Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا بتوانیم شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مریم اردبیلی در نشست خبری در رابطه با برنامه حوزه بانوان شهرداری تهران که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال برنامه‌هایی بوده که در این اداره کل پیگیری شده است، از آن جمله می‌توان به مجموعه کارهای مشارکتی که از سال قبل شروع بود اشاره کرد که امسال هم ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح "ریحانه شب" که از سال قبل از محلات آغاز شده است نتایج خوبی را در بر داشته، همچنین در ارتباط با توانمندسازی بانوان اقداماتی نیز انجام شده است.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدف نمایشگاه ارائه و عرضه محصولات بانوان است، افزود: نمایشگاهی در بوستان گفتگو با 1500 غرفه در قالب 4 هزارمتر خواهیم داشت و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه و در آستانه سال تحصیلی مایحتاج خود را تامین کنند.

وی گفت: قطعا اجناس عرضه شده در این نمایشگاه با قیمت مناسب‌تر خواهد بود و ان‌شاءالله پذیرای قدوم شهروندان هستیم و این نمایشگاه 9 تا 18 شهریورماه در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

اردبیلی با بیان اینکه از مهمترین اقداماتی که در این اداره کل در 6 ماه اول سال انجام شده می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان، خدمات مددکاری، خدمات‌محور و خودمراقبتی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های فصلی عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد، گفت: همچنین برای زنان سرپرست خانوار، برنامه‌هایی برای هدایت شغلی و تحصیلی و ارتقاء آنها در حوزه تحصیلی صورت گرفته و دوره‌های متعددی در این حوزه برگزار شده است.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین طرح آموزش مشاغل خانگی از جمله پرورش گل و گیاه آپارتمانی برای بانوان جوان برگزار شده است. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای برای دختران محلات شهر تهران با کمک گروه‌های مردمی برگزار شده است که شروع این کار همزمان با روز دختر آغاز و هزار دختر در قالب برنامه‌های آموزشی مجموعه شهرداری شرکت می‌کنند.

وی گفت: مجموعه پکیج "تهران ـ خانواده" یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری محسوب می‌شود که این طرح نیز در این دوره آغاز شده است که در قالب این طرح برنامه‌هایی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

اردبیلی ادامه داد: در ارتباط با ماه محرم و صفر نیز مجموعه طرح‌های "زیر آسمان روضه" در سطح شهر تهران برگزار شد که در قالب این طرح، بانوان در مراسم‌های روضه حضرت سیدالشهداء حضور داشته‌اند.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران تاکید کرد: ما ان‌شاءالله در پیاده‌روی اربعین از مجموعه‌های مردمی که تمایل داشته باشند استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این بستر را برای حضور گروه‌های مردمی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها ویژه بانوان از دیگر اقدامات انجام شده است که در چند ماه اخیر با معرفی انجام شده از سوی سازمان زندان‌ها؛ اشتغالزایی برای بانوان انجام شده است. ما 700 الی 800 خانم در زندانها داریم که تعهد کردیم 200 فرصت شغلی برای اینها فراهم کنیم،‌ متناسب با توانمندی و شرایطشان برای آنها اشتغال فراهم می‌کنیم و در همین ارتباط بالغ بر 150 نفر در فرصت‌های شغلی مشغول به کار شده‌اند.

اردبیلی گفت: همچنین با مجموعه وزارت علوم و دانشگاه الزهرا، به دنبال اجرای طرح دانشگاهی به وسعت شهر هستیم تا این امکان را فراهم بیاوریم که دختران دانشجو در رشته‌های مختلف این امکان را داشته باشند که در سطح شهر تهران مقطعی در قالب کارورزی بگذرانند که این مسئله مورد استقبال وزارت علوم و دانشگاه الزهرا قرار گرفته و ان‌شاءالله پس از تکمیل فرآیندها در ابتدای ترم تحصیلی آینده این طرح آغاز خواهد شد.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران افزود: دبیرخانه رویداد "ریحانه شهر" در شهرداری تهران فعال بوده و آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌ها از سوی شهروندان در قالب این رویداد است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی (عرضه مستقیم پوشاک و کفش و صنایع دستی) اظهار کرد: به هر حال ما مجموعه تجارب 16 دوره از نمایشگاه را بررسی کردیم و قطعا از این تجارب برای برگزاری هفدهمین نمایشگاه استفاده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مجموعه‌های کوثر در شهرداری تهران گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌ها برای این بخش رفتن به سمت فضاهای دانش‌بنیان است تا بتوانیم از این ظرفیت نیز به محو مطلوب استفاده شود.

اردبیلی در ادامه با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و مسابقات تیم‌های لیگ برتر اظهار کرد: این موضوعی بود که از گذشته مطرح بوده است و داستان حضور بانوان به قبل بر می‌گردد و ما نیز خوشحال هستیم که شرایطی فراهم شده است که شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بهترین امکانات و شرایط جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا بتوانیم شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضور بانوان در ورزشگاه ها انجام شده برگزار شد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳