Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:54:36 GMT

خشک شدن سراب‌های کرمانشاه نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۰۰۷

خشک شدن سراب‌های کرمانشاه نگران کننده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود تنش آبی در 600 روستای استان طی تابستان امسال، گفت: آب مورد نیاز این روستاها را با کمک دستگاه های مختلف تامین کردیم.

بهمن امیری مقدم، امروز(هفتم شهریور) در مراسم آغاز بهره برداری از فاز اول(اضطراری) تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، با بیان اینکه تا حدود یکسال دیگر این پروژه به صورت کامل اجرا خواهد شد، اظهارکرد: باتوجه به کاهش شدید نزولات آسمانی و کمبود آب شرب شهری، تلاش کردیم تا در اجرای این پروژه تسریع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه از جمله استانهایی است که به دلیل کاهش نزولات آسمانی طی چند سال اخیر تنش آبی نگران کننده ای دارد، بنابراین از سال گذشته که وارد این استان شدم، قرارگاه عملیاتی آبرسانی استان را تشکیل دادیم که جمعا طی این مدت 42 جلسه کاربردی داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست ها منتج به این شده که امروز کرمانشاه از نظر تامین آب شرب شهری مشکل نگران کننده‌ای نداشته باشد، عنوان کرد: راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر هم از جمله تصمیمات این قرارگاه بوده که برای رفع کمبود آب شرب شهر کرمانشاه گرفته شد.

امیری مقدم در ادامه به مشکلات قطعی آب و برق مردم و صنایع کرمانشاه در تابستان سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تلاش کردیم با تمهیدات اندیشیده شده این مشکل را به حداقل برسانیم و مردم هم آن را به خوبی لمس کردند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود مشکل تامین آب شرب شهر کرمانشاه بصورت کامل حل شود، عنوان کرد: برای راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر که حدود دو متر مکعب در ثانیه آب را وارد مدار شهری می کند، حدود 100 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: راه اندازی فاز اضطراری این تصفیه خانه ظرف مدت کوتاهی و با یک کار جهادی صورت گرفت که نشان می دهد با کارهای جهادی می توان قدم های بزرگی را برداشت.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل از این پروژه سال آینده انجام می گیرد، گفت: برای تکمیل آن در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه حدود 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که انتظار داریم دستگاه متولی با همین میزان اعتبار کار را به اتمام برساند.

امیری مقدم در ادامه اعلام کرد: در کنار اینکه ما تلاش می کنیم تا کمبود آب شرب شهر کرمانشاه را رفع کنیم، از مردم هم می خواهیم که در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم این نعمت ارزشمند و گرانقدر الهی را برای نسل های بعدی هم حفظ کنیم.

وی یادآورشد: متاسفانه کاهش نزولات آسمانی نگرانی های زیادی را به همراه داشته، بگونه ای که سراب قنبر، سراب تاق بستان و سراب نیلوفر یا خشک شده اند و یا میزان آبدهی بسیار کمی دارند که یکی از عوامل آن برداشت نگران کننده آب از طریق چاه های اطراف آن است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای کرمانشاه باید برای شناسایی و برخورد با چاه های غیرمجاز بصورت جدی پای کار باشند، عنوان کرد: امسال 600 روستای استان با تنش آبی مواجه بودند که با کمک دستگاه های دولتی، نهادهای نظامی و بخش خصوصی آب شرب آنها را  تامین کردیم.

وی اضافه کرد: از طرفی باید انتقال آب از طریق شبکه توزیع کرمانشاه که دچار فرسودگی شده را اصلاح کنیم که البته این مشکل در کل کشور نیز وجود دارد.

امیری مقدم همچنین خواستار برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز آب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبرساني تصفيه خانه تنش آبی آب شرب كرمانشاه استاندار کرمانشاه نگران کننده امیری مقدم تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟