Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم اتریش، تعریف سپر تعرفه انرژی در اتحادیه اروپا را به منظور متوقف ساختن جنون این بازار خواستار شد و تصریح کرد: نباید اجازه داد تا هر روز پوتین به جای اروپا تصمیم بگیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری فرانسه، کارل نهمر صدراعظم اتریش، اتحادیه اروپا را به «جدا کردن قیمت برق از گاز» برای کاهش قیمت‌ها فراخواند و این مساله را دستور جلسه نشست فوری اتحادیه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دولت محافظه‌کار اتریش در بیانیه‌ای عنوان کرد: بهای برق باید کاهش یابد و نباید اجازه داد تا هر روز پوتین به جای اروپا تصمیم بگیرد.

نهمر افزود: باید جنونی که در حال حاضر گریبان بازارهای انرژی را گرفته متوقف کنیم و این امر تنها در سطح ملی یا چارچوب اروپا ممکن نیست.

بحران افزایش بهای انرژی سراسر اروپا را فراگرفته و پیتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک روز جمعه نشست اضطراری وزرای انرژی کشورهای اروپایی را خواستار شد.

صدر اعظم اتریش دستور این جلسه را جدا کردن بهای گاز از برق عنوان و اعلام کرد در این باره با اولاف شولتس همتای آلمانی خود و نیز فیالا صحبت کرده است.

در هفتمین ماه از جنگ اوکراین بهای انرژی در اروپا به رشد سرسام آور خود ادامه می دهد و روز جمعه رکوردی بی سابقه را ثبت کرد. مساله ای که هشداری برای افزیش قابل توجه هزینه های زندگی در فصل زمستان محسوب می‌شود.

خبرگزاری فرانسه یکی از دلایل این افزایش بهای بی‌سابقه را کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا به دلیل حمایت آنان از اوکراین عنوان کرد و نوشت: ۲۰ درصد از برق اروپا از نیروگاه‌های حرارتی گازی تامین می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست‌محیطی‌اش همچنان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا تاکنون شش بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تا کنون با افزایش بهای سوخت به افزایش بی سابقه تورم در این کشورها منجر شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این امر احتمالا قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را نقض می کند.

چت جی پی تی که در اواخر 2022 میلادی به شکوفایی هوش مصنوعی مولد منجر شد، می تواند مکالمه های انسانی را تقلید و فعالیت هایی مانند خلاصه سازی متون بلند، نوشتن شعر و حتی ارائه ایده هایی برای یک مهمانی با موضوع خاص را انجام دهد.

گروه NOYB اعلام کرد شاکی این پرونده که شخص مشهوری است از چت جی پی تی درباره تولدش سوال کرده و چت بات به جای آنکه به کاربر اعلام کند اطلاعات کافی در این زمینه را ندارد، مرتبا اطلاعات غلط ارائه کرده است. این گروه همچنین اعلام کرد اوپن ای آی درخواست شاکی برای اصلاح یا پاک کردن داده ها را رد و اعلام کرده نمی تواند داده ها را تصحیح کند و همچنین این چت بات هیچ گونه اطلاعاتی درباره داده های پردازش شده، منبع یا دریافت کننده آنها را فاش نکرده است.

در همین راستا NOYB به سازمان حفاظت از داده اتریش شکایت کرده و خواستار تحقیق درباره فرایند پردازش داده اوپن ای آی و اقدامات اتخاذ شده برای تضمین صحت داده های پردازش شده توسط مدل های زبانی بزرگ شرکت شده است.

وکیل این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: واضح است که شرکت ها هم اکنون نمی توانند چت بات هایی مانند چت جی پی تی را به پیروی از قانون اتحادیه اروپا در خصوص پردازش داده های افراد ملزم کنند. اگر سیستم نتواند نتایجی درست و شفاف ارائه کند، نمی توان از آن برای تولید داده درباره افراد استفاده کرد. این فناوری باید از الزامات قانونی پیروی کند.

کد خبر 6092749

دیگر خبرها

  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟