Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحدهای ۳، ۴ و ۵ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با دستور وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در عسلویه در تبیین ساخت این نیروگاه که در فهرست سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی نفت قرار دارد، اظهار کرد: بخش دوم نیروگاه ۱۱۳۰ مگاواتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیون دلاری صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت  و شرکت ملی نفت احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراحل طراحی، ساخت و احداث این نیروگاه به دست توانمند سازندگان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی به ثمر نشسته است، تصریح کرد: تمام ۸۰۰  مگاوات برق تولیدی در این نیروگاه تا زمان راه‌اندازی مجتمع مایع‌سازی گازی طبیعی ایران از طریق شبکه سراسری برق کشور در اختیار مجتمع گازی پارس جنوبی، صنایع بزرگ کشور و دیگر مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت از زحمات هم افرادی که در احداث این نیروگاه و پست برق ۴۰۰ کیلو ولتی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به ویژه شرکت مپنا اثرگذار بودند،  قدردانی کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران که شامل ۵ واحد گازی به توان ۱۶۲ مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است از سال ۱۳۹۲ با وقفه جدی روبه‌رو شد و با آغاز کار دولت سیزدهم مجددا در سال ۱۴۰۰ آغاز و واحدهای ۳ و ۴ و  ۵ تکمیل شد.

پس از پایان این سخنان با دستور جواد اوجی، وزیر نفت واحدهای ۳، ۴ و ۵ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران به بهره‌برداری رسید.

منبع: شانا

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت افتتاح صندوق بازنشستگی صنعت نفت عسلویه پارس جنوبی شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت بهره برداری واحدهای ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده