Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مریم اردبیلی در نشست خبری خود در رابطه با برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: در شش ماهه اول امسال برنامه ‌ای مختلفی در حوزه زنان اجرا و دنبال شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی زنان، دوره‌ها، برنامه‌ها و اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریور ماه نمایشگاه زنان و تولید ملی را برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این نمایشگاه ارائه محصولات ملی بانوان سرپرست خانوار است و در فضای نمایشگاهی به متراژ ۴۷۰۰ متر در دو بخش فضای نمایشگاهی داخلی و بیرونی در بوستان گفت و گو برگزار می‌شود.

او بیان کرد: بیشتر غرفه داران از مجموعه‌های کارآفرین، مشاغل خانگی زنان و تولید کنندگانی که از زنان سرپرست در کارگاه های تولیدی خود استفاده کرده و اشتغال برای آنها ایجاد کرده است، هستند.

اردبیلی یادآور شد: در مجموع ۴۶۵۲ نفر محصولات خود را در نمایشگاه در ۳۱۰ غرفه عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه محصولات زنان سرپرست خانوار شهر تهران در این نمایشگاه عرضه می‌شود، تاکید کرد: کارهای دیگری که برای زنان سرپرست خانوار انجام داده‌ایم اجرای دوره‌های مشاور رایگان، سلامت محور و ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار است.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: برای فرزندان زنان سرپرست برنامه‌ریزی برای ارتقای شغلی و آموزشی و پرورش استعداد آنها دنبال می‌شود.

او با اشاره به ارائه آموزش‌هایی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار افزود: برخی طرح‌ها برای آموزش مشاغل خانگی برای زنان جوان گذاشته شده است و اردوی کارآفرینی برای دختران در قالب طرح های هزار امید برای این قشر در محدوده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار کردیم.

اردبیلی با بیان اینکه مجموعه طرح های نوآوری و کنش گری دختران جوان نیز برگزار شده است، ادامه داد: به هزار دختر تهرانی در این زمینه آموزش‌هایی داده شد و در نظر داریم در روز دانش آموز نمایشگاهی که دستاورد این آموزش هاست را برگزار کنیم.

او با اشاره به اجرای طرح خانواده امن در تهران بیان کرد: رویکرد خانواده محوری و کنش گری خانواده‌های تهرانی شروع شده و تسهیلگرانی در محله های شهر تهران با سوال از شهروندان برای دستیابی به شاخص ها مطالعاتی را انجام می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: تفاهم نامه با زندان زنان داشتیم بر این مبنا که برای ایجاد حداکثر امکانی که می‌تواند وجود داشته باشد تا زنان زندانی در خانواده خود بیشتر حضور داشته و به نوعی آزادی به شرط اشتغال داشته باشند.

او افزود: بر مبنای این تفاهم امور بانوان شهرداری تهران برای زنان زندانی رای باز ایجاد اشتغال می کند و این زنان به شرط حضور در محل کاری که برای آنها در نظر گرفته می شود، مابقی دوره محکومیت خود را طی می کند.

آزادی به شرط اشتغال ۱۶۵ زن زندانی با همکاری شهرداری

مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: همانطور که می‌دانید در استان تهران ۸۰۰ زن زندانی داریم و تعهد کردیم برای ۲۰۰ زن امکان اشتغال را فراهم آوریم که قوه قضائیه نیز قبول کردند و بسته های آموزشی و مشاوره ای و اشتغال را در این زمینه فراهم کردیم. در حال حاضر ۱۶۵ زن زندانی در این طرح تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در رابطه با دستاوردهای برگزاری ۱۷ دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی تاکید کرد: مجموع تجارب ۱۶ دوره قبل را بررسی کردیم؛ رویکرد ما در این نمایشگاه مبتنی بر زنان و تولید ملی است و تاکید ما بر مبنای حضور زنان سرپرست خانوار است.

او در ادامه گفت: مساله دیگر حضور تعدادی استارتاپ در این نمایشگاه است تا فضای مراکز کوثر زیر مجموعه شهرداری تهران را که تعداد آن در تهران ۷۴ مرکز است بهبود بخشیم و از همه مهمتر مدل بهره برداری این مجموعه ها را به سمت فضاهای دانش بنیان ببریم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: داستان حضور زنان در ورزشگاه موضوع چند سال گذشته بود و با توجه به اینکه شرایط حضور فراهم شده تاکید می کنیم که باید امکانات برای حضور زنان بیشتر شود و در شهرداری تهران نیز هر کاری از دست ما بر آید دریغ نمی کنیم.

کد خبر 701522

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امور بانوان شهرداری تهران زنان سرپرست خانوار زنان و تولید ملی حضور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229145 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)