Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:35:20 GMT

قیمت برق در اروپا از مرز ۱۰۰۰ یورو گذشت

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۷۲۱

قیمت برق در اروپا از مرز ۱۰۰۰ یورو گذشت

قیمت برق آلمان که قیمت پایه بازار اروپاست، در پی تشدید بحران انرژی این منطقه، برای نخستین بار از مرز ۱۰۰۰ یورو (۹۹۳ دلار) عبور کرد.

به گزارش ایسنا، این افزایش قیمت، پس از نوسان شدید قیمت‌ها در معاملات روز جمعه و افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت برق در آلمان و فرانسه حاصل شد. نوسان اخیر قیمت‌ها در واکنش به محدود شدن بیشتر عرضه گاز روسیه و افت تولید نیروی هسته‌ای در فرانسه، روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت برق آلمان برای تحویل در سال ۲۰۲۳، حداکثر ۶.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید. قرارداد مشابه در فرانسه، روز جمعه به بیش از هزار یورو رسیده بود.

با این حال، بهای معاملات گاز طبیعی اروپا پس از این که آلمان اعلام کرد مخازن گاز این کشور سریع‌تر از برنامه‌ریزی، پر می‌شوند و اقدام معامله‌گران برای سودگیری از افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، ریزش کردند.

بهای معاملات گاز هلند برای ماه آتی که قیمت پایه بازار اروپاست، حداکثر ۱۶ درصد ریزش کرد و از افزایش ۴۰ درصدی که هفته گذشته داشت، کاست. بهای معاملات گاز هلند برای ماه آینده ساعت ۱۰ و ۲۳ دقیقه صبح دوشنبه به وقت محلی در آمستردام، ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۳۰۱ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

 رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در آلمان، مخازن گاز به سرعت پر می‌شوند و انتظار می‌رود پر شدن ۸۵ درصد از ذخایر گاز که برای اکتبر هدف گذاری شده بود، تا ماه آینده محقق شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود ریزش قیمت‌ها، بهای معاملات گاز همچنان شش برابر مدت مشابه سال میلادی گذشته است. اروپا با صعود تورم بعضی از کشورهای اروپایی به بالاترین رکورد چند دهه گذشته، در آستانه رکود قرار دارد. دولت‌ها هم تدابیری را برای کاستن از فشار افزایش هزینه‌ها اتخاذ کرده و حدود ۲۸۰ میلیارد یورو (۲۷۸ میلیارد دلار) برای بسته‌های کمکی اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت برق قیمت گاز بحران انرژی اروپا بهای معاملات گاز قیمت برق قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان