Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان جلسه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقات شش شرکت حوزه فناوری و دانش بنیان در منطقه ویژه پیام اظهار داشت: «فردا ده‌ها پروژه رسمی در حوزه فناوری و ارتباطات در کشور به بهره برداری می‌رسد که اتصال 400 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی تعداد زیادی سایت 5G و افتتاح پروژه های فیبر نوری منازل و کسب و کارها بخشی از آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «امروز در منطقه ویژه اقتصادی پیام شاهد افتتاح چند خط تولید محصولات شرکت‌های ایرانی هستیم که عمده تولیدات آنها در حوزه مخابرات است.»

وی با بیان اینکه در کشور ظرفیت بسیار خوبی در خصوص تولید تجهیزات مرتبط با حوزه فناوری وجود دارد، توضیح داد: «بسیاری از شرکت‌های فعال در این بخش ظرفیت صادرات دارند و باید از آنها حمایت شود.»

زارع پور در ادامه با تاکید بر ویژگی‌های خاص منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: «این قابلیت وجود دارد که این منطقه به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شود.»

وزیر ارتباط در ادامه در پاسخ به علت کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های گذشته گفت: «راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه‌ای پرسرعت و امن برای همه مردم است و تلاش خود را در این زمینه معطوف کرده‌ایم.»

وی اظهار کرد: «مهمترین اتفاقی که باید برای افزایش سرعت شبکه بیفتد، اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که از طریق آن فیبر نوری با سرعت نامحدود به همه منازل، شرکت‌ها و کسب و کارها می‌رود.»

زارع پور افزود: «این کار شروع شده و با فراگیر شدن آن سرعت اینترنت چند صد برابر می‌شود.»

وزیر ارتباطات توضیح داد: «وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل شوند و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.»

زارع‌پور اظهار کرد: «در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.»

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به نحوه خدمات رسانی اپراتورها به زائرین ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، استقرار مرکزی برای ارائه رایگان اینترنت به صورت همزمان به هزار نفر در نقطه ای از مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان در بسیاری از ایستگاه‌های نجف تا کربلا بخشی از این اقدامات است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: «ارائه مسیریاب‌های رایگان در قالب پلتفرم‌هایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده از طریق آن مسیرهایی که می‌خواهند را پیدا کنند، بخش دیگری از این خدمات است.»

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دنیای ارتباطات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ارتباطات اینترنت پرسرعت عیسی زارع پور وای فای فیبر نوری وزیر ارتباطات فیبر نوری زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان

طیبه بلوردی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ پس از بررسی‌های لازم حوزه معاونت پژوهشی واحد سیرجان درصدد راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی برآمد که با طرح موضوع در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز تحقیقاتی سازمان مرکزی با تأسیس این مرکز تحقیقاتی موافقت و مجوز آن توسط معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد. ️

وی افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، ارتباط تنگاتنگ با صنایع و معادن و به لحاظ جایگاه استراتژیک در حوزه تولید علم و سوابق درخشان در زمینه فنی و مهندسی، علوم پایه و فناوری‌های همگرا، کشاورزی و علوم انسانی، به‌ویژه رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی پزشکی نیاز به مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ارائه احساس می‌شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: امروزه هوش مصنوعی راه خود را به علوم و صنایع مختلفی همانند آموزش و پژوهش، سلامت و بهداشت، تجارت، مالی، فناوری اطلاعات، امنیت، تولید، حمل‌ونقل و... باز کرده و این ظرفیت را دارد که در حوزه‌های مختلف وارد شود و آنها را متحول کند.

بلوردی عنوان کرد:‌ امید است که با کمک و توانایی اعضای هیئت علمی و استادان مجرب در زمینه هوش مصنوعی (AI) و دیگر رشته‌ها در مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با توسعه الگوریتم‌های هوشمند، تحقیقات راهبردی و کاربردی برای تولید علم و فناوری در زمینه هوش مصنوعی با هدف توسعه فناوری و کاربرد‌های آن در صنایع و بازار‌های مختلف به‌ویژه صنعت فولاد و معادن ارائه می‌شود.

به گزارش آنا، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان چندی قبل موفق به اخذ مجوز مرکز تحقیقات صنعت، معدن و فولاد شده که با همکاری شرکت ماهان سیرجان کار‌های تحقیقاتی خور را به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد