Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:26:43 GMT

گذشت در ۲ پرونده قصاص و آزادی ۶۰ زندانی در کرمان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۹۳۶

گذشت در ۲ پرونده قصاص و آزادی ۶۰ زندانی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اجرای پویش مردمی "به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم" تاکنون ضمن تحقق صلح و سازش در دو پرونده قتل عمد، ۶۰ زندانی نیز از زندان‌های استان آزاد شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش مردمی "به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم"، اظهار داشت: در کنار برنامه‌های معنوی عزاداری ماه محرم امسال به ابتکار قوه قضاییه و دادگستری استان‌ها، این پویش در ماه محرم راه‌اندازی و اجرایی شد و در ماه صفر نیز ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم امسال همچنین در راستای اجرای پویش مردمی "به حرمت امام حسین (ع) می بخشم" ضمن جلب رضایت در دو پرونده قتل،  پنج هزار و 696 مورد سازش در دعاوی حقوقی و کیفری و ایجاد سازش در 222 پرونده مددجویان زندان‌ها نیز حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در ماه محرم امسال و با اجرای پویش مردمی "به حرمت امام حسین(ع) می‌بخشم"، دو فقره نزاع‌های دسته جمعی و طایفه‌ای نیز منتهی به صلح  و سازش شده و پرونده‌های قضایی آنها مختومه شده است.

وی یادآور شد: در پرونده‌های کلان اختلاف مالی نیز شش پرونده با دخالت متنفذین، روحانیون و ریش سفیدان و با استفاده از پویش مردمی "به حرمت امام حسین(ع) می‌بخشم" منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: احکام صادر شده در مورد سارقین باید بازدارنده باشدبازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از حوزه قضایی راور/ از ضرورت رفع نقاط حادثه خیز تا مدیریت مصرف آبرئیس کل دادگستری استان کرمان: تلاش خود را برای کاهش گلایه‌مندی مردم در اطاله دادرسی‌ها به‌کار می‌بندیم

حمیدی با اشاره به اینکه این پویش با عنوان "به حرمت امیرالمومنین(ع) می‌بخشم" نیز در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و اجرا شد و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است، تاکید کرد: اصل اساسی در این پویش‌ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که جزو برنامه‌ها و سلوک ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در بخشش دیگران پیشگام بوده‌اند و همواره تاکید داشتند که سایر افراد نیز با روحیه صلح و سازش پیش رفته و همدیگر را ببخشند، گفت: در استان کرمان به منظور تبلیغ این پویش اقدامات بسیار خوبی انجام شده و براساس ارتباط گیری با متنفدان و ریش سفیدان تلاش شد که این موضوع به خوبی در استان کرمان اجرایی شود.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسین ع زندان استان کرمان امام حسین ع زندان استان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان حرمت امام حسین اجرای پویش مردمی صلح و سازش ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار