Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حیدری منش روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل جوانان فیروز کوه، اظهار داشت: روی کارآمدن دولت جوان انقلابی با حمایت دولت ظرفیت لازم را برای رشد و توسعه تفکرات جوان در سطح کشور فراهم می کند.

رشد جمعیت در شهرستان منفی است

وی با اشاره به رشد منفی جمعیت در شهرستان، اظهار داشت: شهرستان ما  با وسعت ۲ هزار و ۲۲۴ کیلومتر مربع وسیعترین شهرستان استان تهران و دارای ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، صنعت است  اما شاهد رشد منفی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ دهم درصدی در سطح شهرستان هستیم و جمعیت رو به کاهش است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: مشکلات  شهرستان زمینه را برای مهاجرت و کاهش جمعیت ایجاد می کند و باید شهرستان را به سمت توسعه و تعالی هدایت کنیم و با توجه به اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ۷۰ درصد ظرفیتهای کشور بی استفاده مانده است.

حیدری منش گفت:  در شهرستان سه محور توسعه گردشگری، کشاورزی و دامپروری و صنعت داریم که ظرفیت های خوبی دارند اما به دلیل مشکلاتی نمی توانیم از آنها استفاده کنیم و جوانان ما در سایر شهرستانها ظرفیت ایجاد کردند که باید این ظرفیت ها به سوی شهرستان هدایت شود.

معافیت مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر محقق شده است

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر محقق شده است، توضیح داد: معافیت مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر در راستای توسعه صنعت در این شهرستان محقق شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری را با رویکرد توسعه بوم گردی با همراهی و همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانگاه ضابطه مند به گردشگری در دستور کار داریم و قرار نیست فقط زباله های گردشگران در شهر باقی بماند.

حیدری منش با اشاره به ضرورت ایجاد مجمع مشاوران جوان، اظهار داشت: مجمع مشاوران جوان  شهرستان در قالب کارگروه های مختلف شکل بگیرد باکار مطالعاتی وبا کمک مشاوران طبقه بندی مسائل با هدف خدمت رسانی به شهرستان می توان اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

وی با اشاره به آزادی مطبوعات، اظهار داشت: در سطح کشور ۸۵ درصد آزادی بیان رعایت شده و با نگاه متوازن بر دیپلماسی کشورهای همسایه در سال گذشت ۲۱.۸ دهم درصد ظرفیت تجاری ما در گمرکات افرایش داشته و تراز تجاری کشور در پرتو عزت ملی مثبت شده است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: احداث پارک بانوان، تخصیص اعتبار برای ظرفیت های ورزشی با توجه به اینکه سرانه ورزشی شهرستان ۹۰ سانتیمتر برای هر شهروند است، پی گیری ساخت استخر که مطالبه بر حق جوانان شهرستان است در دستورکار قرار گرفته است.

۴۸۲ شهید افتخار آفرین در شهرستان داریم

حیدری منش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۲ شهید افتخار آفرین شهرستان، اظهار داشت: جوانان ما برای دفاع از آرمانها و اعتقادات به جبهه رفتند و همه ما باید به شهدای معزز که یادشان جاودانه است تاسی کنیم، نباید نا امید بشویم و با خودباوری ظرفیت سازی کنیم.

وی گفت: برای افزایش سرمایه گذاری در شهرستان و با حضور صالحی عضو صندوق توسعه ملی تسهیلات لازم را برا کسب و کار ها در سطح شهرستان ایحاد شده است و متقاضیان با طرح توجیهی می توانند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت:  میز خدمتی برای ارائه مشاوره تخصصی برای ایجاد ظرفیت های اقتصادی ایجاد خواهد شد با بنیاد برکت، کوثر و علوی برای دریافت تسهیلات مذاکراتی انجام شده و استفاده از ظرفیت اشتغال زایی افراد بومی در دستورکار قرار گرفته است.

حیدری منش گفت : تعداد زیادی از جوانان متقاضی کار اداری هستند، استخدام بر اساس آزمون های استخدامی انجام می شود و این در حالی است که بسیاری از تولید کنندگان به نیروی انسانی نیاز دارند.

وی از ایجاد تسهیلات برای شهرکهای صنعتی به منظور توسعه آنها خبر دادو اظهار داشت:  با اعتباری در حدود یکصد میلیارد ریال برای آبرسانی شهرک صنعتی از سد نم رود  در حال پی گیری است و پست برق ۶۳ به ۲۰ شهرک صنعتی در هفته دولت به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: برای حمایت از بانوان هنرمند با واگذاری تسهیلات تبصره ۱۶، ایجاد بازار فروش محصولات هنری بانوان  و ایجاد مراکز ورزشی روستایی برنامه ریزی شده است.

حیدری منش با اشاره به مشکل روستای سله بن، توضیح داد: تصمیم گیری برای رفع مشکلات این روستا در سطح استانی و ملی است و  ایجاد سد نم رود یکی از دلایل این مشکلات است و انجام کار مطالعاتی برای تامین هزینه لازم برای استملاک اراضی آبرسانی به اراضی کشاروزی در دست اقدام است تا مشکل بلاتکیفی روستائیان مرتفع شود.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال  ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها نرخ رشد جمعیت اشتغال فراگیر فیروزکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ رشد جمعیت اشتغال فراگیر فیروزکوه نرخ رشد جمعیت اشتغال فراگیر فیروزکوه فرماندار شهرستان فیروز کوه حیدری منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر پنجشنبه در شورای اداری میامی به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به ضرورت رفع مشکلات مردم بیان کرد: دغدغه مسئولان ما باید این باشد که بتوانند کاری برای مردم انجام دهند تلاش برای حل مشکلات مردم می‌تواند بر مبنای عبادت ثبت شود و این در صورتی است که فرد برای برآورده کردن حاجت مردم جامعه پای در میدان کار بگذارد.

وی افزود: در روایت‌ها آمده که اگر فردی حاجتی از کسی برآورده کند با هر قدمی که بر می‌دارد خداوند برایش ده‌ها حسنه می‌نویسد و ده گناه او هم پاک می‌شود و ده برابر آن را در زندگی اش می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شهرستان میامی شرایط ویژه ای دارد چرا که این شهرستان به تازگی ارتقا پیدا کرده و در نتیجه باید مسئولان در این شهرستان بیشتر تلاش کنند، تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در میامی بسیار مورد توجه قرار گیرد تسهیل گری دولتی‌ها است.

مطیعی افزود: این شایسته نیست که سرمایه گذاری برای یک مجوز ماه‌ها معطل بماند. گاهی آنقدر برای یک سرمایه گذار مشکل ایجاد می‌شود که عطای کار را به لقایش می بخشد و این درست نیست لذا شهرستان میامی ظرفیت کم ندارد اما باید موضوعات مرتبط با توسعه این شهرستان پیگیر شود.

وی افزود: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است برای مثال در یک روستا که پیش از این جلسه از آن بازدید کردیم شاهد تولید روزانه ۲۷ تن شیر هستیم و این نشان از ظرفیت‌های عظیم روستاهای شهرستان است. چرا یک سرمایه گذار نباید بر روی چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و این محصولات را فرآوری کند تا شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر باشیم؟ ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن، تولید پیراهن، صنایع دستی و … می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند.

امام جمعه سمنان در ادامه گفت: نیاز است که تولیدی‌های ما در بخش‌های مختلف در مقابل جاده کریدور اصلی تهران - مشهد در شهرستان میامی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی را ایجاد کنند تا مسافران از محصولات شهرستان خرید کنند.

مطیعی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که روستای محمد آباد میامی پیراهن‌هایی تولید می‌شود که بعضاً با برندهای خارجی در بازار عرضه می‌شود لذا این سوال پیش می‌آید که چرا نباید پول حاصل از این تولیدات در شهرستان باشد؟ گفت: اگر بتوان تعاونی‌های روستایی در زمینه تولید پیراهن راه اندازی شود می‌توان از روستاییان در زمینه تولید بهره گیری و در نتیجه وضعیت اقتصادی را بهبود داد زیرا ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در شهرستان میامی وجود دارد.

کد خبر 6095305

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است