ظرف مدت ۱۰۰ روز بهسازی و روکش آسفالت خواهیم کرد که تاکنون ۵۰ درصد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح را شاهد هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در زمینه نگهداری راه‌ها نیز طی یکسال گذشته در استان به میزان ۱۲۳ کیلومتر روکش آسفالت آزادراه و بزرگراه، ۷۵ کیلومتر روکش آسفالت راه‎های اصلی، ۱۸۵ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و اقدامات دیگری مانند لکه گیری، درزگیری، شانه سازی آسفالتی و اصلاح شیب شیروانی انجام شده است.
راستیار افزود: در زمینه احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی نیز طی یکسال گذشته ۱۶ موافقیت اصولی صادر، ۶۲ مورد موافقت اصولی تمدید، ۱۳ مورد پروانه بهره برداری صادر و هفت مورد نیز پروانه بهره برداری تمدید شده است.

رشد ۲۶ درصدی تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل مسافر استان
وی، در خصوص عملکرد اداره حمل و نقل مسافر راهداری فارس گفت: از ابتدای مردادماه ۱۴۰۰ تا ابتدای مردادماه ۱۴۰۱ افزون بر ۹ میلیون و ۵۶۲ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری استان جا به جا شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون بر ۲۶ درصد رشد داشته است.
او افزود: در بحث تعداد سفرها نیز در بازه زمانی یکساله مردادماه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ افزون بر ۹۲۸ هزار سفر انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۸ درصد داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای این استان را چهار هزار و ۳۵ دستگاه برشمرد و گفت: در این ناوگان پنج هزار و ۸۸۳ راننده و ۱۴۶ شرکت و شعب حمل و نقل مسافر برون شهری فعالیت دارند.
راستار، تسریع در بهسازی ناوگان اتوبوس و مینی بوس، صدور کارت هوشمند جهت ناوگان با حذف محدودیت سنی، صدور کارت هوشمند جهت رانندگان با مدرک سیکل و پیش بینی الکترونیکی شدن صدور صورت ‌وضعیت مسافری و حواله شرکت‌های حمل و نقل مسافر در آینده را از دستاوردهای حوزه حمل و نقل مسافر در دولت مردمی سیزدهم برشمرد.
وی افزود: از ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۹۱ بارنامه در استان صادر و ۳۱ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۵۹ تن کالا و بار نیز جا به جا شده است.
او ادامه داد: عمده کالاهای جا به جا شده از استان به ترتیب سیمان، اوره، خاک نسوز، بنزین، گازوئیل، شمش فولاد، سنگ لاشه، گوجه فرنگی، سنگ چینی، سیمان فله تیپ ۲ را شامل می‌شود.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هفته دولت توسعه روستایی شیراز دولت مردمی فارس پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هفته دولت توسعه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هفته دولت توسعه روستایی شیراز دولت مردمی فارس اعتباری بالغ حمل و نقل مسافر میلیارد ریال روکش آسفالت بهره برداری هفته دولت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

معاون سازمان راهداری از خرابی سنگین ۲۰درصد راههای آسفالت کشور خبر داد و گفت: برای روکش آسفالت این راهها ۲۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار اقتصادی -

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به‌عنوان اولویت سازمان راهداری در دستور کار قرار دارد اظهار کرد:‌ بر این اساس 470 نقطه در اولویت اول و 300 نقطه دیگر در اولویت دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع این نقاط حادثه‌خیز 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از منابع داخلی سازمان راهداری 2 تا 3 هزار میلیارد تومان برای  رفع این نقاط اختصاص می‌یابد، از محل مولدسازی نیز استانداری‌ها قرار است دو هزار میلیارد تومان اعتبار را تأمین کنند.

اکبری ادامه داد: بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع این نقاط کم داریم که وزیر راه و شهرسازی به‌دنبال تأمین آن از منابع دیگر است.

معاون راهداری سازمان راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای با یادآوری اینکه "200 هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم."، گفت: 20 درصد از این راهها خرابی سنگین دارند و 20 درصد دیگر خرابی متوسط.

وی با ابراز اینکه روکش آسفالت 20 درصد خرابی سنگین در اولویت اول و خرابی متوسط در اولویت دوم است گفت: برای این کار 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان