Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:43:17 GMT

آغاز احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۴۷۱۴

آغاز احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی

ایسنا/بوشهر همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ میدان پارس جنوبی با حضور وزیر نفت آغاز شد.

عملیات اجرایی خط لوله جدید فاز ۱۶ میدان پارس جنوبی صبح دوشنبه با حضور وزیر نفت و همراهی مسئولان استان بوشهر در سایت یک این منطقه آغاز شد.

این طرح در قالب دو قرارداد P (تأمین و خرید لوله‌ها) با مبلغ حدود ۷۰ میلیون یورو از سوی شرکت لوله‌سازی ماهشهر و عطا استیل و EPC با مبلغ ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون یورو از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس اجرا می‌شود.

افزایش تولید گاز از  فاز ۱۶ پارس جنوبی با ظرفیت انتقال سیال سه فازی به میزان یک میلیارد فوت‌مکعب در روز (۲۸ میلیون مترمکعب)، تولید ایمن پایدار از طریق  خط لوله جدید با توجه به حوادث مکرر خط لوله فعلی فاز، استفاده از توان داخلی و... برخی از اهداف این طرح است.

این طرح در اوج کار برای حدود ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دولت شرکت نفت میدان پارس جنوبی پارس جنوبی استان بوشهر شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی پارس جنوبي خط لوله جدید پارس جنوبی فاز ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد

ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) کوچه شعبانیه و ورود آب به زیرزمین برخی از خانه‌ها و مغازه ها، به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اطلاع داده شد و در پی آن عوامل امدادی شهرداری اعم از گشت ساختمان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیرو‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.

با حضور دستگاه‌های امدادی در محل مشاهده شد که ترکیدگی در لوله اصلی آب رخ داده و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شده است که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی آتش نشانی و خدمات ایمنی و آبفا آغاز شد.

عوامل پلیس راهور نیز بخش‌هایی از این خیابان را مسدود کرده و آتش نشانان با همکاری ماموران شرکت آبفا از جاری شدن بیشتر آب و نفوذ آن به اماکن اطراف جلوگیری کردند. عملیات تخلیه آب با پمپ‌های آب در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با استفاده از تجهیرات موجود اقدام به ایمن سازی محل کردند. همچنین هماهنگی‌های لازم درخصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​