Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای نشریه هیل، در نخستین سانحه فردی پس از آتش زدن خانه‌ای در شهر هوستون ایالت تگزاس به ساکنین خانه تیراندازی کرد که سه نفر از آن را به قتل رساند و ۲ تن را نیز راهی بیمارستان کرد.

در این حادثه که بامداد یکشنبه به وقت محلی رخ داد، عامل تیراندازی براثر شلیک نیروهای پلیس جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، فرد تیرانداز پس از مشاهده نیروی آتش نشانی به سمت آن‌ها نیز شلیک کرده‌ اما تلفات جانی در پی نداشته است.

به گزارش دیلی میلی تیراندازی دیگری صبح یکشنبه به وقت محلی در دیترویت بزگترین شهر ایالت میشیگان رخ داد. در جریان این سانحه فرد تیرانداز به صورت تصادفی در خیابان به ۴ نفر شلیک کرده‌ که ۳ نفر آنان بر اثر شلیک‌های متعدد وی جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز نجات یافته‌است.

به گزارش پلیس محلی، عامل احتمالی این حادثه پس از شناسایی تصویر وی از دوربین‌های مستقر در اطراف محل تیراندازی توسط مامورین پلیس دستگیر شده ‌است.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز نیز یک‌شنبه شب به وقت محلی از تیراندازی در فروشگاهی در شهر «بند» (Bend) ایالت اورگان آمریکا خبر داد که سه کشته به دنبال داشته است.

بنابر این گزارش، دستکم یک نفر پس از حضور در محوطه پارکینگ فروشگاه شروع به تیراندازی کرده که تاکنون تلفاتی در این رابطه گزارش نشده است. سپس عامل تیراندازی وارد فروشگاه شده و نخستین فرد را به قتل رسانده است. سپس با تیراندازی در داخل فروشگاه فرد دوم را نیز کشته‌ است.

بنابر گزارش اولیه پلیس، نیروهای محلی از اسلحه خود استفاده نکرده‌اند و پس از حضور در محل حادثه جسد عامل تیر اندازی را آن‌جا یافتند. تحقیقات پلیس در رابطه با این تیراندازی همچنان ادامه دارد.

همچنین به گزارش روز دوشنبه رویترز، یکی از سه نظامی هلندی که روز شنبه به وقت محلی بر اثر تیراندازی در ایندیاناپلیس مرکز ایالت ایندیانا زخمی شده بودند، در بیمارستان جان باخت. این سه کماندوی هلندی در حال گذراندن یک دوره آموزشی در آمریکا بودند.

طبق بررسی Small Arms Survey، شهروندان آمریکایی ۳۹۳ میلیون سلاح گرم دارند که این کشور را در بالاترین سرانه سلاح های مرگبار برای هر نفر در جهان قرار می‌دهد.

خشونت مسلحانه در سراسر آمریکا رخ می‌دهد، اگرچه شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، آمده است: در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» بوده که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱.۷ درصد تیراندازی جمعی در هر روز. براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه ، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی هایی اطلاق می شوند که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهارنفر کرده باشد.

بنابرگزارش ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها خشونت مسلحانه ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشونت مسلحانه ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا خشونت مسلحانه ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا وقت محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا،‌ از این رسانه خبری آمریکایی، ‌اعتراضات دانشجویی، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتر اضات پیوسته اند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این گزارش افزود: بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.
در این میان واکنش پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان بسیار خشونت آمیز بوده و در شبکه های اجتماعی بازتاب ویژه ای داشته است.

ایالت آریزونا برای جلوگیری از فعالیت دانشجویان طرفدار فلسطین، از دستگاه های آبپاش استفاده کرده است. ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که آبپاش ها درست محلی که دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا اردوگاهی برای تجمعات صلح آمیز خود برپا کرده‌اند، را هدف قرار داده و پلیس دانشجویان را تهدید به ترک محل می کند.

ای بی سی نیوز همچنین از تعطیلی پردیس هامبولت دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا تا پایان ترم خبر داده و تاکید کرد این پردیس تا ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) به آموزش از راه دور اکتفا خواهد کرد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست