Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@10:47:54 GMT

زیرساخت‌های حوزه سلامت در قزوین توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۲۳۶

زیرساخت‌های حوزه سلامت در قزوین توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر عبداله دیدبان، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری هفته دولت با اشاره به اتفاقات خوب حوزه سلامت در یک سال گذشته، اظهار کرد: اعتبار اختصاص‌یافته در سفر رییس‌جمهور به استان برای پیشبرد پروژه‌های حوزه سلامت، بسیار قابل توجه و کم‌نظیر بود و با جذب این اعتبار، به‌زودی شاهد توسعه زیرساخت‌های این حوزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او «اِم آر آی» بیمارستان شفای تاکستان و مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین، افتتاح درمانگاه قلب و عروق و چشم در آوج، افتتاح پایگاه اورژانس کلنجین، افتتاح مرکز دیالیز تاکستان، ساخت سالن ورزشی پردیس، راه‌اندازی بخش بیماران خاص در مرکز آموزشی و درمانی ولایت و جایگزین بیمارستان اعصاب روان را از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه سلامت در یک سال گذشته بیان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: افتتاح مرکز درمان ناباروری، ساخت استودیوی مرکز آموزش مجازی، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره۹ قزوین نیز از پروژه‌های مهمی است که در یک سال گذشته به مجموع خدمات سلامت استان اضافه شده است.

دیدبان افزود: طرح نسخه الکترونیک و دارویاری از طرح‌های موفق کشور است که قزوین در اجرای آن موفق بوده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دانشکده‌های داروسازی، طب ایرانی و فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم، این دانشکده‌ها در استان راه‌اندازی می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ردیف دانشگاه‌های تیپ «یک» قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها، دوشادوش دولتمردان در مسیر توسعه کشور حرکت می‌کنند و گاهی از آن‌ها پیشی می‌گیرند و نقش آنان در آگاه‌سازی مردم و تبیین دستاوردهای نظام، بی‌بدیل است.

کمبود پزشک در بعضی مناطق محروم، سلامت غذا به ویژه آرد و نان، وضعیت ارائه خدمات در بیمارستان شهدای آبیک، راه‌اندازی دانشکده داروسازی و طب ایرانی، پیشرفت پروژه بیمارستان ۷۰۰تختخوابی و وضعیت شاخص‌های بهداشتی استان از جمله سؤال‌های خبرنگاران بود که در ادامه این نشست، پرسیده شد و معاونان مربوطه به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.

این گفت‌وگوی صمیمانه، روزگذشته در سالن کنفرانس دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد و معاونان توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی، بهداشتی، درمان، غذا و دارو و مدیران این حوزه‌ها حضور داشتند.

46

کد خبر 1667571

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین حوزه سلامت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد