Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به سرقت و از بین رفتن برخی از مجموعه‌های خدماتی و رفاهی از پیگیری ایجاد امنیت پایدار در مواکب اربعین خبر داد.

مهراب فلسفی‌زاده در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۷ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سطح ملی کمیته‌های هفده‌گانه تشکیل شده که با توجه به شرایط و پتانسیل شهرداری اهواز در ابعاد مختلف، باید در این نهاد نیز این ستاد در قالب کمیته‌های چندگانه برای برنامه‌ریزی بهتر و اصولی‌تر به منظور برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال در اعتبارات ملی برای مراسم اربعین حسینی، برای خوزستان ۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم یک چهارم تا یک پنجم اعتبار در نظر گرفته شده برای استان ایلام است اما از طریق جلب مشارکت شرکت‌های مختلف این خلاء پوشش داده شد به گونه‌ای که بخش مهمی از زیرساخت‌ها از این طریق تامین شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه هزینه ایجاد سایبان و مه‌پاش در دو مرز شلمچه و چذابه بیش از ۳۰ میلیارد تومان است، گفت: کار ایجاد سایبان و مه‌پاش در زمان کوتاهی شروع شد و باید کار در زمان‌بندی کمی به اتمام می‌رسید. در این زمینه به کمک شهرداری نیاز داریم؛ در این پروژه سهمی برای شهرداری اهواز مشخص شد و انتظار می‌رود شورای شهر در این خصوص کمک کند.

فلسفی‌زاده بیان کرد: شهرداری تهران مناطقی که وضعیت مالی و امکانات بهتری را دارند به عنوان معین در مرزها انتخاب کرده است؛ در این خصوص شهرداری منطقه ۳ تهران معین چذابه و شهرداری منطقه یک تهران معین شلمچه شده است. شهرداری شیراز نیز از ۱۰ روز پیش با ۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات، کار پاکسازی خرمشهر را آغاز کرده است بنابراین انتظار می‌رود شهرداری اهواز نیز طرح ضربتی پاکسازی سوسنگرد را در این هفته انجام دهد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به آغاز کار محصورسازی مواکب، گفت: کاری که در حال پیگیری است ایجاد امنیت پایدار در مواکب است. در سال‌های گذشته نیز مجموعه‌های خدماتی و رفاهی در مسیر پیاده‌روی اربعین احداث می‌شد اما بعضا به سرقت رفته و تخریب شده و از بین رفته‌اند.

وی با بیان اینکه باید مه‌پاش‌های سیار در مسیر مشایه مستقر شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود پاکسازی، لکه‌گیری و آسفالت معابر خروجی‌های اهواز به ویژه به سمت حمیدیه و جاده قدیم خرمشهر انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده‌رو چهارراه عضد خبر داد و گفت: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در تسهیل تردد عابران و زیباسازی فضای شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و به نوعی نماد شهر اراک معرفی می‌شود و حجم عبور و مرور شهروندان در پیاده رو آن بالا است و تاکنون قسمت‌های عمده‌ای از آن تعریض شده است، یک باب مغازه واقع در طرح تعریض پیاده‌رو این خیابان به تازگی تخریب و به معبر اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده رو چهار راه عضد خبر داد و تصریح کرد: حفره‌ای به عمق دو متر که بر اثر ریزش چاه فاضلاب ملک قدیمی در بن بست خلیلی کوچه مدرس خیابان فردوسی ایجاد شده بود که با رعایت اصول ایمنی ترمیم و اصلاح شد.

عسگری گفت: ریزش و تخریب چاه‌های فاضلاب در بافت‌های قدیمی شهر روز به روز در حال افزایش است که لازم است شهروندان ساکن در این محله‌ها نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های قدیمی فاضلاب موجود در منزل خود اقدام کنند.

کد خبر 750827

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین