Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاددانان برجسته آلمانی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان و شرکت‌ها در این کشور با دوران سختی روبرو هستند، تصویر تیره و تاری را برای اقتصاد کشورشان ترسیم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اقتصاددانان برجسته آلمانی تصویر تیره و تاری را از چشم انداز اقتصادی این کشور با توجه به بحران های مختلف ترسیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه "پاسایر نویه پرسه" در گزارشی نوشت: به گفته اقتصاددانان مؤسسات اقتصادی پیشرو در آلمان، شرکت ها و مصرف کنندگان در این کشور با دوران سختی روبرو هستند.

ورونیکا گریم، از کارشناسان اقتصادی در یک نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شد گفت: با توجه به ناامنی های فراوان - فکر می کنم زمستان سختی در پیش داریم.

کاترینا اوترمول از موسسه آلیانز وضعیت را حتی شدیدتر توصیف کرده و اظهار داشت: ما قطعا رکود را پیش بینی می کنیم.

فریتزی کوهلر گیب، اقتصاددان ارشد گروه دولتی KfW، ابرهای تیره و تار را در افق می بیند؛ وی در این باره گفته است: اقتصاد آلمان در حال حاضر دوران سختی را تجربه می کند.

اوترمول هم گفت که آلمان با نوعی تعدیل مواجه است، یک جهت گیری مجدد اساسی که از چالش های غلبه بر بحران های قبلی در اصول خود پیشی می گیرد. این امر در ورشکستگی شرکت ها نیز منعکس خواهد شد. برخی از شرکت‌ها وجود خواهند داشت که دیگر نمی‌توانند کار کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مشکل اصلی قیمت های بالا به خصوص در زمینه انرژی است. در شرایطی با انتظارات تورمی تا 10 درصد و قیمت های بی رویه گاز و برق، مصرف کنندگان مجبور به پس انداز هستند. در این شرایط هزینه خریدهای دیگر باید کنار گذاشته شود.

مارک شاتنبرگ، اقتصاددان و کارشناس بازار کار در تحقیقات "دویچه بانک" هم در این باره می گوید: تمایل شدید و روزافزون اخیر به پس‌انداز کردن در بین شهروندان نشان می‌دهد که نگرانی‌ها در میان مصرف‌کنندگان چقدر بزرگ است. کاهش قریب‌الوقوع قدرت خرید واقعی - عمدتاً به دلیل قیمت بالای انرژی - احتمالاً شدیدترین باد مخالف است.

شاتنبرگ، همچنین هشدار داد: قیمت های بالای انرژی هم صنعت و هم بخش خدمات را تحت فشار قرار می دهد. این باید بار اقتصادی را بیشتر کند.

"فریتزی کوهلر گیب" هم خواستار یک استراتژی ملی برای تامین امنیت کارگران ماهر شد زیرا به گفته وی در بسیاری از شرکت ها، دفترهای سفارش در حال حاضر پر هستند. وی گفت: هرکسی که متخصصان لازم را داشته باشد، می تواند خود را خوش شانس بداند.

"ورونیکا گریم" هم توضیح داد: نیاز گسترده ای به کارگران ماهر در بسیاری از بخش ها وجود دارد. سوال این است که آیا فرد مایل به تعدیل دستمزدها است یا خیر؟ این به نوبه خود باعث افزایش تورم می شود. وی مانند کوهلر-گیب و اوترمول، همچنین به خطرات اضافی از خارج اشاره کرد. وی تاکید کرد که مشکلات موجود در زنجیره تامین یا خشکسالی در برخی مناطق جهان نیز بر اقتصاد آلمان تاثیر گذاشته است. اوترمول گفت: اقتصاد جهانی نیز در حال سرد شدن است.

مقام سابق اروپایی: غرب را برای تورم جهانی باید مقصر دانستمراکز خرید در آلمان مجبور به خاموش کردن پله‌های برقی شدند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان مصرف کنندگان دوران سختی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این همایش که  به همت  سپاه سلماس  از ورودی شهر  تا امام زاده برگشاد در مسافت ۵کیلومتری برگزارشد.

شرکت کنندگان با گرامیداشت هفته سلامت  یاد وخاطره شهدای  سلامت را  گرامی داشتند وبرضرورت توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کردند.

در پایان این همایش به قید قرعه جوایری به شرکت کنندگان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد