Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:48:05 GMT

۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۰۰۳

۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی نیلفروش، روز دوشنبه در نشست خبری در محل این اداره کل افزود: در توزیع نهاده‌ دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشتیم.

وی همچنین در باره تحویل نهاده‌های دامی اظهار داشت: امسال همچنین ۶۶ هزار و ۷۶۰ تُن نهاده دامی مُعوقه شرکت "آریو تجارت"(تامین کننده کالاهای اساسی) را در استان تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۴ هزار و ۴۷۷ تُن انواع نهاده‌ها از بنادر ورودی کشور با حمل و نقل جاده ای و ریلی به استان اصفهان وارد، که ۱۲۲ میلیارد تومان برای حمل جاده‌ای آن پرداخت شده است.

وی در باره فاسد شدن نهاده‌های دامی گفت: در یک سال اخیر این موضوع در استان اصفهان رُخ نداده و توزیع آن همراه با کیفیت مرغوب انجام شده است.

نیلفروش در باره خرید گوشت گوساله پنج تکه مُنجمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله در مجموع به وزن ۸۹۰ تُن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری و در قالب بسته‌های ۲ تا ۲ و نیم کیلوگرمی توزیع شده است.

وی در باره گوشت بره پنج تکه مُنجمد نیز تصریح کرد: امسال ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره در مجموع به وزن ۱۳۰ تُن به ارزش ۲۸ میلیارد تومان از دامداران و عشایر خریداری شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان در باره خرید مرغ اظهار داشت: امسال هشت هزار تُن مرغ مُنجمد خریداری شده است که موجودی این ماده غذایی در استان را به ۱۳ هزار تُن رساند.

نیلفروش گفت: ۲ هزار و ۱۴۹ تُن گوشت مرغ مُنجمد، یک هزار و ۶۱ تُن گوشت گوساله، ۸۰ تُن گوشت بره و ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ شانه تخم مرغ وارداتی از کشور ترکیه در استان اصفهان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در توزیع گوشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ و در توزیع نهاده‌های دامی ۶۱ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با بیان اینکه هشت واحد انبار در استان وجود دارد، ادامه داد: ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن ظرفیت انبار در استان تامین شده است و از این حیث کمبودی نداریم.

نیلفروش با اشاره به فعالیت ۱۰ سردخانه در استان گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن ظرفیت سردخانه‌ای در استان تامین شده است اما از این لحاظ با کمبود مواجه هستیم.

وی در باره انعقاد قرارداد استحصال روغن و کُنجاله با کارخانه روغن گلبهار اصفهان نیز تصریح کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن در مرحله نخست، حدود ۵۰۰ تُن روغن و بالغ بر ۲ هزار تُن کُنجاله تولید شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان افزود: تنها هشت استان در کشور در این فرایند تولید سهیم هستند که اصفهان یکی از آنها است.

استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها نهاده های دامی دام و طيور اصفهان شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاده های دامی دام و طيور اصفهان نهاده های دامی دام و طيور اصفهان شرکت پشتیبانی امور دام کشور نهاده های دامی استان اصفهان هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی