Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:35:06 GMT

افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۴۰۶۹

افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با بهره‌برداری‌های بی‌‍رویه از مراتع و خشکسالی‌های پی در پی، طی سه سال گذشته تعداد کانون‌های بحران در شهرستان‌های این استان افزایش یافته است.

محسن فنودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد ۳۰ کانون بحران فرسایش بادی در شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد که هر ساله با اعتبارات بیابان‌زدایی، نهال‌کاری و مهار رواناب و هرزاب کنترل می‌شود، این آمار طی سه سال گذشته ۲۲ کانون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرسایش بادی در استان افزود: کانون‌های تحت تاثیر فرسایش بادی شامل سه بخش مناطق بحرانی (مناطق مولد ریزگرد و غبار)، مناطق انتقال و مناطق میزبان غبار و ریزگرد است بنابراین مناطق بحرانی و مدیریت آنها به منظور جلوگیری از تولید گرد و غبار از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است.

فنودی بیان کرد: افزایش ریزگردها نتیجه زیاد شدن کانون‌های فرسایش بادی است که نیازمند فرهنگ سازی درست و سوق دادن مردم به سمت حفظ مراتع و منابع طبیعی است.

بهره‌برداری از ۷۷ پروژه آبخیزداری در خراسان رضوی

وی در ادامه مطرح کرد: طی بازه زمانی یک ساله از شهریورماه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تعداد ۷۷ پروژه آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بند خاکی روستای بیدک تایباد یکی از پروژه‌های استانی است که با حجم مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی و ارتفاع هفت متری با اعتبار  هشت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه از نیمه تمام بودن ۱۰۰ پروژه در حوزه آبخیزداری استان خبر داد و گفت: قرار است این پروژه‌ها با استفاده از اعتبارات استانی، محرومیت و ملی با اولویت به پایان برسند که در مرحله اول، تامین منابع آبی روستایی و بعد از آن مهار سیل و جلوگیری از خسارت سیلاب به روستاها و تاسیسات آبی و حفظ اراضی ملی و پوشش گیاهی در اولویت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فرسایش بادی بهره برداری خراسان رضوی فرسایش بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم