Web Analytics Made Easy - Statcounter

27 طرح بزرگ نظام سلامت استان گیلان همزمان با ششمین روز از هفته دولت سالجاری، به ارزش ریالی 750 میلیارد تومانی در ساخت و تجهیز، افتتاح و در قبال آن‌ها 254 فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هم‌زمان با ششمین روز از هفته دولت، 27 طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و اورژانس 115 و فوریت‌های پیش بیمارستانی در گیلان به ارزش ریالی 750 میلیارد تومان جهت ساخت و تجهیز، با حضور دکتر زلفی‌گل، نماینده عالی دولت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فرید نجفی- رئییس دانشگاه گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی- فرماندار شهرستان رشت افتتاح شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افتتاح این طرح‌های سلامت‌محور که مجموع مساحت آن‌ها به 22 هزار مترمربع می‌رسد، 65 تخت مستقل به مجموع تخت‌های درمانی استان افزوده و در قبال آن‌ها 254 فرصت شغلی جدید در استان گیلان ایجاد شده است.

طرح تکمیل فاز دوم مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی اطفال 17 شهریور رشت

این طرح درمانی عام‌المنفعه از سال 1394 در مساحتی به زیربنای 5 هزار و 300 مترمربع از محل اعتبارات ملی و درآمدهای اختصاصی احداث‌شده که مجموعاً ارزش ریالی این پروژه 244 میلیارد تومان است.

با بهره‌برداری از این مرکز، تعداد 40 تخت ( تخت جراحی، مراقبت‌های ویژه نوزادان و بستری) به مجموعه تخت‌های این مرکز آموزشی درمانی افزوده‌شده و حدود 70 فرصت شغلی دائم و موقت ایجادشده است.

فاز دوم مرکز آموزشی درمانی 17 شهریور شامل بزرگ‌ترین و تنها اتاق عمل کودکان در سطح استان است که در آن از مجهزترین تجهیزات پزشکی استفاده‌ شده است.

در این مرکز، درمانگاه فوق تخصصی اطفال، بخش‌های جراحی فوق تخصصی ریه، فیزیوتراپی، CSR مرکزی، بخش NICU، PNICU، واحدهای تشخیصی درمانی اسکوپی، واحدهای آموزشی، تحقیقاتی و سایت کامپیوتر، واحد آشپزخانه و سلف‌سرویس و همچنین هلی پد فوریت‌های پیش بیمارستانی است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت از سال 1396 آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای چهار هزار و 50 مترمربع است.

این کلینیک ویژه، بزرگ‌ترین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی استان با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی و اولین بخش دندانپزشکی تحت بیهوشی با 8 یونیت در استان است.

با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه شهدای سلامت رشت شامل کلینیک زنان و زایمان، کودکان، قلب، رادیوگرافی، گوارش، خون و آنکولوژی، داخلی، مغز و اعصاب، پوست و مو، گوش، حلق و بینی، آزمایشگاه، داروخانه، دندان‌پزشکی تحت بیهوشی و اتاق CPR است و برای 30 نفر شغل ایجاد کرده است.

کلینیک ویژه دکتر حاجعلی حاج صادقی شهرستان لنگرود

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان لنگرود از سال 1395 آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای 780 مترمربع است.

این کلینیک ویژه با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی است و با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی لنگرود شامل کلینیک‌های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و همچنین کلینیک دندانپزشکی با سه یونیت بوده و با بهره‌برداری از آن برای 20 نفر شغل ایجادشده است.

کلینیک ویژه شهرستان آستانه‌اشرفیه

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان آستانه اشرفیه از سال 1395 آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای 780 مترمربع است.

این کلینیک ویژه با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی است و با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی آستانه‌اشرفیه شامل کلینیک‌های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و همچنین کلینیک دندانپزشکی با سه یونیت بوده و با بهره‌برداری از آن برای 20 نفر شغل ایجادشده است.

احداث و توسعه طرح‌های مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت

بخش آنژیوگرافی عروق محیطی، بخش تصویربرداری MRI و CT اسکن و همچنین طرح توسعه اتاق‌های عمل مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت در مساحت 720 مترمربعی و به ارزش ریالی حدود 94 میلیارد تومان از دو سال گذشته آغاز و اکنون آماده افتتاح شده و پس از بهره‌برداری برای 9 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

بخش آنژیوگرافی عروق محیطی این مرکز آموزشی درمانی به‌عنوان نخستین و تنهاترین بخش آنژیو محیطی در سانتر ترومای شمال کشور راه‌اندازی شده است.

گفتنی است با توجه به نیاز مبرم استان گیلان به دلیل افزایش جمعیت شناور قابل‌توجه، بیماران ارجاعی از استان‌های مجاور و همچنین میزان بالای مصدومین ترافیکی، توسعه اتاق‌های عمل و افزایش تخت‌های جراحی، بخش MRI مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت به‌عنوان دومین دستگاه تصویربرداری دولتی پیشرفته و همچنین سومین دستگاه CT اسکن در این مرکز آموزشی درمان آماده افتتاح شده است.

احداث بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت

فرایند احداث بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت از سال 1400 با مساحت 450 مترمربع آغاز شده و دارای 15 تخت مراقبت‌های ویژه است.

بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با ارزش ریالی 16 میلیارد تومانی آماده افتتاح شده و هدف از ایجاد آن در راستای حمایت از خانواده و صیانت از جمعت با کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و ارتقای شاخص‌های سلامت آنها بوده است.

رادیولوژی و محوطه‌سازی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت

بخش رادیولوژی و محوطه‌سازی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت در مساحتی 500 مترمربعی سال گذشته در دستور احداث قرار گرفت و ارزش ریالی به‌روز شده آن 17 میلیارد تومان بوده و با بهره‌برداری از آن برای 9 نفر فرصت شغلی ایجادشده است.

مرکز جامع آزمون سایت دانشگاهی لاکان رشت

مرکز جامع آزمون سایت دانشگاهی لاکان رشت از سال 1397 در مجتمع دانشگاهی لاکان در مساحتی 1300 مترمربعی با ارزش ریالی به‌روز شده 25 میلیارد تومان آماده افتتاح شده و با بهره‌برداری از آن برای 5 نفر فرصت شغلی ایجادشده است.

گفتنی است این مرکز با بهره‌گیری از روش‌های نوین و امکانات الکترونیکی با ظرفیت 250 دانشجو به‌صورت هم‌زمان برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجادشده و سالانه 20 آزمون متمرکز کشوری و تمامی آزمون‌های داخلی در آن دایر می‌شود.

بهره‌برداری از مسکن متخصصین شهرستان ماسال

یک آپارتمان مسکونی چهار واحدی با مساحت 400 مترمربع و ارزش ریالی 9 میلیارد تومان به‌عنوان نخستین آپارتمان متخصصین شهرستان ماسال جهت افزایش رفاهیات پزشکان متخصص فول تایم به بهره‌برداری می‌رسد.

مرکز جامع سلامت شهری رشتیان رشت

فرایند احداث مرکز جامع سلامت رشتیان با مساحت دو هزار و 120 مترمربع از سال 1394 آغاز و با ارزش ریالی 52 میلیارد تومان به مرحله افتتاح رسید.

این مرکز شامل بخش‌های مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه مرکزی، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مرکز تجمیعی دندانپزشکی است.

مرکز جامع سلامت رشتیان در راستای ارتقا خدمات با بهره‌گیری از خدمات بهداشت به‌صورت زنجیره‌ای و طبق نظام ارجاع در شهرستان رشت راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن برای 21 نفر فرصت اشتغال ایجادشده است.

بهره‌برداری از پنج مرکز جامع سلامت

مراکز جامع سلامت لشت نشا، تاسکوه ماسال، مرجقل صومعه‌سرا، شماره 2 اسالم تالش و لوندویل آستارا مجموعاً با مساحت دو هزار و 700 مترمربع و با ارزش ریالی 65 میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

گفتنی است طرح‌های قابل‌افتتاح پنج‌گانه فوق ازجمله طرح‌های برنامه محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت استان با تأکید بر اجرای خدمات بهداشتی زنجیره‌ای مطابق با نظام ارجاع در شهرستان‌های مربوطه هستند.

بهره‌برداری از 6 خانه بهداشت در فومن و رضوانشهر

پنج خانه بهداشت در روستاهای لولمان، کل ده، آغوز کله، کما مردخ و ازبر شهرستان فومن و همچنین یک‌خانه بهداشت در روستای شفارود رضوانشهر با مساحت 660 مترمربع و ارزش ریالی مجموعاً 10 میلیارد و 800 میلیون تومان آماده افتتاح‌شده‌اند.

گفتنی است این طرح‌ها نیز ازجمله طرح‌های برنامه محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت استان با تأکید بر اجرای خدمات بهداشتی زنجیره‌ای مطابق با نظام ارجاع در شهرستان‌های مربوطه هستند.

بهره‌برداری از چهار پایگاه اورژانس 115 و فوریت‌های پیش بیمارستانی

چهار پایگاه اورژانس 115 و فوریت‌های پیش بیمارستانی در پاشاکی لاهیجان، بره سر رودبار، شهر لولمان و بلوار توحید رشت با ارزش ریالی 10 میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از مهم‌ترین اهداف نظام سلامت گیلان در راه‌اندازی این پایگاه‌ها انتقال سریع مصدومین و حادثه دیدگان منطقه به مراکز درمانی است.

گفتنی است طی سه سال اخیر  116 پروژه بزرگ در نظام بهداشتی و درمانی استان گیلان با ارزش ریالی 1900 میلیارد تومان افتتاح شده و 101 طرح بزرگ دیگر نیز تا پایان امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت پروژه سلامت محور گیلان نظام سلامت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد