Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:55:58 GMT

سنجش ملی برای ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان نداریم!

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۷۲۳

سنجش ملی برای ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان نداریم!

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اگر نتایج آزمون تیمز و پرلز هم نبود، چطور می‌توانستیم به نتایج تلخ، عملکرد ضعیف دانش آموزان پی ببریم، برای رصد وضعیت علمی دانش‌آموزان سنجش ملی نداریم. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی امروز در نشست چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: علت مسائل آموزش و پرورش ایران  این است که نظام آموزش و پرورش بد طراحی شده است و هر فردی را راس آن بگذاریم، نمی‌تواند موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منابع انسانی، مالی، برنامه درسی و نظام سنجش در آموزش و پرورش به عنوان قطعات یک پازل هستند اما شاهدیم که برنامه درسی در کیفیت کار معلمان هیچ تاثیری ندارد و به ازای ساعات فعالیت معلمان پول از خزانه به حساب معلم واریز می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: امروز برنامه درسی از منابع مالی تغذیه نمی‌شود، اگر بودجه این وزارتخانه از 150 هزار میلیارد تومان به 300  هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تاثیری در کیفیت ندارد چون اساسا پیوند سیستمی با هم ندارند.

حاجی میرزایی مطرح کرد: آموزش و پرورش حتی سیستمی برای رصد تحقق اهدافش ندارد، در نهایت می‌دانند چه تعداد دانش آموز دختر و پسر  و چه تعداد مدرسه دارند.

وی متذکر شد: اگر نتایج آزمون تیمز و پرلز هم نبود، چطور می‌توانستیم به نتایج تلخ، عملکرد ضعیف دانش آموزان پی ببریم، برای رصد وضعیت علمی دانش‌آموزان سنجش ملی نداریم؛ از سوی دیگر نظام جذب و تربیت نیروی انسانی و ارتباط آن با برنامه درسی و نظام سنجش کاملا قطع است و اجرای آموزش و پرورش با یکدیگر در پیوند نیستند.

وزیر سابق آموزش و پرورش بیان کرد: حکومت حدود 10 ماموریت در برابر آموزش و پرورش دارد اما 8 مورد آن را متوجه نشده است دو مورد را ناقص انجام می‌دهد؛ ده‌ها سال است درباره فقر آموزشی صحبت می‌شود و آموزش و پرورش در مقوله کیفیت دچار مسائل جدی است اما چرا نتوانستیم مشکلات را حل کنیم، علت آن مربوط به نگرش غلط به مسئله‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان برنامه درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل